הבלוג של אנחנו סדנאות איכות

dafnalev

ייעוץ ושירותים עיסקיים העצמה, חוויה, אנשים

עדכונים:

פוסטים: 17

החל ממרץ 2015

כשמנהל מתגמל את עובדיו, הארגון ומנהליו הם המרוויחים העיקריים.

 

תמריצים הניתנים לעובדים מסייעים בהטמעת תרבות ארגונית, מעלים את התפוקות בקרב העובדים, משפרים את ביצועי הארגון, ומגדילים משמעותית את כמות הלקוחות בארגון.
=======
כשהעובדים שלך מרוצים, גם הלקוחות שלך מרוצים.

 

עובד מתוגמל הוא עובד מאושר, והוא יעניק ללקוחות הארגון שירות טוב, יעיל ומחוייך.

תגמולים הם דרך מצויינת להגברת מוטיבציה בקרב העובדים, להגדלת המכירות, לשיפור השירות, לשימור לקוחות מרוצים ולרכישת לקוחות חדשים.

על פניו זה נשמע ברור ופשוט מאד, אבל איך עושים את זה בפועל ?

========
קיימים שלושה סוגי תמריצים עיקריים שעליהם נדבר הפעם (ונרחיב בפעמים הבאות) :
1. התמריץ הארגוני – (שי לחג, מתנת יום הולדת, וכיו”ב) – ניתן לכל העובדים באופן שווה מעצם היותם עובדי הארגון וללא קשר לאופן ביצוע תפקידם.

2. התמריץ החומרי – (העלאת שכר, קידום, חופשת השתלמות בחו”ל או בבית מלון יוקרתי, רכב, הלוואות נוחות וכיו”ב) ניתן לעובד בזיקה לביצועיו האיכותיים.
תמריץ זה אינו אחיד, הוא דיפרנציאלי, וניתן לעובד על עבודתו בהתאם לשכרו הבסיסי, (עובד בדרגת הביניים יקבל תמריץ גבוה יותר מעובד בדרג הנמוך ופחות מעובד בדרג הבכיר).

3. התמריץ הערכי – (מילים טובות, פירגון, שיחת משוב, תעודת הוקרה, ציון לשבח, תפקיד או אחריות נוספת לתפקידו המקצועי) תמריץ זה נגזר מערכי החברה וערכי המנהל, וניתן לכל עובד לפי ביצועיו.
=======
חשוב מאד לזכור כי על התמריץ הכספי (החומרי) המוענק לעובדים להיות משמעותי. תמריץ כספי צריך להוות כ-10 עד 20 אחוז משכר הבסיס של העובד.
תגמול כספי קטן לא יתרום כלל להגדלת המוטיבציה בקרב העובדים, מהטעם הפשוט שהוא אינו משנה את גובה שכרם החודשי ממילא, והם לא יטרחו להצטיין ולהגיע ליעדים.
תמריץ כספי נמוך ומזערי יגרום לעיתים להורדת מוטיבציה בקרב עובדים, ולתחושה של אכזבה מהארגון. והם עשויים לשתף בתחושותיהם את לקוחות הארגון.
ולכן, לטווח הרחוק מנהל טוב יעדיף “להפסיד” כמה עשרות או מאות ₪ בחודש ולהשקיע אותם בעובדים מרוצים, שיגדילו את מעגל הלקוחות בארגון וממילא הוא והארגון יהיו המרוויחים העיקריים.
=======
תמריצי ההוקרה מוענקים לעובד על גילויי הצטיינות מיוחדת ויוצאת דופן, גם כאשר הצטיינותו אינה קשורה ישירות לארגון או לעבודתו בארגון.
לאחרונה זיהו עסקים רבים את הצורך לשלב עשייה חברתית במסגרת הארגון, מתוך הכרה בפוטנציאל הגלום בתרומה למען החברה.
עסקים וארגונים רבים מגלים כיום כי הזיקה החברתית חשובה לאין ערוך, משמעותית עבור לקוחותיהם, מעניקה תדמית חיובית לארגון ובעיקר – מועילה לעסקים.
כאשר העובד שלך מתנדב לאחר שעות עבודתו, ומבצע פעילות קהילתית, שאין לה קשר ישיר או זיקה כלשהי לארגון. הענקת תגמול הוקרה כורכת את מעשיו אל הארגון, מעודדת עובדים נוספים לקחת חלק בפעילות חברתית לטובת הקהילה, מעלה את שביעות רצונם של העובדים, והופכת אותם לשגרירי הארגון בקהילה.

כדאי לזכור כי ….. “תנועה בכיוון חדש מסייעת במציאת גבינה חדשה” ( ד”ר ספנסר ג’ונסון 7998).

בהצלחה !

נ.ב. כמו תמיד, “אנחנו” זמינים לשירותך 24/7
בטלפון: 077-9577228
במייל: [email protected]
באתר: www.anachnu.net
ובפייסבוק:https://www.facebook.com/pages/%D7%90%D7%A0%D7%97%D7%A0%D7%95-%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%AA/1447078155518759?fref=tsimages

עוד מהבלוג של אנחנו סדנאות איכות

תצוגה מקדימה

אפקט הדומינו - הלקוח תמיד צודק !! ?? ו...בונוס - מתכון להכנת עוגיות דומינו עם הילדים בחופש

  גישת השירות שטבעה את המונח "הלקוח תמיד צודק", הולכת ונעלמת על רקע השינויים הרבים בהתנהלות העסקית כיום. בעולם העסקים הגלובלי, מפנה התפיסה הקודמת את מקומה לגישה החדשנית,...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

בכנות - איזה סוג של מנהלים אתם ???

 האם גם אתם חושבים שמנהלים מעדיפים להעסיק אנשים קטנים לצידם ?     אנשים קטנים הם אנשים חיוורים, אלה נתפסים כאנשים בעלי מודעות עצמית נמוכה.     רב המנהלים תוהים (וטועים) לחשוב שלצד עובדים זוטרים, הם עצמם...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

מה דעתכם ? האם הכסף יוצר מוטיבציה ???

  הכסף הוא גורם מרכזי בהנעת העובדים בארגון ומשפיע באופן ברור על רמת ואיכות התפוקות של העובד. אולם גם ליחסים הבינאישיים בארגון - בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים...

תגובות

פורסם לפני 5 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה