הבלוג של אנחנו סדנאות איכות

dafnalev

ייעוץ ושירותים עיסקיים העצמה, חוויה, אנשים

עדכונים:

פוסטים: 17

החל ממרץ 2015

מנהל

ההצלחה העסקית תלויה בהתייחסות המנהל לעובדים, באישיותו, בקיאותו ובסגנון הניהול שלו, כלומר: מעורבותו בתהליך העבודה, היכרותו את תהליכי העבודה, אופן קבלת ההחלטות, שיתוף העובדים, ויכולותיו לרתום את העובדים לטובת המטרה.

את סגנונות הניהול ניתן לחלק לשלוש גישות עיקריות:

סגנון ניהול נגיש – הוא סגנון הניהול השכיח ביותר. דלתו של המנהל פתוחה ואוזנו כרויה לשמוע את עצותיו המקצועיות של כל אחד מהעובדים. העובדים מקבלים מטלות מקצועיות לביצוע, תוך שהם יודעים מה חשיבות תרומתם לפרוייקט כולו.

בגישה זו אין מקום כמעט ליחסים אישיים, הכל מאד מקצועי וקורקטי. כל עובד “קשור” בטבורו למנהל, האינפורמציה זורמת מהמנהל ישירות אל כל עובד, והתקשורת בין העובדים עוברת אף היא דרך המנהל.

מנהלים הנוקטים בגישה הזו חשים בטוחים ויציבים, אך זו טעות אופטית. באין חדוות עבודה ואכפתיות, עלולים העובדים להיות מאד פרקטיים ביחס לעסק וגם ביחס לעצמם, וברגע שתזדמן להם הצעת עבודה טובה יותר הם ימהרו לעזוב.

סגנון ניהול ישיר – (הפרד ומשול) המנהל הוא המנצח הבלעדי על פיו ישק דבר. הוא מקבל החלטה ומניע ומפעיל את העובדים לעמידה ביעדים. מנהלים רבים הנוקטים בגישה זו, נוהגים בעצם להפריד, לפלג ולפצל בין העובדים, מתוך הנחה (מוטעה) שכך ימשלו בעובדיהם באופן מיטבי ואיש לא יערער על מעמדם. גישה זו אינה מאצילה סמכויות לעובד.

פילוג ופירוד העובדים גורם להעלאת החשדנות בין העובדים לבין עצמם ובינם לבין המנהל, תחושת אי סיפוק, אכזבה, ועל פי רב גם ירידה בתפוקות, תחלופה גבוהה של עובדים, ואי עמידה ביעדים.

סגנון ניהול משתף (מגבש) –כאשר המנהל יוצר מעין אווירה משפחתית ותומכת, מעודד את הצוות, מערב את עובדיו ומתגמל אותם. מנהל כזה יזכה לאמון מלא ועל פי רב גם לעבודה מסורה ואיכותית, רעיונות שופעים, יעילות ומציאת פתרונות יצירתיים. האינטראקציה וההיכרות בין המנהל לעובדים ובין העובדים לבין עצמם חשובה ומהווה ערובה לחידוד תחושת האכפתיות בקרב העובדים.

גיבוש והיכרות טובה בין העובדים לבין עצמם ובינם לבין מנהל העסק, מרחיבה את ההתחשבות של העובדים אלה באלה, משפרת את האווירה, יוצרת סביבת עבודה נעימה ופורה, מיטיבה את התקשורת, תורמת מאד להעלאת רמת הביצועים ואיכותם, מגבירה את אחריות העובדים ואת תחושת השותפות, ומתוך כך מעלה את סיכויי העסק להצליח.

במשפחה כמו במשפחה, לא הכל ורוד, ואין ספק  כי זו הגישה הקשה ביותר ליישום, כיוון שהמנהל, תפיסותיו, החלטותיו ואישיותו עומדים לביקורת.

לסדנאות גיבוש, אירועי חברה, טיולים  וימי כייף יש חשיבות עצומה, מעבר להיותן פלטפורמה ליצירת חברויות, היכרויות אישיות והעשרת חוויות בין העובדים. כיוון שהן מהוות כלי בידי המנהל לשכלול סגנון הניהול, להכרה בחסרונות ויתרונות, לחשיבה יצירתית, לסיעור מוחות, להעצמה וחיזוק הצוות כולו והעלאת המוטיבציה. כל אלה יחד יגבירו את שביעות הרצון בקרב העובדים, וללא ספק יעלו את העסק על מסלול ההצלחה.

שלכם,

אנחנו – סדנאות איכות 

עוד מהבלוג של אנחנו סדנאות איכות

תצוגה מקדימה

אפקט הדומינו - הלקוח תמיד צודק !! ?? ו...בונוס - מתכון להכנת עוגיות דומינו עם הילדים בחופש

  גישת השירות שטבעה את המונח "הלקוח תמיד צודק", הולכת ונעלמת על רקע השינויים הרבים בהתנהלות העסקית כיום. בעולם העסקים הגלובלי, מפנה התפיסה הקודמת את מקומה לגישה החדשנית,...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

בכנות - איזה סוג של מנהלים אתם ???

 האם גם אתם חושבים שמנהלים מעדיפים להעסיק אנשים קטנים לצידם ?     אנשים קטנים הם אנשים חיוורים, אלה נתפסים כאנשים בעלי מודעות עצמית נמוכה.     רב המנהלים תוהים (וטועים) לחשוב שלצד עובדים זוטרים, הם עצמם...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

מי תגמל את הגבינה שלי ??? איך מרוויחים לקוחות ועובדים מרוצים ... ??? (פרק א')

כשמנהל מתגמל את עובדיו, הארגון ומנהליו הם המרוויחים העיקריים.   תמריצים הניתנים לעובדים מסייעים בהטמעת תרבות ארגונית, מעלים את התפוקות בקרב העובדים, משפרים את ביצועי הארגון, ומגדילים משמעותית את כמות הלקוחות...

תגובות

פורסם לפני 5 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה