משרות הייטק ליוצאי יחידות טכנולוגיות

בחורה עם מחשב נייד

אין זה חדש שיוצאי יחידות טכנולוגיות בצבא נחטפים כמו לחמניות טריות, אך רבים אינם יודעים האם להיענות להצעת העבודה הראשונה, האם להשלים עם השכר שמציעים ומהו התהליך הקשור אל קליטת יוצאי צבא במגמות הטכנולוגיות. מאמר זה יעזור להבין מה חברות השמה בהייטק מציעות למשתחררים מיחידות טכנולוגיות שונות בצה"ל.

חברות השמה בהייטק

יוצאי צבא רבים אינם יודעים האם עדיף להם להירשם אל לימודים או לימודי המשך באוניברסיטה או שמא עדיף להם לפנות להיענות לחברות השמה בהייטק אשר מתדפקות על דלתותיהם. אין תשובה חד משמעית לעניין, אך בהחלט כדאי להתחיל ולצבור ניסיון במשרות שונות בעולם ההיי טק האמיתי ולראות כיצד ניתן לשלב את הלימודים לאחר שעות העבודה או בשלב מאוחר יותר של החיים. בנוסף, חשוב לוודא כי פונים או נענים לחברת השמה שמכירה את כל הקשור אל יוצאי היחידות הטכנולוגיות של צה"ל. לידיעה, משתלם לבדוק האם חלק מהצוות שהקים את החברה ואחראי על כל הקשור אל בוגרי ממר"ם, תלפיות ויחידות שונות בצבא גם היה בזמנו חלק מיחידות אלו ו/או מכיר אותם בצורה הטובה ביותר.

 קהל יעד- יחידות טכנולוגיות

בוגרי היחידות הטכנולוגיות בצה"ל נחלקים לשני קהלים עיקריים:

 עתודה– הראשונים והנחשקים ביותר הם העתודאים שלמדו במסגרת צה"ל את התואר הראשון באוניברסיטה או במוסד אקדמאי אחר. רוב העתודאים משרתים במשרות היי טק בתחום הפיתוח, ניהול פרויקטים, הנדסה ועוד.

מקצועיים– כאן מדובר על אנשים שצה"ל מאתר כמתאימים לתפקידים טכנולוגיים שונים. רוב המועמדים הם ללא השכלה אקדמאית ורוב ההשכלה שלהם נרכשת באמצעות קורסים שונים של היחידות הטכנולוגיות השונות בצה"ל. בדרך כלל אלו משרתים במשרות, כמו למשל הלפ-דסק, טכנאי חומרי, מנהלי רשתות, אנשי בדיקות תוכנה או חומרה, אנשי תשתיות ועוד.

 יחידות טכנולוגיות- קליטה

חשוב לוודא כי החברה בה נקלטים היא חברה בה יש מחלקה מיוחדת שאחראית על כל הקשור אל השמת יוצאי צבע ביחידות הטכנולוגיות. מחלקה זו תקלוט יוצאי יחידות ממר"מ, תלפיות, יחידה 8100, 8200 וכל יחידה אחרת בצה"ל שנחשבת כיחידה טכנולוגית. פנייה של יוצא יחידה טכנולוגית מאגדת את היתרונות הבאים:

ייעוץ– החייל המשוחרר יכול להתייעץ עם אנשים בעלי ניסיון רב בשוק ההיי טק לגבי כדאיות מציאת עבודה בתחומים מסוימים של ההיי טק.

ראיון– לאחר שאותו חייל משוחרר מחליט כי הוא מעוניין להמשיך עם חברת ההשמה הוא יצטרך לעבור ראיון אישי על מנת לקבוע לאיזה אחד מקהלי היעד הוא משתייך.

התאמה– לאחר קביעת הפרופיל של המשתחרר וזאת על פי ההכשרה שלו, התפקיד אותו היא מילא, הניסיון שלו ופרמטרים נוספים תתבצע התאמה למשרות שונות שפורסמו על ידי חברת ההשמה.

חשוב לקחת בחשבון כי למרות שמדובר על יוצאי יחידות טכנולוגיות של צה"ל שמגיעים עם הכשרה וניסיון הם יצטרכו להוכיח את עצמם בשוק הייטק האזרחי ורק לאחר שהם יוכיחו מקצועיות ויכולות נוספות יוחלט כיצד לקדם אותם מבחינת קריירה, אם לתפקידים ניהוליים ואם לתפקידים רוחביים מסוימים.

דנה שמעוני
ככל שאנחנו גדלים, מתבגרים ומתפתחים, החיים מציבים בפנינו אתגרים חדשים. המסע שלי בחיים האלה מגוון ומלא צבעים, וכל שלב, כל גל, כל שביל חדש מזמן לי שיעור, אותו אני רוצה לחלוק אתכם, הגולשים.