הקיץ הזה עשה לי בית ספר

בחורה עם מחשב נייד

Photo by J. Kelly Brito on Unsplash

Photo by J. Kelly Brito on Unsplash

אומרים שהקיץ היא ׳עונת המלפפונים׳ ובאמת, בשנים האחרונות הקיץ היה רגוע, טיפונת עבודה אבל בעיקר חופש אמיתי. חשבתי שגם הקיץ הזה יהיה כך.

אז חשבתי.

המון דברים קרו בקיץ ומצאתי את עצמי עובדת במרץ, חווה דברים מעניינים, מתמודדת עם אירועים שגרמו לי לחשב מסלול מחדש ובעיקר, מצאתי את עצמי במשך חודשיים גדלה ונמתחת ומתפתחת.

אנשים

מהם אפשר ללמוד הכי הרבה. לטוב לרע ולמכוער. אבל העניין עם אנשים, זה שהם רק משמשים כמראה ומאלצים אותך לצמוח, לצאת מאזור הנוחות שלך ולעשות דברים שאולי לא היית עושה.

למדתי להבין שלא כולם חושבים אותו הדבר ושיש אנשים שאולי התאימו לי בעבר, אבל היום כבר לא מתאימים לדרך שבה אני חושבת ולאופן שבו אני מנהלת. ההבנה הזו לא הייתה פשוטה ולא הגיעה בקלות, היא פשוט נעמדה מולי וסירבה ללכת עד שאראה אותה. עד שאכיר שיש בי צד ובו צורך לרצות את הסביבה ושיש בי קול קטן שלפעמים גורם לי להרגיש שאני לא מספיקה לא טובה. ההבנה הזו סירבה ללכת עד  שאכיר בכך שזה ממש לא נכון  ושאפעל להכרה בחוזקות שלי.

הקיץ הזה גרם לי להפוך את הציון שנתתי לעצמי מטוב, למצוין. כן, בלי להתבייש להחצין את העובדה הזו ובלי צניעות מיותרת. אבל עם הבנה שבכל זאת יש דברים בהם אני פחות טובה ולפעול גם שם.  גייסתי לצידי את האנשים שמשלימים אותי, אלה שמצוינים במה שאני רק טובה. החלטתי להקיף את עצמי רק באנשים שיש להם תשוקה, כמוני, ששואפים תמיד להיות מצוינים, שרוצים לחדש ולהתחדש ושדוהרים קדימה – רשת של אנשים ונשים מצוינים ומצוינות.

***אז מה למדתי? למדתי להתמקח ולהתווכח, למדתי להיפרד יפה כשצריך ולמדתי גם להכיר ולהוקיר, כי גם את זה חייבים לעשות!

תכניות

אז תכננתי המון תכניות לקיץ הרגוע שיבוא ומצאתי את עצמי עובדת סביב השעון. כי שכחתי שכמעט שנה עברה מאז שניערתי את דרך אישה, השלתי את מה שכבר לא היה רלוונטי וחידשתי המון. רעננתי נראות והתחלתי לעבוד על התוכן שלי והנה, הגיעה נקודת הזמן בה אפשר להתחיל קצור את הפירות. ולקצור את הפירות משמעותו, המון פגישות, מילוי מכרזים, היכרויות חדשות ושוב, יציאה מאזור הנוחות למחוזות חדשים ומרגשים.  הגעתי לאזורים חדשים – לארגונים וחברות שעוד רגע נוביל בהם שינוי.

***אז מה למדתי? שכמו שאמר ד״ר סוס ״אם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים״ אז אחרי שיצאתי, כיוונתי לאן אני רוצה להגיע ופעלתי בהתאם. והנה אני כבר קרובה מאד.

שפה

אחת המטרות שלי לשנה האחרונה הייתה היפתחות לעולם. לעבוד גלובאלי, למרות שידעתי שהאנגלית שלי די חלודה. סיפרתי לעצמי תמיד איזה סיפור על זה שאני לא מדברת מספיק טוב אנגלית והסיפור הזה היה אמונה מגבילה. אז תוך כדי חלומות והליכה לכיוון, החלטתי להפוך גם את התחום הזה מטוב למצוין והתחלתי לעבוד עם מורה לאנגלית, כי מי יודע מה יכול לקרות. והנה זה קרה. שתי חברות גלובליות על הפרק ו׳דרך אישה׳ עומדת להמריא למחוזות חדשים.

***אז מה למדתי? שאין דבר עומד בפני הרצון ושפשוט צריך להשקיע וגם כמו שאומר וולט דיסני –  ״כל חלומותינו ניתנים להגשמה אם רק יהיה לנו האומץ לשאוף אליהם בהתמדה״.

מזכירה

מכין שעסקתי בהתחדשות ובהתרעננות, עלו בי מחשבות רבות לגבי סוג העזרה הנדרשת לי במשרד. הבנתי שהמודל הישן של מזכירה כבר לא עובד עבורי. אז במסגרת ההתחדשות החלטתי לשנות את הגישה. במקום מזכירה אחת לקחתי בעלי מקצוע שונים. שאלתי את עצמי מה בדיוק חסר לי ועשיתי רשימה מדויקת של מה אני צריכה. ממש רשימה של כל הפעילות ב׳דרך אישה׳  וכשהבנתי בדיוק מה הן, שכרתי כפרילנסרים אנשים מקצועיים, רעננים שהמקצוע שלהם הוא גם התשוקה שלהם. כמו עריכה, כתיבת הצעות מחיר, הכנת מצגות, מכירות ועוד.  והאמת? שקט לי בראש! ובנוסף, אני מרגישה חדוות עשיה. אני עובדת עם אנשים מלאי שמחה שהם עצמם בדיוק כמוני – זיהו את החוזקות שלהם ומבקשים להפיץ אותם באמצעות השירותים שהם מוכרים.

***אז מה למדתי? שלפעמים צריך להסתכל מנקודת מבט שונה ולא מוכרת. לא דרך מה שאנחנו מכירים ורגילים, לא דרך מה שלימדו אותנו, אלא דווקא הפוך.

משפחה

הקיץ הזה נעזרתי במשפחה. העסק הפך להיות עסק משפחתי. כולם עבדו ב׳דרך אישה׳ החל מדודי האיש שאיתי, שלקח על עצמו לעזור בניהול המערכת הכספית (וזה לא אומר שהורדתי את זה ממני ואני לא יודעת מה הולך) ושני שכמעט בת 15 ועבדה אצל אמא, הכינה חומרים לרואת החשבון, סידרה תיקיות ועשתה את זה מהיר ומדויק כמו מקצוענית – אפילו אני הופתעתי. היא הרוויחה גם כסף, גם זמן עם אמא, וגם עולם חדש ומלא שנפתח בפניה. לא מזמן היא אמרה לי ״אמא בזכותך אני לא מפסיקה להתבונן דרך משקפים מגדריות. אני כל הזמן שואלת שאלות. למשל, אני רוצה להיות רופאה ומבינה שעכשיו אני צריכה לחשוב איך מנהלים את זה נכון״.

***אז מה למדתי? שמשפחה יכולה להיות עוגן במובן רחב הרבה יותר ממה שאנחנו מדמיינים. ושהעסק שלי יכול להיות מקור לצמיחה של כולנו כמשפחה.

אומרים שהקיץ היא ׳עונת המלפפונים׳ ואני אגיד לכם את האמת? אני מתה על מלפפונים!