הבלוג של אנחנו סדנאות איכות

dafnalev

ייעוץ ושירותים עיסקיים העצמה, חוויה, אנשים

עדכונים:

פוסטים: 17

החל ממרץ 2015

 

סברס

    עסקים חברתיים הם עסקים כלכליים שמקדמים מטרות חברתיות או סביבתיות ומצליחים לשלם את הוצאותיהם ממכירת מוצרים ושירותים.

 

    העסק החברתי הראשון והגדול בעולם הוא בנק ג’רמין, שהוקם בשנת 1983 ע”י ד”ר מוחמד יונוס, יליד בנגלדש.

 

    הבנק מעניק הלוואות קטנות (מיקרו אשראי) לאוכלוסיות העניות, במטרה לסייע להם להגיע לעצמאות כלכלית ולמגר את העוני. על כך זכו בנק ג’רמין וד”ר יונוס ב-2006 בפרס נובל לשלום.

 

לאחרונה גילו עסקים בישראל את הפוטנציאל הרב הגלום בתפיסה העסקית-חברתית, והם מרבים לעטות על עצמם גלימה סמי-חברתית כדי לקרוץ ללקוחות.

 

הראש היהודי של הצברים ממציא לנו פטנטים ….

 

מנהלים ועסקים רבים זיהו את הכדאיות בהשקעה חברתית והבינו כי הקריצה החברתית טובה לעסקים ומזניקה את הרווחים.

 

ראוי לזכור כי את העסק החברתי מנחות 2 מטרות: מטרה חברתית ומטרה כלכלית.

 

הגשמת המטרות ופיתר

ון בעיות חברתיות, נעשים תוך השגת רווחיות כלכלית.

 

 

המטרה הקרדינאלית של עסק חברתי היא לפתור מצוקה חברתית, ולכן הרווח כולו מופנה להקמת עסקים חברתיים נוספים.

 

עסקים חברתיים מתמודדים, מעסיקים ומכשירים אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים והופכים אותם מאוכלוסיות חלשות, תלויות ונסמכות לאוכלוסיות חזקות, עצמאיות ותומכות.

 

העסקים החברתיים מחויבים לממן מיזמים חברתיים ולהשקיע בהם לאורך זמן. הרווחים שנוצרים כתוצאה מההשקעה במיזם חוזרים אל העסק (ולא אל בעליו) ומאפשרים מימון והקמת עסקים חברתיים נוספים.

 

השילוב בין המטרה החברתית לאיסור חלוקת הרווחים הוא שמייחד ומבדל את העסק החברתי והופך אותו לדוגמא ולמופת בעולם העסקי.

 

 

מטרותיו של העסק החברתי רבות ומגוונות:

 

יצירת מקומות עבודה למגזרים ולאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים (בעלי מוגבלויות, נוער בסיכון, חד הוריים, תושבי הפריפריה, נשים, בני עדה מסויימת, וכיו”ב)

 

פיתוח מוצרים איכותיים, בעל ערכים תזונתיים גבוהים, במטרה למכור אותם למיעוטי יכולת.

 

שיפור תנאי המחיה בק

רב

האוכלוסייה: תעסוקה, רמת הכנסה, קידום המרקם החברתי.

 

הבטחת פעילות פיננסית הוגנת / סחר הוגן

 

העלאת המודעות הציבורית

לנושא

י סביבה, קידום מטרות חברתיות ושימור משאבים.

 

 

איך כל זה קשור לצברים ?

 

 

 

כינוי החיבה “צברים” או “סברס” לילידי הארץ, מקורו בכלל בכינוי גנאי בו השתמשו תושבי הארץ (בשנים שלפני קום המדינה) כלפי אנשי העליות הראשונות, שהגיעו ליישב את הארץ והיו לא מגולחים, מאובקים, והשמש שהכ

תה בעורם הפכה אותם לאדומים וצרובים, בדיוק כמו פירותיו של הסברס.

 

 

כדרך הצבר, שהפך מכינוי גנאי לכינוי של חיבה וגאווה, כך גם עסקים רבים מתיימרים להפוך לחברתיים.

אין בזה כל רע. להיפך ! ככל שיצטרפו יותר עסקים למהלך הזה, ויכוונו ל”תפיסה” החברתית, כך נצליח לשפר וליישם את עקרונות העסק החברתי.

 

 

 

ולקינוח – מילקשייק סברס קייצי ומרענן

 

 

מערבבים בבלנדר 4 סברסים קלופים וצוננים, עם כוס מים קרים (או חלב), ממתיקים בכף סוכר. מוזגים לכוס גבוהה ומוסיפים קרח כתוש.

שלכם,

“אנחנו” – סדנאות איכות

 אנחנו

 

 

 

עוד מהבלוג של אנחנו סדנאות איכות

תצוגה מקדימה

אפקט הדומינו - הלקוח תמיד צודק !! ?? ו...בונוס - מתכון להכנת עוגיות דומינו עם הילדים בחופש

  גישת השירות שטבעה את המונח "הלקוח תמיד צודק", הולכת ונעלמת על רקע השינויים הרבים בהתנהלות העסקית כיום. בעולם העסקים הגלובלי, מפנה התפיסה הקודמת את מקומה לגישה החדשנית,...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

בכנות - איזה סוג של מנהלים אתם ???

 האם גם אתם חושבים שמנהלים מעדיפים להעסיק אנשים קטנים לצידם ?     אנשים קטנים הם אנשים חיוורים, אלה נתפסים כאנשים בעלי מודעות עצמית נמוכה.     רב המנהלים תוהים (וטועים) לחשוב שלצד עובדים זוטרים, הם עצמם...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

מי תגמל את הגבינה שלי ??? איך מרוויחים לקוחות ועובדים מרוצים ... ??? (פרק א')

כשמנהל מתגמל את עובדיו, הארגון ומנהליו הם המרוויחים העיקריים.   תמריצים הניתנים לעובדים מסייעים בהטמעת תרבות ארגונית, מעלים את התפוקות בקרב העובדים, משפרים את ביצועי הארגון, ומגדילים משמעותית את כמות הלקוחות...

תגובות

פורסם לפני 5 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה