זיכרונות אהבה מתקופת אל על והרבה חדשות אופנה

הרבה חדשות אופנה ודברים יפים השבוע: חנות הפופ אפ החדשה של מותג Marc By Marc Jacobs, הסווטשירט הלוהטים של המעצב היפני KENZO, הנעליים המשוגעות של מעצב יפני נוסף, יוז'י יאממוטו לאדידס, קולקציית השעונים של קארל לאגרפלד וקולקציית הקפסולה של ניקולה פורמיקטי, עבור דיזל. בסוף יש גם  פרטים על שבוע האופנה גינדי -TLV שייערך בחודש מרץ. אבל לפני הכל תזכורת: הקולקציה המדוברת של איזבל מארה ל-H&M, תושק השבוע ביום חמישי ה-14 לחודש (9:30 בבוקר), בחנות הרשת בקניון עזריאלי, במקביל להשקה בעוד 250 חנויות ברחבי העולם. כבר כתבתי כאן בעבר על הסגנון של איזבל מארה ועל שת"פ שלה עם H&M, אז רק עוד משפט: הקולקציה מוצלחת בדיוק כמו בתמונות.

הדוגמנית אלק ווק, לובשת ISABEL MARANT POUR H&M (כולל הנעליים)

*

ועכשיו סיפור קטן שמוביל אותי היישר לאייטם הראשון. פעם מזמן הייתי דיילת באל על. לטיסה הראשונה שלי, למעשה עדיין לא כדיילת אלא כמתלמדת במסגרת הקורס, הגעתי עם תיק יד ממותג ופרטי שלי. בשלב הזה רק כדי להסביר, החניכים מקבלים סט מדים אחד בלבד ואת כל שאר הציוד – שקיות הקאה, חולץ פקקים ושוקר חשמלי לנוסעים מופרעים במיוחד… סתם אני צוחקת! אין דבר כזה – כמו תיקים ומזוודות, מקבלים רק אחרי שמסיימים בהצלחה את הקורס. בקיצור, כמו שלימדו אותי ולמרות שהיה מדובר בטיסת קוויקי קצרה ללא שהיה, הבאתי ציוד ללינת לילה למקרה שהמטוס יתקע ולא נוכל לחזור כמתוכנן. שלא כמו שלימדו אותי, אבל בהחלט כמו הילדה האובר מתלהבת שהייתי אז, לקחתי איתי בתיק המעצבים את הג'ינס והז'קט שאני הכי אוהבת, בקבוק בושם ענק ויקר ועוד המון דברים מיותרים, שפשוט לא נעים לי לפרט כי אני עושה לעצמי כבר מספיק בושות.

נרגשת מהמעמד, בכל זאת פעם ראשונה כדיילת (לא קראתם את "על הגובה" של דבורה עומר כשהייתם ילדים? אני קראתי וחלמתי להיות דיילת אויר) ומסוחררת מתשומת הלב הגברית שהורעפה עליי מכל עבר, הראש שלי היה בעננים…

כך יצא, שרק בדרך חזור זמן קצר לפני הנחיתה בת"א, מצאתי זמן לגשת ולהוציא משהו מהתיק שלי, שנדחף ביחד עם שאר תיקי הצוות לפינה נסתרת במטוס. חיפוש יסודי בכל המטוס הבהיר לי, שהתיק איננו והוא כנראה "נלקח" ע"י אחד הנוסעים. כיון שלא היה מדובר בתיק צוות תיקני, הנוסע האנונימי ירד איתו מהמטוס באין מפריע.

בקיצור, מה אני אגיד לכם באסה איומה. אלה היו אומנם רק חפצים וקיבלתי אפילו פיצוי קטן מהביטוח ובכל זאת זה היה מאוד מבאס. אחר כך במהלך השנים, קרה לי עוד ארבע פעמים שמזוודה לא הגיעה. בשלוש מתוכן היא נמצאה לבסוף ע"י חברת התעופה, אבל אני למדתי לקח. המזוודות שלי הן אף פעם לא ממותגות, תמיד רגילות למראה וכאלה שלא מושכות יותר מידי תשומת לב.

Tumi

ועכשיו לאייטם הראשון על מותג התיקים והמזוודות היוקרתי Tumi . אני יודעת שכל ההקדמה הנ"ל לא נשמעת כהמלצה, אבל במקרה הזה ההמלצה נובעת מדברים נוספים ולא רק מהעיצוב השיקי. למותג הפריום האמריקאי Tumi יש לא פחות מ-25 פטנטים רשומים, בנושא תיקים ומזוודות. כמעט בכל פריט שראיתי בחנות הדגל שלהם בקניון רמ"א, יש איזה טריק או פטנט ייחודי, שנעשה מתוך חשיבה יסודית על כל נושא הכבודה של אנשים המרבים בנסיעות. המון המצאות פרקטיות כמו רוכסנים שמחוברים הפוך כך שלא ייתפשו במשהו על המסוע, ידיות של מזוודות טרולי ארוכות מהמקובל באופן שמקל על הסחיבה, תיקים מהם אין צורך להוציא את הלפ טופ כאשר עוברים בשיקוף של שדות התעופה, מטריות ענק שהן גם זוהרות בחושך וגם עוצבו כך שיגנו לא רק על ההולך, אלא גם על הכבודה הנגררת אחריו. תרמילים שהופכים לתיקים- לאלה שנוסעים לעבודה ברכבת או באוטובוס, שיהיה נוח עם התרמיל בדרך ואח"כ עם תיק המנהלים במשרד. יש להם אפילו מזוודת טרולי עם גלגלים מיוחדים, איתה כך נאמר לי, אפשר לעבור בקלות בחול ובחצץ. כאן כבר נשברתי. "נו באמת" אמרתי להם, "ממתי יש חול וחצץ בשדות תעופה?" והבעלים של המותג בארץ נשבע לי, שהוא נאלץ פעם לחצות שטח רחב של עפר ואבנים בגלל עבודות בכביש, רק כדי להיכנס לתוך הטרמינל של איזו מדינה בחו"ל. ברור שאחרי ההקדמה הנ"ל, זו תהיה חוצפה מצידי לערער על ניסיונם של אחרים.

אהבתי במיוחד את הסדרה המוגבלת של תיקים ומזוודות המכונה "מקור של ציפור" שיצר עבור המותג האמן הרב תחומי דרור בן שטרית – יפיפה אך יקר רצח. ואת סדרת התיקים שבה בכל תיק, יש תא שנועד למסמכים חשובים/ סודיים כמו דיסקים עם מידע רגיש, כרטיסי אשראי וכ"ו. זהו תא מוגן, ממנו לא ניתן לשלוף מידע באמצעים טכנולוגיים חיצוניים. בכלל קולקציית הגברים היא רחבה ומגוונת באופן מיוחד, תחום שבו על פי רוב יש להם פחות מבחר, גם כאשר מדובר במותגי היוקרה.

בקולקציה שמתחדשת אגב כל שבועיים, יש גם מגוון רחב של אביזרים משלימים לנסיעות, כמו כיסויי דרכון, כרטיסי תיקים, נרתיקים מובנים לכרטיסי ביקור וצבעוניות עזה של כחול, כתום, ירוק וסגול.

את מסע הפרסום הנוכחי של המותג, מובילים מנכ"לים אמיתיים של חברות בינלאומית. מבחינתי התמונה של פאולו פרארי, המנכ"ל האיטלקי החתיך של חברת מכוניות היוקרה (לעיל), עושה לגמרי את העבודה. הייתי קונה ממנו את התיק, את המכונית ובעצם את כל מה שהוא מוכר.

טווח מחירים:

ארנקים: 1,255-275 ₪; כיסויים למכשירים אלקטרוניים: 975-325 ₪;מזוודות: 5,500-1,775 ₪; תיקים: 6,500-725 ₪

להשיג:

TUMI- קניון רמת אביב; שד' אבא אבן 2 הרצלייה פיתוח; סניף גן העיר – אבן גבירול 70 ת"א; סניף מרכז וייצמן (ליד איכילוב) ת"א

*

לראשונה בישראל FACTORY 54 פתחה חנות POP UP STORE של מותג האופנה הבינלאומי
Marc By Marc Jacobs

רשת פקטורי 54 בעלת הזיכיון למותג הנמכר בחניות האם שלה, פתחה השבוע חנות POP UP בקניון רמת אביב, אשר מצטרפת לכ-37 חנויות כאלה בדיוק, שנפתחו בעבר ברחבי העולם.

יפעת אירני, מנהלת הקריאייטיב ב – FACTOR 54, אומרת: "אנו שמחים להביא את הבשורה האופנתית של מותג האופנה הבינלאומי Marc By Marc Jacobs וליישר קו עם בירות האופנה העולמיות. האסטרטגיה של מותג מארק ג'ייקובס, היא פיתוח חנויות POP UP בערים צעירות ואורבניות ותל אביב מתאימה לערכי המותג. ללקוחות בישראל זו היא גם הזדמנות, להציץ לחזון העיצובי והיצירתי של המעצב המפורסם באינטראקציה ייחודית.

חנות הפופ אפ תהיה פתוחה לקהל במשך חודשיים, ותציע קולקציות של פריטים במהדורה מוגבלת, אשר נמכרים בחנויות המותג ברחבי העולם, ביניהם: טי שירט אייקוניים, תיקי הקנווס המוכרים, תכשיטים וארנקים, כיסויים לאייפון ולאיי פד, ספרי אופנה ומחברות מעוצבות ועוד. בחנות ימכרו גם פריטים מקולקציית החורף של Marc By MarcJacobs הקו הזול יותר של מארק ג'ייקובס (המחירים עדיין גבוהים, אל תתבלבלו) וכן קולקציית ה-RESOORT שזו היא ההשקה הרשמית שלה.

המטרה היא להציע ללקוחות הישראלים חווית קנייה ייחודית באווירת חו"ל, במחירים אטרקטיביים ואירועי קונספט מיוחדים שמתוכננים לאורך התקופה בה החנות תהיה פתוחה.

טווח מחירי הפריטים שבחנות נע בין 18 ₪ ל- 15,000 ₪.

לרגל פתיחת החנות ניתן יהיה למצוא מבחר פריטים מובילים במחירים אטרקטיביים, לדוגמא:
טי שירט אייקוני – 299 ₪
כיסוי לאייפון – 199-329 ₪
כיסוי לאיי פד – 390-499 ₪
מטריה –  149-169 ₪
ג'ינס של marc by marc Jacobs ב- 890 ₪ בלבד במקום 1190 ₪.


 
 

על קולקציית Marc By Marc Jacobs:


בין שלל הפריטים הממותגים המצויים בחנות כולל כפכפי אצבע, מטריות, תיקי ים ואפילו סדרת הלקים של המותג ("מעולים" נשבעה לי חברה, שלא התאפקה וניסתה על המקום) נמצאים כאמור, גם חלק מפריטי קולקציית סתיו חורף 2013-14 של Marc by Marc Jacobs. עוד כשעלתה על המסלול לראשונה בשבוע האופנה של ניו יורק, פרסמתי בבלוג שלי תמונות מהקולקציה שהתחבבה עליי ממבט ראשון. הקווים הנקיים, הרחוקים מעט מהגוף עם השפעות בסגנון שנות ה-40, הגזרות הנשיות של חצאיות העיפרון, מעילי הצמר מעל שמלות בצבעוניות שונה והמכנסיים בגזרה הגבוהה עם חולצות המשי ובעיקר הצבעוניות הכובשת של סגול, כחול, בורדו וכתום, עם הדפסי (חצאי) העיגולים ועלי השלכת, הייתה מקסימה בעיניי, עכשיו אפשר להתרשם מהקולקציה מקרוב, גם לגברים אגב.


מחירים:
ארנקים: 390-1,490 ₪
תכשיטים: 79-1,790 ₪
תיקים: 279-3,990 ₪
ביגוד: 89-15,000 ₪

*

נעליים מטריפות של יוז'י יאממוטו –במהדורה מוגבלת


אדידס משיקה את דגם ה- Yohji Yamamoto adizero f50, מתוך סדרת adidas X Yohji Yamamoto.

הדגם המדובר הינו הראשון מבין סדרת מהדורות מוגבלות של נעלי כדורגל, בעיצובו של מעצב העל יוז'י יאממוטו.

דגם ה- Yohji Yamamoto adizero f50 עוצב בהשראת תקופת האלים והקיסרים ביפן, בה האריות סימלו עוצמה ותהילה והופקדו על הגנת הניצחון.

ממשרדי אדידס ישראל נמסר כי 25 זוגות מתוך ה-2,000 שיוצרו, נמכרות החל מהשבוע גם בישראל.

מחיר 1,490 ₪

תמונה: סטודיו אדידס

*

סווטשירט של KENZO

בודאי שמתם לב שהחורף הזה מלא בסריגים ועליהם דמויות של נמרים, טיגרסים, אריות ושאר חיות הבר, אז הנה לכם הדבר האמיתי מבית קנזו. מאז שנראו על מסלול התצוגה בחורף שעבר, הסריגים והסווטשירט עם אילוסטרציות הטיגריס והלוגו KENZO או עם האות K בלבד, הם להיט ענק בקרב פאשיוניסטות.

בשבועות האופנה המרכזיים של ניו יורק, פריס ומילנו אשר הסתיימו לא מכבר, הם נראו על פיגורות אופנה מהבולטות והנחשבות ביותר בתעשייה ונלבשו על ידן במגוון מדהים של אופנים: עם חצאיות עיפרון צרות ואלגנטיות, עם ג'ינס בגזרת בויפרנד, עם ז'קט ומכנסיים בגזרת אובר סייז ובסגנון גברי, אין סוף ווריאציות שהסווטשירט של קנזו השתלב בתוכן וגנב את הפוקוס.

אישית אני מאוהבת! מאז שראיתי את הסווטשירט הירוק, עם איור הטיגריס בלבן והלוגו בכתום, הוא לא יוצא לי מהראש ואין, אין לו תחליף.

בחנות מותגי היוקרה של ניקול ראדימן – מדאם דה פומפדור – יש מבחר פריטים מקולקציית החורף של  KENZO כולל מעילים ונעליים וכמובן הסווטשירט הממותג המדובר. הלהיט הבא שימצא עצמו היישר מהקולקציה של מעצב העל אל החיקויים ברשתות ההלבשה הגדולות הוא – כך אני מהמרת, הדפס השפתיים האדומות, שכבר צובר תאוצה בקרב מובילי אופנה בעולם.

קולקציית KENZO מדאם דה פומפדור  (ה' באייר 16 כיכר המדינה, ת"א):

החל מ-1280 ₪ ועד ל- 4480 ₪

*

רשת פדני תכשיטנים משיקה את מותג השעונים KARL LAGERFELD

את קארל לאגרפלד אין צורך להציג. מדובר באחד המעצבים המוכרים והמשפיעים ביותר בעולם, לא רק כמעצב האגדי של בית שאנל האייקוני, ידו בעוד אין ספור פרויקטים ואין כמעט תחום עיצובי שבו לא נגע. דמותו המוכרת והמעט אקסצנטרית, תמיד עם משקפיים כהים וכפפות שחורות, קוקו אסוף והמון תכשיטי כסף, הפכה ללוגו בפני עצמה, ומופיעה בדרך כזו או אחרת כמעט על כל העיצובים שלו, כולל על חלק מבגדי המותג הקרוי על שמו, ומייצר קולקציות RTW לגברים ונשים בלוק עירוני אורבני.

מסתבר שההשראה לקולקציית השעונים שלאגרפלד עיצב לחורף 2014, הגיעה מהשעון האישי שלו, המעוצב כצמיד המשולב במחוגי מראה. אבל מלבד שעוני הצמיד, שניכר היה כי האורחים בהשקה מתפעלים מהם במיוחד – כולם ניסו למדוד אותם על עצמם – הקולקציה כוללת לא מעט נגיעות של זהב וכסף מטאליים וכמובן סימן ההיכר של המעצב, הרבה דגמים בשחור.

אני אוהבת לענוד שעוני גברים, ואהבתי בעיקר את הדגמים הנוצצים אך הנקיים למראה, בזהב ובכסף אלגנטיים. מלבד העיצוב המוצלח, אני חייבת לציין שהמחיר אטרקטיבי במיוחד ונוח יחסית למותג יוקרה מהסוג הזה. חברת פדני תכשיטים הינה בעלת הזיכיון של כמה ממותגי היוקרה הנחשבים ביותר: קרטייה, בולגרי וברייטלינג, הם רק חלק קטן המותגים שהם מייבאים ויש להם שם תכשיטים עוצרי נשימה ממש, וזו לא הפרזה. דווקא משום כך, נחמד וראוי שהם מרחיבים את המגוון לפחות בתחום השעונים, לדגמים שנשארים בתחום היוקרה, אך במחירים שהם נוחים יותר וברי השגה.

להשיג ברשת פדני תכשיטנים

טווח מחירים: החל מ – 990 ₪ עד 4,190 ₪

 


*


הדמות של לאגרפלד עם משקפיו השחורים והקוקו, הפכה כבר מזמן לסוג של לוגו ומותג בפני עצמה
*
דיזל – קולקציית קפסולה של ניקולה פורמיקטי

ניקולה פורמיקטי, אשר מונה לארט דיירקטור של דיזל באפריל האחרון, משיק קולקציית קפסולה מצומצמת לנשים ולגברים המתרפקת על העבר, בעיקר אייטיז סטייל, עם תוויות וסמלים שמוצמדים בשפע לפריטים. הקולקציה מתחלקת לשניים: החלק הראשון מתמקד בדנים והחלק השני בעור (החלק השני יגיע לארץ בפברואר הקרוב).

תמונות הקמפין צולמו באייפון ע"י הצלם ניק נייט.

הקולקציה נמכרת בבלעדיות בחנות המותג של דיזל בקניון רמת אביב.

טווח מחירים:

2,800-750 ₪

*

שבוע האופנה גינדי – ת"א ייערך ב-  9-12 במרץ 2014

השבוע נודע, כי שבוע האופנה "GINDI TLV FASHION WEEK 2014" הנערך ע"י חברת גינדי השקעות ובהפקתו של היזם ומפיק האופנה מוטי רייף, יערך בין התאריכים 9-12 במרץ 2014 .

לראשונה ישתתפו בשבוע שקוצר למעשה ל-4 ימים, גם קניינים מסחריים מכל העולם, אשר ייחשפו לקולקציות סתיו – חורף 2014, במטרה להצעיד את האופנה הישראלית לשוק הבינלאומי.

בשבוע האופנה ישתתפו 22 מעצבי אופנה מובילים בישראל: דורית בר-אור pas pour toi, דורין פרנקפורט, גדעון וקארן אוברזון, אלמביקה (הגר אלמביק), ששון קדם, קום איל פו comme il faut, שי שלום, בית הספר הגבוה לעיצוב "שנקר", טובהל'ה, רזיאלה גרשון, דנאילה להבי, דני מזרחי, לי גרנבאו, לילה מיסט lila mist, רונן חן, יוסף, סמפל sample, סיגל דקל, תמרה סלם once, רעומה זק'ש, רונן פארצ'ה, וולט דיסני בשיתוף "משאלת לב" make a wish ומעצבים צעירים Up Coming Designers.

שבוע האופנה גינדי – TLV בשנה שעברה, היה סיפור של הצלחה יתרה, הן מבחינת הארגון וההפקה והן מבחינת חגיגית האופנה שהייתה שם, כך שאין לי ספק שגם הפעם יש למה לחכות.

כמו בשנה שעברה יתקיימו גם הפעם שני שבועות אופנה נפרדים. שבוע האופנה הנוסף בת"א, של היזם אופיר לב, ייערך בין התאריכים 3-5 במרץ 2014.

תמונות משבוע האופנה גינדי תל אביב 2013. מימין: אלמביקה (הגר אלמביק), דורית בר אור -pas pour toi,  וששון קדם

צילומים אבי ולדמן

*

צילומים ל-H&M – הנס מוריץ

מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.