הבלוג של חן סיון

אופנאית

מעצבת אופנה | אוהבת תרבות | מומחית בסטיילינג אישי לנשות עסקים | קניינית אישית | ייעוץ | סדנאות אופנה וסטיילינג | סידור ארונות | www.facebook.com/ChenSivanFashion

עדכונים:

פוסטים: 171

עוקבים: 102

החל מיולי 2013

התרגשות. כל שנה מחדש

05/07/2018

.

כל שנה מחדש אני מתרגשת
בשבילם, על הרגע המזוקק הזה שבו יחגגו את החקירה, היצירה והעבודה הקשה
שאפיינו את חייהם בחודשים האחרונים
ובשבילי, שאזכה לצפות בתצוגה שלהם,
ואז שוב ושוב בתמונות של עבודותיהם
שאהיה נוכחת ברגע הזה, שותפה לחגיגה

בשבוע שעבר היגגתי על היצירות הלא-לבישות, חלקן מעניינות ויפות,
שראיתי בתצוגת הבוגרים של ויצו חיפה.
התצוגה של שנקר התאפיינה בהרבה מאוד בגדים לבישים, במובן הפשוט והלביש והנעים.
לא חסרו גם הגזמות, כתפיים רחבות בבגדול ובענק, שרוולים עד לקרסוליים,
מעילים שמטאטאים את הרצפה (מי אמר ‘איי-רובוט’?)
ולצדם מקצוענות ומיומנות ברמה גבוהה מאוד
התייחסות מרתקת אל הגוף האנושי ותשומת לב יוצאת מהכלל לפרטים.
ראיתי על המסלול הרבה מאוד יופי.
הבחירה על מה לכתוב היתה מאוד קשה, כמו תמיד.

*

.

ריספקט

.

את התצוגה פתחה כבדו אותם RESPECTE’M של שחר גלעדי
קולקציית ג’ינס לצעירות ולצעירים שכולה Attitude,
מאוד לבישה לקהל היעד שלה והמהדהדת היפ-הופ.
מקור הקולקציה בקשר של המעצבת עם קבוצת צעירים יוצאי אתיופיה מעפולה,
שאותם הדריכה בשנת השירות שלה
חברי הקבוצה היו חלק מצוות החשיבה שלה בעיצוב הקולקציה,
והם גם שעלו על המסלול והראו בדיוק מי הם.
ריספקט. נקודה

.

| גמר-שנקר 2018 | שחר גלעדי |

.

| גמר-שנקר 2018 | שחר גלעדי |

.

| גמר-שנקר 2018 | שחר גלעדי |

.

*

.

Gender Bender

.

בקולקציה אנדרוגינוס ANDROGYNOUS חוקרת יפעת עזרא
את הגבולות המיטשטשים בין גברים לנשים, גבולות הפתיחות וגבולות הלבוש.
במערכות מחוייטות היטב ובצבעוניות נעימה לעין
היא משלבת פריטים נשיים – למשל מחוכים – בבגדי הגברים
ופריטים גבריים במובהק כמגיני מפשעה בבגדי הנשים.
את הפריטים האלה היא מציגה על פני השטח, ומפקיעה אותם ממקומם המוסתר מתחת לבגדים.

.

| גמר-שנקר 2018 | יפעת עזרא |

.

| גמר-שנקר 2018 | יפעת עזרא |

.

*

.

כור היתוך

.

דנה פדידה חוזרת למקורות של משפחת אביה במרוקו.
עלאה היבה Alaa Hyba, שם הקולקציה, היא ביטוי שפירושו ‘הילה’
ובא לבטא התפעלות מלבושו המהודר של אדם.
בקולקציה היפהפייה היא שואבת השראה ממסורת אריגת השטיחים של המקום,
מעליית המשפחה לארץ ומשהות בצרפת.
המערכות כוללות בדים מקוריים כמו גם פריטי וינטאג’ משוקי פשפשים.
.

| גמר-שנקר 2018 | דנה פדידה |

.

| גמר-שנקר 2018 | דנה פדידה |

.

| גמר-שנקר 2018 | דנה פדידה |

.

*

.

אור פז חוזרת לארצות המוצא של משפחתה
ומהן היא שואבת השראה לעבודתה שומרת מסורת Resurfacing Traditions.
היא מתייחסת למושג ‘כור ההיתוך’, שבו נדרשו העולים מכל העולם לקבל על עצמם זהות אחידה
ולוותר על המסורות והתרבות של ארצות המוצא,
ובודקת עד כמה ניתן לשלב ביניהם, מבלי לאבד את הצביון המקורי
התוצאה לבישה, אופנתית ולגמרי ישראלית.

.

| גמר-שנקר 2018 | אור פז |

.

| גמר-שנקר 2018 | אור פז |

.

| גמר-שנקר 2018 | אור פז |

.

*

.

מסע אל העבר

.

בהשראת סבה שנפטר השנה, יוצאת מיטל לויתן למסע אל החיים שאחרי What’s left behind,
ויוצרת קולקצייה יפהפייה שהפריטים בה מתבססים על חייטות מסורתית של פעם
ועשויים בדים של פעם, בצבעים ענוגים, לצד פיתוחים ועיבודים עכשוויים משלה
ובשילוב חוטי כסף וזהב.
התוצאה – תענוג לעין

.

| גמר-שנקר 2018 | מיטל לויתן |

.

| גמר-שנקר 2018 | מיטל לויתן |

.

| גמר-שנקר 2018 | מיטל לויתן |

.

*

.

מסע אל ה’מֵעֵבֶר’

.

טרה אינקוגניטה Terra Incognita, ארץ לא ידועה
היא מונח שמייצג את האזור הנעלם במוח האנושי, הנפש,
מקום שהמדע עדיין לא מיקם או פענח.
בקולקציה בשם זה, צוללת ליאור שוורצמן אל מעמקי התודעה,
אל מחשבות פרומות ורגשות מתערבלים, ואל הכאוס ששורר שם במעמקים,
ויוצרת מערכות לבוש מסקרנות בצבעוניות עזה ומאוזנת היטב.

.

| גמר-שנקר 2018 | ליאור שוורצמן |

.

| גמר-שנקר 2018 | ליאור שוורצמן |

.

| גמר-שנקר 2018 | ליאור שוורצמן |

.

*

.

בקיץ הזה תלבשי לבן

.

בכל עת יהיו בגדיך לבנים (קהלת, פרק ט’)
Let thy garments be always white.
מעיין לוי מאיר שואבת השראה מהצבע הלבן בכלל, על ההקשרים שלו
אל חתונה, לידה טהרה וחיים, ואל מוות ותכריכים,
ולצדו מקור השראה נוסף, ‘חולצת כפתורים לבנה’,
שאותה היא מפרקת ומעבדת באופנים שונים לשמלות כלה עשירות במרקמים.

.

| גמר-שנקר 2018 | מעיין לוי- מאיר |

.

| גמר-שנקר 2018 | מיין לוי מאיר |

.

*

.

עסקי אוויר

.

בשיחה עם היושבת לצדי בתצוגה עלתה השאלה לגבי אחידות
רעיונית, ויזואלית או צבעונית שנכחה בקולקציות, או שלא.
היא חיפשה Cohesiveness, לכידות,
ואני זכרתי את המילים שנאמרו אצלנו, לקראת עבודת הגמר בשנקר.
שוב ושוב עלתה השאלה, האם זו קולקציה, האם קיימת בה הלכידות המתבקשת.
בעבודתה של נעמה לבנת, לא היה ספק.
לבנת, שמתמודדת עם מחלת אר. איי R.A, דלקת מפרקים שגרונית,
ומקדישה לה – למחלה – את הקולקציה,
יוצרת בגדי נשים בשכבות-שכבות של שקיפויות, כמו בצילומי רנטגן,
בדפוסים ובגזרות שונים ומשתלבים.
התוצאה מרגשת

.

| גמר-שנקר 2018 | נעמה לבנת |

.

| גמר-שנקר 2018 | נעמה לבנת |

.

| גמר-שנקר 2018 | נעמה לבנת |

.

*

.

בחזרה לעתיד

.

מתוך דאגה לכדור הארץ, שנראה כהולך קראת שואה אקולוגית בצעדי ענק,
חוקרת מאיה הוכשטטר את העתיד, דרך תמונות של ערים נטושות והרוסות,
שאותן הזינה לתוך בינה מלאכותית
והניחה לה לחלום חלומות מלאכותיים Artificial Dreams.
מהתוצאות המפתיעות והמרהיבות פיתחה קולקצייה של מערכות לבוש
שבהן משולבים פריטים מהונדסים, אורבניים,
עם ‘צמיחה’ עדינה מתוך השברים החדשים.
אוטופיה, אבל כנראה כבר ללא בני-אדם.

.

| גמר-שנקר 2018 | מאיה הוכשטטר |

 .

| גמר-שנקר 2018 | מאיה הוכשטטר |

.

*

.

סתיו אופמן  חושבת על סוף העולם The End of The World.
בקולקציה שלה היא שואבת השראה מפסליו של האמן קריס קוקסי,
ומנבאת לנו עתיד דיסטופי שמעלה בדמיון את האווירה מהסרט ‘מקס הלוחם בדרכים’.
הפריטים, חלקם אוואנגארדיים – פריטי תצוגה – וחלקם לבישים,
קשוחים למראה ומרשימים אפילו יותר במבט מקרוב.

.

| גמר-שנקר 2018 | סתיו אופמן |

.

| גמר-שנקר 2018 | סתיו אופמן |

.

*

.

כל צבעי…

.

ינקי גוליאן מוציא אותנו לנופש בקולקציית ‘ריזורט (בגדים לחופשה)
בים של גברים In a sea of men.
בהשראת שייט ועולמות גבריים-מצ’ואיסטיים הוא יוצר קולקציה נשית נעימה ולבישה
בשילובים רבים ושונים של פסים וחומרים.
את ההשראה הוא שואב מעבודתו כפועל, וכבן למשפחה של פועלי כפיים.
הלכתי לארוז

.

| גמר-שנקר 2018 | ינקי גוליאן |

.

| גמר-שנקר 2018 | ינקי גוליאן |

.

*

.

ליטל אופיר יודעת שכולנו ילדות.
בעבודתה כאבי גדילה Growing Pains היא חוקרת את הניגודים
בין היחס לבגדי ילדות בתקופה הוויקטוריאנית, העתקים ממוזערים של אימותיהן,
לבין נשים בזמננו, שמתלבשות כמו בנותיהן.
בפריטים נשיים-ילדיים, בוחנת אופיר צלליות ופרופורציות בצבעוניות שמחה
ומעשירה באביזרים מטופלים ומקושטים
לקולקציה מקסימה ושופעת הומור. סוכרייה

.

| גמר-שנקר 2018 | ליטל אופיר |

.

| גמר-שנקר 2018 | ליטל אופיר |

.

*

.

קורלי גת  יצרה את סוגיסAרי Suppressed SUGISARI
קולקציה לנשים בהשראת שלוש תקופות בלבוש הגברי,
שבהן נודעה חשיבות ללבושו של האדם, כביטוי למעמדו הכלכלי-חברתי:
תקופת הרוקוקו באירופה ותקופת הסמוראים ביפן, על העושר הצבעוני והקווים המעוגלים שבהן,
ולעומתן החליפה המרובעת של שנות ה-50.
בקולקציה שילוב של חומרים ‘גבריים’ ונשיים, וצבעוניות חזקה ומרהיבה

.

| גמר-שנקר 2018 | קורלי גת |

.

| גמר-שנקר 2018 | קורלי גת |

.

*

.

מאיפה השמלה? שאלה היושבת לימיני את הבחורה שעברה לפנינו על המסלול
– מעבר רחב במרכז האולם, שמשני צדדיו סודרו מושבי הצופים.
זו היתה נטף הירשברג, שמזמינה את אימה, מעצבת גרפית במקצועה,
אל עולמות העיצוב שלה עצמה, בקולקציה Mama welcome to 2018.
הקולקציה שופעת צורות וצבעים שמופקים באמצעות הדפסה,
ובאמצעים תלת ממדיים שמחוברים אל הבדים, שבהם היא מחברת בין שני עולמות העיצוב.
איזה יופי!

.

| גמר-שנקר 2018 | נטף הירשברג |

.

| גמר-שנקר 2018 | נטף הירשברג |

.

| גמר-שנקר 2018 | נטף הירשברג |

.

*

.

מאיה נאה מתייחסת בהומור המתבקש אל הרדיפה אחר מותגים,
שמאפיינת שכבות חברתיות מסוימות, ושנובעת לדבריה מהניגודים שבין המרכז לפריפריה.
מאיה גדלה בלוד, היא יודעת.
היא יוצרת קולקציה מצחיקה ושמחה, עתירת דפוסים מנומרים ופאייטים,
שאותם היא משדרגת לכדי יצירות מקסימות שהעלו על פניי חיוך רחב.
ממש הולילוד Hollylood

.

| גמר-שנקר 2018 | מאיה נאה |

.

*

.

פריטים נוספים שאהבתי

.

מעיל מרהיב מהקולקציה של סי מדם, מיוחד כמו כולם, בהשראת מעיל הטרנץ’ (משמאל);
שמלה אדומה-כתומה, מהקולקציה האורבנית של מאיה וילנר,
ששואבת השראה מהדירה השכורה שלה בשדרות בן ציון 17, בתל אביב;
מעיל שכמייה אוברסייז של תמר רבינוביץ’, מהקולקציה שלה קדושות ונכונות Holy living, holy dying
בהשראה  משולבת בין ‘סטריט-וור’ עכשווי, לבין ה’וואניטאס’ מהמאה ה-17.

.

| גמר-שנקר 2018 | שלושה דגמים נבחרים |

.

*

.

את התצוגה נעלה הקולקציה הצבעונית של לינור קהלני,
אנחנו מי שאנחנו בוחרים להיות We are what we choose to be,
שעשויה מחומרים ממוחזרים, נראית כאילו נועדה למלכות דראג,
ומילאה את החלל בקצב מסחרר ובשמחה אמיתית

.

| גמר-שנקר 2018 | לינור קהלני |

.

| גמר-שנקר 2018 | לינור קהלני |

.

*

.

התמלאתי גאוות יחידה
להתראות בשנה הבאה

.

*

.

תמונות: יח”ץ
צלם התצוגה: אבי ולדמן
צילומי סטודיו: גיא כושי ויריב פיין

עוד מהבלוג של חן סיון

תצוגה מקדימה

על כנפי הכסף

. זה קורה ברחוב, בבית הספר של היורש, בקניון או בנחל הג'ילבון, תוך-כדי טיול משפחות: אני מחמיאה לנשים מכסיפות שיער, שנקרות בדרכי רוב המוחמאות מחייכות בשמחה. חלקן הקטן מסתכלות עליי כאילו נפלתי על הראש ממקום גבוה במיוחד השיער...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

טייץ הם לא מכנסיים | גרבונים הם לא טייץ!

. טייץ הם לא מכנסיים וגם, למען הסר ספק, גרבונים הם לא טייץ! סוגיית הגרבונים-טייץ-מכנסיים מטרידה אותי כל חורף מחדש. הגיע הזמן לטיפול שורש האופנה מכתיבה לנו מכנסיים הולכים ונצמדים, כמו העור חלקנו לובשות מכנסיים שהם כל כך...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

לפרגן, לפרגן. לפרגן!

. | בית יוסף ויעקב בהדרו | . האהבה שלי לאופנה היא בעלת שורשים עמוקים בעולם החומרים הטקסטיליים בדים, מרקמים, צבעים, דפוסים אהבה מיוחדת יש  לי לבדי ריפוד, כאלה שמשמשים...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה