בר רפאלי עושה את פקטורי 54

resized_Factory 54 תצוגת אופנה אביב קיץ 2014 מותג קרבן צילום אבי ולדמן_002בר רפאלי פותחת את תצוגת קולקציית הקיץ של פקטורי 54 בחולצת תחרה בכחול נייבי וחצאית עור אפורה, של המותג הצרפתי השיקי קרוון (צילום: אבי ולדמן)

אין ספור ידוענים הקשורים לעולם האופנה המקומי, הגיעו אתמול בבוקר לתצוגת האופנה של רשת פקטורי 54 שהתקיימה בהיכל התרבות בת"א. בעונה הקודמת נערכה התצוגה בבניין המוזיאון לאומנות ויש משהו אלגנטי וכמובן לא מקרי, בבחירה להציג את הקולקציות דווקא במוסדות התרבות הכי מרכזיים בעיר. הרשת שמביאה אלינו את מותגי העל הבינלאומיים, מסמנת שאופנה היא תרבות ותרבות היא אופנה והכל חלק מהכרך האורבני השוקק. עיתוי התצוגה המקביל לסבב שבועות האופנה העולמי, מכוון לרמז כי ההתרחשויות בתעשיית האופנה העולמית לא פוסחות עלינו וכי הקולקציות המוצגות בניו יורק, מילנו ופריס, מגיעות לבסוף גם לכאן.

אם אומנם יש זוהר גם בביצה המקומית, הוא ללא ספק נכח בכמויות, בתצוגה הנוצצת אותה פתחה וסגרה באופן יחסית חריג, בר רפאלי. לקול שריקות ההתפעלות ותשואות הקהל האוהד שנעמד על רגליו כדי לצלם אותה עם הסמרטפונים, היא צעדה זקופה על המסלול, יפיפייה ומשגעת גם במרחק נגיעה מהשורה הראשונה. מעבר לכוח המשיכה האדיר שיש לרפאלי על הקהל הישראלי והקישור שלה עם פקטורי 54 עושה עבורם שירות מעולה, הרי שכל מי שראה את האקס פקטור – ומי מאיתנו לא הציץ ולו רק פעם אחת, כדי לראות את בר כמנחה – יודע שהיא לבשה שם מערכות לבוש יפיפיות, שזכו לשבחים ולהתפעלות. זוכרים את שמלת התחרה האדומה והנפלאה של ולנטינו? ובכן השמלה כמו רבים מהפריטים האחרים שבר לבשה, היו ממותגי פקטורי 54 ונבחרו עבורה במיוחד, ע"י קניין הרשת והסטייליסט סיימון אלמלם.

התצוגה עצמה כללה מבחר טעימות מקולקציות קיץ 2014, של מותגי היוקרה שהרשת מייבאת, בין השאר מרק ג'ייקובס, אלכסנדר וונג, ולנטינו, טורי בורץ', מייקל קורס, ג'יורג'יו ארמני, קנזו ורסצ'ה ועוד. אם עד לפני מס' שנים עוד היה מדובר בעיקר במותגי המשנה – כלומר בקווים הזולים יותר והמעט פחות נחשבים מהליין המרכזי של המעצבים – הרי שכיום, הרשת שכבר מזמן הפכה לגורם המוביל בתחום ייבוא מותגי היוקרה, מציעה מגוון איכותי ומשובח של מותגי על נחשבים, כולל מאמץ תמידי לחדש ולהביא עוד ועוד מותגים נחשקים, גם כאלה שהם אולי פחות מוכרים לקהל הישראלי, כמו הרכש של העונות האחרונות: בית האופנה הסקסי והבועט דיסקוורד, השיק הצרפתי של קרוון (CARVEN) והמינימליזם הקלאסי אצל ג'וזף (JOSEPH).

הרצון להציג מבחר גדול ממותגי הרשת – לא פחות מ- 49 דוגמנים ודוגמניות יצאו אל המסלול -יצר מטבע הדברים תצוגה אקלקטית שבזכות הסטיילינג המשובח של אלמלם, זרמה בטבעיות בין הסגנונות השונים של המעצבים. בתוך מערכות הלבוש שנראו על המסלול, ניתן היה לזהות כמה וכמה מהטרנדים המרכזיים של עונת הקיץ הקרובה: פסטלים בהירים אצל רד ולנטינו ומרק ביי מרק ג'ייקובס, שהדמות שלו היא נערה במראה אנדרוגני מתוחכם, פרחים, צדפים וחרוזים בסגנון בוהמייני ובהשראות מהריביירה הצרפתית של שנות ה-60 אצל טורי בורץ', מראות מרובי הדפסים בסגנון הספארי אצל M מיסוני, פריטי עור שחור, בדמות נערת הרוק של ורסוס והשחור לבן הנקי והמינימליסטי אצל אלכסנדר וונג, וג'וזף. מבחר האקססוריז, בעיקר התיקים והסנדלים, היה כרגיל ברשת פקטורי 54 –  To Die For.

כמו המבחר ההולך ומתעצם של מותגי האופנה הבינלאומיים שהרשת מאגדת תחת קורת גג אחת, ניכר כי גם בבחירת הפריטים מתוך הקולקציות, נעשתה החלטה מושכלת לענות על מגוון רחב במיוחד של סגנונות אופנתיים שונים, כולל הקצוות המאוד טרנדים מחד ועד מענה לבעלי הטעם היותר קלאסי מאופק מאידך. המבחר העשיר והמגוון, משקף את מה שקורה היום באופנה העילית ומנגיש אותה לקהל הישראלי המעודכן.

רשימת הסניפים:

קניון רמת אביב: איינשטיין 40 , תל אביב; קניון ארנה: השונית 2, הרצליה; נמל תל אביב: האנגר 9, תל אביב

נתניה: מתחם פולג; באר שבע: מתחם ONE PLAZA; אילת: ליד טיילת נפטון

טווח מחירים:

קולקציית נשים וגברים 199 ש"ח –15,000 ש"ח

 
resized_Factory 54 תצוגת אופנה אביב קיץ 2014 מותג דסקוורד צילום אבי ולדמן_098_1בר רפאלי נועלת את התצוגה בשמלת סטרפלס הדוקה ומחמיאה של דיסקוורד
 
resized_Factory 54 תצוגת אופנה אביב קיץ 2014 צילום אבי ולדמן._079
*
resized_!cid_947FD5D5-888D-4C3D-9D2E-AACB962D5232
*
resized_!cid_1C6812EB-4113-4D5A-9D15-CB69FCFF4BA6
*
resized_!cid_07811958-3F03-440B-B97C-EEE39724E66C
*
resized_!cid_E08D5C47-C539-4FF8-8BC1-6508E4300E31
*
resized_Factory 54 תצוגת אופנה אביב קיץ 2014 צילום אבי ולדמן_031
*
resized_Factory 54 תצוגת אופנה אביב קיץ 2014 צילום אבי ולדמן_088
*
צילומים: אבי ולדמן (והסמראטפון שלי)
 
מתוך הבלוג של אלישבע כספי
 
 
 
 

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.