הבלוג של אנחנו סדנאות איכות

dafnalev

ייעוץ ושירותים עיסקיים העצמה, חוויה, אנשים

עדכונים:

פוסטים: 17

החל ממרץ 2015

מזמינה אתכם לדיון על תהליך קבלת החלטות בארגון – דעתכם בנושא חשובה לנו:

החלטה

האם הצלחת הארגון תלויה באיכות ההחלטות שמקבלים המנהלים ?

גם מנהלים הם בני אדם !!! מה הם הגורמים המשפיעים על החלטות המנהלים ???

ואיך ניתן מראש להחליט לקבל החלטה איכותית ?

 

- אז … מה הם הגורמים המשפיעים על החלטות המנהל ?

- האמת ?

הכל !! – מקום לידתו, הסביבה בה הוא חי, מצבו המגדרי / המשפחתי, הרכב אישיותו, ערכיו, ניסיון החיים שלו, האנרגיות, האינטואיציות, רמת הרגישות בה ניחן, יופיו, אופיו, עקביותו, השכלתו, כישוריו, אירועים שעבר בחייו, גילו, גובהו, הדימוי העצמי שלו בעיני סביבתו, בריאותו, יכולתו להיות מושפע, להפעיל שיקול דעת, לקחת סיכונים וכד’.

 

בסופו של יום (עבודה) – מנהל בארגון מקבל החלטות הרות גורל. החלטות שמשפיעות על חייהם של העובדים שלו ובני משפחותיהם. החלטות שיכולות לשנות חייה של משפחה מקצה אל הקצה. החלטות שיובילו את הארגון שהוא מנהל לעלות על מסלול נסיקה או התרסקות.

כל החלטה שמתקבלת טומנת בחובה סיכון / סיכוי לארגון, לעובדים ולמנהל.

 

- כיצד ניתן מראש להחליט שההחלטה שתתקבל תהיה איכותית ?

כאשר מנהל בארגון משתף את העובדים בתהליך, מתייעץ ומתלבט איתם בנושא ושומע את דעתם, הוא יוצר בקרב העובדים עניין, אחריות ומחוייבות. {לתהליך כזה של קבלת החלטות נקרא “סיעור מוחות”}.

בדרך זו הוא גם מעלה את התפוקות, האכפתיות והמעורבות ומעניק לעובדיו מוטיבציה גבוהה, תחושה טובה, שמגבירה את שביעות רצונם (גם במקרים בהם העובד אינו מרוצה משכרו).

יתרה מזאת – במצב כזה, גם אם ההחלטה שיקבל המנהל תתברר כלא מוצלחת או שגויה, יקבל המנהל תמיכה מלאה מהעובדים לשנותה, ויקבל את מלוא הערכתם והבנתם.

 

איך עושים את זה ב-4 צעדים פשוטים ?

1. כדאי מאד לערוך את סיעור המוחות גם במהלך שעות העבודה.
קחו הפוגה קלה. הגדירו לעצמכם מראש כמה זמן אתם מקדישים לנושא – 15 דקות, 20 דקות, חצי שעה, שעה.

2. כדי לערוך סיעור מוחות לא חייבים לכנס ישיבת צוות, ואין צורך בהכנות או הערכות מיוחדת.

(אם אתם ממש חייבים לתת כותרת) תקראו לזה התייעצות, שיחה, ישיבה, מפגש, גיבוש, יום כייף, יום עיון, לא חשוב…

3. תזמינו את העובדים, כבדרך אגב, לשבת בבית הקפה, לצאת אתכם למדשאה, לגן השעשועים הקרוב, למרפסת.

לא חשוב המקום… כבו טלפונים !

4. תגידו בפשטות: “דעתכם בנושא חשובה לי”

זכרו – סיעור מוחות הוא החלק הכי משמעותי בעבודה, כי הצלחת הארגון תלויה באיכות ההחלטה שאתם תקבלו.

בהצלחה !

============

נ.ב. כמו תמיד, “אנחנו” זמינים לשירותך
בטלפון: 077-9577228
במייל: [email protected]
באתר: www.anachnu.net
וגם בפייסבוק:https://www.facebook.com/pages/%D7%90%D7%A0%D7%97%D7%A0%D7%95-%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%AA/1447078155518759?fref=ts

עוד מהבלוג של אנחנו סדנאות איכות

תצוגה מקדימה

אפקט הדומינו - הלקוח תמיד צודק !! ?? ו...בונוס - מתכון להכנת עוגיות דומינו עם הילדים בחופש

  גישת השירות שטבעה את המונח "הלקוח תמיד צודק", הולכת ונעלמת על רקע השינויים הרבים בהתנהלות העסקית כיום. בעולם העסקים הגלובלי, מפנה התפיסה הקודמת את מקומה לגישה החדשנית,...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

מי תגמל את הגבינה שלי ??? איך מרוויחים לקוחות ועובדים מרוצים ... ??? (פרק א')

כשמנהל מתגמל את עובדיו, הארגון ומנהליו הם המרוויחים העיקריים.   תמריצים הניתנים לעובדים מסייעים בהטמעת תרבות ארגונית, מעלים את התפוקות בקרב העובדים, משפרים את ביצועי הארגון, ומגדילים משמעותית את כמות הלקוחות...

תגובות

פורסם לפני 5 years
תצוגה מקדימה

בכנות - איזה סוג של מנהלים אתם ???

 האם גם אתם חושבים שמנהלים מעדיפים להעסיק אנשים קטנים לצידם ?     אנשים קטנים הם אנשים חיוורים, אלה נתפסים כאנשים בעלי מודעות עצמית נמוכה.     רב המנהלים תוהים (וטועים) לחשוב שלצד עובדים זוטרים, הם עצמם...

תגובות

פורסם לפני 5 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה