לופיטה ניונגו: האישה הכי יפה בעולם

השחקנית לופיטה ניונגו נבחרה להיות האישה היפה ביותר לשנת 2014 של מגזין פיפל. כבוד גדול!

בחורה עם מחשב נייד

 
 
wmb-600
 

לופיטה ניונגו כבר זכתה השנה באוסקר על תפקידה בסרט "12 שנים של עבדות", אבל במונחים של עולם האופנה והסלב, היא זוכה עכשיו באוסקר נוסף ונחשב לא פחות. המגזין PEOPLE אשר בוחר מידי שנה את רשימת 50 הכוכבות היפות ביותר, בחר בניונגו בת ה-31 לעמוד בראש הרשימה לשנת 2014 והיא זו שמככבת גם על שער המגזין, כבוד שזכו לו בעבר כוכבות מסדר הגודל של ג'וליה רוברטס (בשנת 2000), ניקול קידמן (2002), אנג'לינה ג'ולי (2006), האלי ברי (2003) ומישל פייפר (1990).

ניונגו ללא ספק שחקנית מוכשרת ויפיפייה, אבל איך הפכה האישה הצעירה הזאת כמעט בן לילה לסטייל אייקון ולדמות שכל מעצבי האופנה ואנשי תעשיית הסרטים מחזרים אחריה?

לאורך השנה האחרונה ובמשך כל עונת הטקסים של הוליווד, היא בלטה בראש רשימת המתלבשות הטובות אצל כל מבקרי האופנה. מהרגע שעלתה לראשונה על השטיח האדום, היה ברור שיש לה חוש טבעי לסטייל. היא פשוט הדהימה את כולם עם הופעות עוצרות נשימה, בשמלות מעצבי העל הנהדרות שלבשה ובצבעוניות העזה והמתחלפת שבחרה בכל פעם. כל צבע שלבשה היה מושלם על עור השוקולד שלה ואתרי האופנה התחרו ביניהם מי ייתן לה יותר מחמאות.

היא אפילו הופיעה בסלפי המפורסם שיזמה אלן דג'נרס באוסקר, ביחד עם מריל סטריפ, ג'ניפר לורנס, בראד פיט ואנג'לינה ואין הוכחה טובה מזאת, שאת משחקת במגרש של הגדולים. אגב אחיה פיטר שהיה הדייט שלה לטקס, נידחף גם הוא לתמונה של הכוכבים והיה האנונימי היחיד שם, אבל אף אחד לא העז להעליב או להרגיז את זוכת האוסקר הלוהטת ולהגיד לו שיישב בצד…

לאחרונה היא נבחרה ע"י לנקום להיות הפרזנטורית של המותג היוקרתי ובשבוע האופנה האחרון בפריס, ישבה בשורה הראשונה והמכובדת לצידה של אנה ווינטור, עורכת הווג והמלכה הבלתי מעורערת של עולם האופנה, שיושבת אך ורק לצד מי שהיא חפצה ביקרו.

ניונגו היא ילידת מקסיקו סיטי להורים קנייתיים, אך רוב ילדותה עברה עליה בקניה אפריקה. בהמשך למדה באוניברסיטת ייל הנחשבת בארה"ב והיא דוברת מספר שפות.

למתבונן מן הצד, נידמה אולי שהיא תמיד הייתה בטוחה ביופייה וזכתה  לתהילה מיידית. אבל אפילו הכוכבת השחורה הכי ענקית והכי נערצת של זמננו – ביונסה, הפכה כבר מזמן לבלונדינית עם שיער מוחלק ותוספות שיער עצומות כמו רבות מאיתנו, שמחליקות שיער בקביעות וצובעות לגוונים בהירים יותר. נשים שחורות ונשים ממוצא לטיני בכל העולם המערבי וכל אותן שלא עונות לכאורה על סטנדרט היופי המקובל, מכורות להחלקות שיער ולתכשירים המבהירים את העור, כדי להשיג את אידאל היופי הנחשק. לכן די ברור שלמי שנולדה עם צבע עור כהה ושיער קצר ומקורזל כמו ניונגו, היה הרבה יותר קשה לצלוח את התפיסה המקובלת של מי נחשבת ליפה, גם בעיניי עצמה מסתבר וזה כנראה הכי נורא.

אולי לכן, כשניונגו התבשרה ע"י אנשי המגזין כי היא זו שנבחרה כיפה ביותר, היא אמרה: "זו מחמאה ענקית, ענקית. אני שמחה בשביל כל הנערות שיראו אותי על השער ואולי ירגישו שרואים גם קצת אותן ."

בחודש פברואר עוד לפני האוסקר, היא זכתה בפרס על הופעה פורצת דרך בטקס פרסי ארגון הנשים השחורות של הוליווד. בתום נאום התודה הארוך והמרגש, לא נשארה באולם עין אחת יבשה. אלה הם רק חלק קטן מהדברים שהיא אמרה שם:

"אני זוכרת זמנים, שבהם גם אני לא הרגשתי יפה. בטלוויזיה ראיתי רק עור חיוור ונהגו להקניט אותי ולהציק לי על צבע עורי השחור כלילה. הייתה לי תפילה אחת ויחידה לאלוהים עושה הנפלאות, שאני אתעורר בוקר אחד עם עור בהיר. בבוקר הייתי קמה כולי נרגשת וסירבתי להביט על עצמי כלפי מטה עד שלא אעמוד לפני מראה. רציתי קודם כל לראות את עור פניי הבהיר במראה, אך בכל בוקר חוויתי שוב את אותה אכזבה, מלראות שאני כהה בדיוק כפי שהייתי ביום הקודם. ניסיתי להתמקח עם אלוהים, לעשות איתו עסקאות, אבל אני מניחה שאלוהים לא התרשם, כי הוא אף פעם לא נענה לבקשתי."

כשאנשי תעשיית האופנה וקובעי דעת קהל כמו ווינטור, חברת לנקום או הפיפל מגזין במקרה הנוכחי, בוחרים בניונגו, הם למעשה בוחרים להציג מודל יופי חדש או לפחות אלטרנטיבה למודל הבלונדינית בהירת העור השולט ברמה. "בתת ההכרה אתה מתחיל להעריך את הדברים האלה (*הכוונה לעור בהיר ושיער חלק) הרבה יותר מהדברים שהם שלך" אמרה ניונגו באותו נאום לעיל. לכן הבחירה של הפיפל מגזין שנראית אולי כמו קוריוז סתמי וחסר חשיבות, היא משמעותית הרבה יותר ממה שכל מי שנולדה בהירת עור עם שיער חלק, תוכל אי פעם לתפוש.

* הנה כמה מההופעות מלאות הסטייל של לופיטה היפה, מהשנה האחרונה:

resized_RTR3FYLI

עם השמלה הנוצצת הזאת ועתירת הבד הנשפך שתפרו עבורה במיוחד בפראדה, היא זכתה במרץ האחרון בפרס האוסקר. כחול ניירובי היא קראה לתכלת השמיימי הזה וסיפרה שהוא מזכיר לה את קניה מולדתה

resized_RTR3FZ7K

למסיבת האפטר פארטי הנחשבת של מגזין ואנטי פייר מיד אחרי הטקס, היא החליפה לשמלה לבנה עם חרוזי פרנזים בירוק מנטה, של מיו מיו ולא ויתרה על הפסל המוזהב כאקססורי האולטימטיבי

resized_RTX18YMM

בשמלת סטרפלס עם חגורת זהב מבית דיור קוטור

resized_RTX17B5A

זו היא כמובן שמלת הגלימה המפורסמת מבית רלף לורן, שיצרה סביבה את הבאזז הראשוני כאושיית אופנה שכדאי לשים לב אליה. בפעם הראשונה שלה על השטיח האדום בטקס גלובוס הזהב, היא גרמה לכל מבקרי האופנה לשמוט לסתות בהתפעלות. שימו לב, השמלה באדום עגבנייה נועז, צבע שיכול להיות בעייתי על השטיחים האדומים "ולמחוק" את הלובשת. לא כאשר מדובר בלופיטה, היא זהרה באותו ערב ככוכב שביט

resized_RTX17KDL

עוד טקס, עוד פרס, עוד שמלה מהממת בצבע עז. הפעם שמלת הטורקיז עם התכשיט המובנה מבית גוצ'י

resized_RTX14JA4

ועוד טקס פרסים, בשמלה בצהוב נועז של ג'יי מנדל

resized_RTR3FP3N

בשמלה מתוחכמת בגוון ברונזה מטאלי עם רוכסן אסימטרי, של לנוון

resized_RTX17MDF

בשמלה עם כתף אסימטרית וסנדלים של סטלה מקרטני, עם קלאץ מעור נחש

resized_RTX17HE0

בשמלה לבנה של קלווין קליין קולקשיין בטקס פרסי המבקרים

resized_RTR3L4K3

בשמלה צבעונית מבית שאנל קוטור ונעליים כחולות של קסדי

resized_RTX157GP
בשמלת בסגנון טוגה בשני גוונים, מבית לנוון ריזורט

resized_RTX15GT6

בשמלת טוקסידו בשחור ולבן של פרבל גורינג, עם נעליים לבנות של כריסטיאן לבוטון

resized_RTX13AQ6

בשמלה לבנה עם רקמת זהב של פראדה

*
resized_RTR3FUJO
resized_RTR3L0Y2
 
מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.