פסטיבל היין – תל אביב 2013

חגיגה אמיתית לאוהבי היין, עם מיטב היקבים, התקיימה במוזיאון ארץ ישראל בין התאריכים 28-30 במאי.

הגעתי לפסטיבל עם הבן שלי, שמכיר, אוהב ומתמצא ביקבים הישראלים. זו הזדמנות לבילוי אמא-בן שמתאימה לבנים שעברו את גיל 18, ולא מעוניינים ללכת עם אמא לשעת סיפור בקניון…
כמוזמנים, נתנו לנו צמידים של עיתונאים. נו, זה כבר נותן תחושת ״שליחות״ ורצינות. יין יין אבל חייבים לשים לב לפרטים, לטעום בקפדנות, לזכור… כדי שנוכל לדווח.

הגן של מוזיאון ארץ ישראל לבש חג. בכניסה חילקו לנו גביעי יין עם רגל גבוהה כך שהיינו מוכנים לטעימות. 160 סוגי יין הוצגו לטעימה. מ-40 יקבים שונים!

ברחבת הדשא, היו פזורים עשרות דוכנים של מיטב היקבים, גם גבינות של משק יעקבס, פוקצ׳ות ועוד כמה דוכני אוכל (בתשלום, כמובן) כדי להעצים את החוויה של אוכל ושתייה, וכמובן כדי לא שתות על קיבה ריקה.

בשטח הפסטיבל היו המון אנשים שהמשותף להם הוא חיבתם ליין.

טעמתי מספר יינות (לא רציתי להגזים, כי אם שותים לא נוהגים…). הבן שלי טעם עוד כמה (הוא לא נהג).

הנה היינות שאהבנו במיוחד:

יקב אמפורה
סדרת מדטירניאן – באלן דה נואר 2012
13.3% אלכוהול. יין לבן מענבים אדומים.
מיוחד ומעניין. היין מורכב מ: 50% קברנה סוביניון, 40% מרלו, 10% קברנה פרנק. היין שצבעו השקוף נוטה לוורוד, מאופיין בטעמי פירות מרעננים ובעל בעל גוף מלא ורך.

יקב הר ברכה
סדרת איש הרים גולד מרלו 2009
13.5% אלכוהול 90% מרלו, 10% קברנה סוביניון. היין יושן במשך 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ומאופיין בצבע ארגמן כהה ועמוק ובטעמי פירות יער.

היין המפתיע מבחינתי היה יין ברברה 2007 של יקב כפיר, המיוצר מענבי ברברה בלבד. בדרך כלל מיוצרים יינות ברברה בבלנדים עם ענבי מלבק, קברנה או סירה.

לקינוח ביקרנו אצל ״איש הפסיפלורה״. שם טעמנו משיכר הפסיפלורה. זהו משקה קינוח עדין, המיוצר בתהליך ייחודי, שפותח במשך שלוש שנים. המשקה מכיל 12% אלכוהול ונשמרת בו ארומת הפרי. טעים ומתוק!

ואם בא לכם דווקא לגוון מעבר לענבים, קחו את סיידר התפוחים של באסטרס (Buster’s), המיוצר בהרי ירושלים על ידי אב ובן, דני ומתיו נילסון. באסטרס מציע שני סוגים שונים של סיידר: אני טעמתי את באסטרס 48 (Buster’s 48), סיידר מבעבע, חצי-מתוק, בעל 4.8% אלכוהול, מרענן מאוד, במיוחד כשמוגש עם קרח. הבן שלי טעם מהסוג השני, היבש יותר: באסטרס 67 (Buster’s 67) סיידר יותר מסורתי, בסגנון אנגלי ובעל 6.7% אלכוהול. שני הסוגים מיוצרים מ-100% תפוחים, ללא תוספת סוכר, הינם כשרים וללא גלוטן.
גם יקב אלרום מציג 2 סוגי סיידר: 4% ו-6% אלכוהול. המוצרים מיוצרים מ-100% תפוחים שגדלו ברמת הגולן. טעמתי. טעים ומרענן!

במשך 3 ימי הפסטיבל ביקרו בו 7000 איש! מצב הרוח היה מרומם. הכל זרם בנעימים. נו מה??? יין ישמח לבב אנוש!

לאורך כל שהותנו בפסטיבל ליוותה אותנו מוסיקה חיה של להקה מקומית. יין ומוסיקה זה הכי טוב, לא?

לחיים!
חיים וטעים!

הערה: חלק מהתמונות בפוסט הזה הן תמונות שהתקבלו באדיבות היח״צ. תודה!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.