כרוניקה של הצלחה ידועה מראש – מאיה נגרי – קיץ 2014

בחורה עם מחשב נייד

 מאיה נגרי מקבלת את פני הבאים להצגת קולקציית הקיץ שלה – "כרוניקה", בשמלה בגזרת מעיל טרנץ', עם הדפס משבצות טרנדי בשחור ולבן מתוך הקולקציה. זה נראה נהדר ואני רושמת לעצמי שאני חייבת את השמלה.

מאיה נגרי_0רשת מאיה נגרי_יניב אדרי

הפרזנטציה נערכת בתוך בועה כסופה, מעין איגלו סוריאליסטי, שיצר עבורה האמן גבי קלזמר, אשר מוטיב הבועה חוזר בעבודותיו ויצירות שלו משמשות לנגרי כהשראה. החלל הכסוף המנופח באוויר דחוס, היה ניסיון מושקע – כרגיל אגב אצל נגרי, המייחסת לכל פרט הקשור בקולקציה את אותה רמת השקעה וחשיבות – להמחיש את הרעיון העומד בבסיס העיצוב וקשור במושגי חלל ותנועה, המפגש בין המימדים והתבטלותם. זו היא קולקציה העוסקת "בחיבור, פירוק והרכבה מחדש" אמרה נגרי, שלא זנחה את השימוש במינוחים ובתפישת העולם הארכיטקטונית החביבה עליה, אך יצרה בפועל קולקציה מינימליסטית, שעיקרה פריטים זורמים, רכים ומלאי תנועה, המשדרים קיץ. שמלות נשפכות באורך שעד הברך, שמלות מקסי וגלביות (באורכי מקסי ומיני) מבדי משי דקיקים, סריגי כותנה עם מכנסי ברמודה, אוברולים רפויים וז'קטים ללא בטנה, כולם שידרו את קלילות הקיץ הנכספת של בגדים אווריריים ולא צמודים מידי, אך כאלה המחמיאים לקווי המתאר של הגוף ולשיזוף הטרי שתיכף יגיע.

משבצות וצורות גיאומטריות שחזרו בדפוסים שונים, היו עוד מוטיב מרכזי בקולקציה, כאמור בשמלת הטרנץ' הנהדרת, בשמלת משבצות מתוקה המתרחבת לחצאית בגזרת בלון ובשלל צורות גיאומטריות, שנראו כמו רישומים גרפיים מזוגזגים בשחור על לבן, אשר חזרו באופנים שונים בחצאית באורך הברך שצוותה לטי שירט עם ברק מטאלי, בשמלת קימונו עם קשירה מלפנים ובפריטים נוספים.

אף שאלמנט התנועה והחיבור למקום ולזמן אכן בלטו בקולקציה, דווקא הצבעוניות המאופקת רובה בשחור, אפור ולבן (עם הבלחות של צבעוניות מעטה, כמו פיסטוק, תכלת ולילך), היא זו שהעניקה לפריטי הקולקציה תוספת שיק ואלגנטיות של מחוזות אחרים. נעלי אוקספורד לבנות, עם פתח בסגנון רטרו מאחור וסנדלים מגושמים למראה עם סוליות טרקטור, העניקו סטיילינג עכשווי וטרנדי, יחד עם תכשיטי זהב במראה נקי ומודרני.

כאמור תשומת הלב למכלול הפרטים וההקפדה על איכויות הבדים והייצור, מרשימים אצל נגרי תמיד. בתשובה לשאלה של אחד האורחים, היא סיפרה שלז'קט מסוים שנתפר מבד יפני, נדרשו ארבעה מטרים של בד, וזו היא פזרנות, שלא מפתיעה כשמדובר במעצבת פרפקציוניסטית כמוה. ההשקעה בפרטים ניכרת גם בקטלוג, שגם בו משולבת יצירתו של האמן קלזמר* ומככבות בו נטלי אידלמן ונעם פרוסט הנהדרת, שתיהן דוגמניות ישראליות ורעננות, שמצליחות בעולם הגדול.

*עבודות מתערוכתו של קלזמר "efes/1" המוצגת בימים אלה בביתן הלנה רובינשטיין, שימשו כבית לצילומי הקטלוג ומתכתבות עם עיצוביה של נגרי.

 
מ_רשת מאיה נגרי_יניב אדרי
*
מארי_יניב אדרי
 
 
*
מאיה נגרי_0_רשת מאיה נגרי_יניי
*
מאיה נג
*
 
מאיה נגרי_0_רשת מאיה_יניב אדרי
*
מאיה נגרי_0_רשת מאי
*
מאיה נגרי_0מאיה נגרי_יניב אדרי
*
מאיה מאיי_יניב אדרי
*
מאיה מאיה נגרי_יניב אדרי
*
מאיה נגרי_0_רשת מאיה נ
*
 
מאיה נגרי_0_רשת מאיה נגרי_יניב אד
* בעונות האחרונות מעצבת נגרי גם ליין של  ג'ינסים, בגזרת סקיני ובויפרנד ולקיץ גם שורטס
צילומים: יניב אדרי
 

מחירים: חולצות: 890-290 שקל. מכנסיים: 920-89 שקל. שמלות: 1390-890 שקל. ז'קטים: 1395-990 שקל. אוברולים: 1250 שקל

להשיג בסניפי בוטיק "מאיה נגרי" ברחבי הארץ

תל אביב – מגדל רוטשילד 1, תל אביב – כיכר המדינה (ז'בוטינסקי 132 פינת ה' באייר), רישפון – רחוב הרותם 1א, זכרון יעקב – רחוב המייסדים 49, חנות אאוטלט – רחוב תל גיבורים 5 ת"א.

www.mayanegri.com

https://www.facebook.com/MayaNegriFashion

http://instagram.com/mayanegri
מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.