הבלוג של אלדד שמח

לחשוב מחוץ לבלוק

הבעלים והמייסד של ד"ר פיקס- תקן זאת בעצמך!, מהנדס תעשיה וניהול עתודאי בוגר הטכניון, בעל ידע ונסיון אישי רב בתחום הטכני, ואלפי שעות הדרכה למגוון פורומים- החל מאחד על אחד וכלה בקהל של מאות אנשים. בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי.... +עוד

הבעלים והמייסד של ד"ר פיקס- תקן זאת בעצמך!, מהנדס תעשיה וניהול עתודאי בוגר הטכניון, בעל ידע ונסיון אישי רב בתחום הטכני, ואלפי שעות הדרכה למגוון פורומים- החל מאחד על אחד וכלה בקהל של מאות אנשים. בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי. מכיר את כל החידושים האחרונים, אבל מתגעגע לדברים של פעם, שנעשו באהבה, וזה ניכר באיכותם. היום הכל באינטסטנט, כולם רוצים לעשות את כולם בעמידה. אני מאמין שידע ואיכות דורשים השקעה ומשתלמים. בסדנאות לתיקונים ותחזוקת הבית שאני מנחה, אני מעביר המון ידע. לא להאמין כמה זה קל, פשוט וכיפי. זו חוויה של הצלחה. פרטים נוספים באתר www.drfix.co.il

עדכונים:

פוסטים: 2

החל מדצמבר 2011

אנו חיים בעולם מהיר וסוחף של אינטרנט, דילים, קופונים, אחוזים ומחירים. כבר לא יודעים מה לעשות קודם, על איזה קישור ללחוץ, מה לקרוא ומה לזרוק, מה עכשיו ומה אח”כ. ללא ספק הטכנולוגיה התקדמה בצעדי ענק, והאבולוציה שלנו נותרה נשרכת מאחור.

מה לעשות, אבל למוח שלנו, יש שתי בעיות עיקריות: האחת- הוא מסוגל בקושי לטפל בכל הגירויים האלו. ולמה בקושי? כי הוא מסוגל לטפל, אבל לא מסוגל לעמוד בקצב. לא בכדי “מוח” הוא בלשון זכר… :). והבעיה השניה- הוא רואה דברים בצורה שונה בהתאם להקשר שלהם. אבל ממש שונה. למשל- כל האשליות האופטיות של קוים על רקעים שונים- פעם הקוים נראים ישרים ופעם מעוקלים, והכל בהתאם לרקע עליו הם מצויירים.

אני רוצה להאיר את העיניים לגבי משהו אחד קטן, שאני מניח שלא שמתם לב אליו: ההקשר הוא בשליטתנו.

אנו רואים מסביבנו המון מספרים בערבוביה. חלקם מספרים מוחלטים (נניח 7, מה כמה…) וחלקם יחסיים (נניח חצי, בד”כ זה השלישי שבחצי מחיר). רוב המספרים היחסיים שמרצדים לנו ביעף מול העיניים הם אחוזים. בד”כ אחוזי הנחה מהמחיר המלא של המוצר שאותו מאוד מתאמצים למכור לנו. כולנו מכירים את הטריק של לרשום מחיר מופקע והזוי, ואז להוסיף שיש עליו 90% הנחה. ובינינו, על רובנו הוא עובד.

אבל מה בעצם קרה כאן? התווסף הקשר למספרים. ההקשר הוא אחוזים מתוך המחיר המלא. ואחרי שאנו מבינים את הטריק של ההקשר, אנו יכולים לנתק את ההקשר, ואז הטריק יכול לעבוד לטובתנו במקום נגדנו. חוסר היכולת לנתק את ההקשר גורם לנו לפספס הזדמנויות שטומנות בחובן רווח עבורנו. לא רווח גדול כמו בפיס או בלוטו, אבל, אתם יודעים, כמו בסופר, סכומים מצטברים.

אני אמחיש בעזרת דוגמא:

נניח שחשקה נפשך בעט. עשית סקר שוק, מצאת את הדגם הרצוי, ונשאר רק ללכת לחנות ולקנות. לרגע נניח שאופציית הרכישה באינטרנט היא פחות קורצת (אנו אוהבים למשש- חלק מהותי בחוויית הקניה). פתאום קופץ לך מול העיניים פרסום של העט שרצית, בהנחה מטורפת- 100 ש”ח במקום 200 ש”ח! 50% הנחה! פשוט דיל מטורף! ואפילו החנות בה ניתן לאסוף את העט היא בקרבת מקום, כמה דקות נסיעה באוטו. מה, לא נוסעים לקנות? בטח שנוסעים לקנות!

ויום לאחר מכן, נתקלת בפרסום אחר לגמרי, המציע את מקרר ה- Side By Side שפינטזת עליו, בגימור ובצבע שרצית, ואפילו יש אותו במלאי. הוא אפילו מוצע למכירה בחנות ליד החנות שקנית בה אתמול את העט, כך שאפילו הדרך מוכרת. והמחיר? הוא מוצע במחיר 9,900 ש”ח במקום 10,000 ש”ח (1% הנחה למקרה שהסתבכת…).

“תגיד לי אתה דפוק? לנסוע באוטו 2 ק”מ כדי לקנות ב- 1% הנחה מעפנה? מה נסגר איתך?”.

רגע, אבל אתמול נסעת בדיוק לאותו מקום, עם אותה תשוקה, בשביל לחסוך בדיוק את אותם 100 ש”ח, לא…? הבנתי, אלה האחוזים שלרגע בילבלו אותך.

הוא שאמרתי. המוח שלנו מתוכנן (שלא לומר מתוכנת) לראות דברים בצורה שונה בהתאם להקשר. אין טעם להילחם בזה, אבל עכשיו שיודעים על זה, אולי הגיע הזמן לנטרל את ההקשר ולהסתכל על זה אחרת, נטו, בלי הסחות.

פעם היינו צורכים את הידע באדיקות, ממש שותים אותו בצמא. בעולם המטורף של היום, אין לנו זמן לכלום, אנחנו נותנים הכל למישהו אחר שיעשה בשבילנו, ובדרך מאבדים שליטה. הגיע הזמן להחזיר את הידע הביתה.

האתר שלי

המייל שלי

עוד מהבלוג של אלדד שמח

טיפ טיפה

מה הייתם מוכנים לתת בשביל הטיפ הנכון בזמן הנכון? טיפ שהיה חוסך לכם המון משאבים, בעיקר זמן וכסף? שלא לדבר על כך שטיפ כזה בהחלט יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכשלון. מסופר על מפעל שרכש מכונה מאוד מתוחכמת ויקרה שהיוותה את לב...

תגובות

פורסם לפני 8 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה