הבלוג של חן סיון

אופנאית

מעצבת אופנה | אוהבת תרבות | מומחית בסטיילינג אישי לנשות עסקים | קניינית אישית | ייעוץ | סדנאות אופנה וסטיילינג | סידור ארונות | www.facebook.com/ChenSivanFashion

עדכונים:

פוסטים: 169

עוקבים: 102

החל מיולי 2013

בלי התחכמויות – יופי של תצוגה!

01/07/2016

בגיל 13 ראיתי בפעם הראשונה תצוגת בוגרים של שנקר

לפני בדיוק 40 שנה

מאז ראיתי לפחות עשרים, אבל כזו לא ראיתי!
מרהיבה כזו
מרגשת כזו

מתחילת התצוגה, ודקות ארוכות לאורך הערב, ישבתי לי שם,
במקום שלי, בגוש ב’ שורה ראשונה
והתרגשתי.
התרגשתי מכל היופי הזה, מהכישרון, מהיכולות
להעביר רעיון, או זיכרון, או מחשבה
לידי גופים תלת-ממדיים, שנלבשים על גוף אנושי
ונקראים בגדים

למראה היופי הזה לא הטרידו אותי שאלות של פרקטיות
של לבישות, של יכולת תנועה
לא הפריעו לי הפריטים והמערכות ה’לא מחמיאים’
ונהניתי בגדול (כן, תרתי משמע) לראות את האובר-אובר-אוברסייז
בחלק מהקולקציות

מה שכן, היה מאד קשה לבחור על אילו קולקציות לכתוב
על היפות? על הצבעוניות?
על המשעשעות שהעלו בי חיוך?
על אלו שגרמו לי תחושת חנק בגרון?

.

* * *

.

עמיר מארק יצר קמעות מזל Lucky Charms כסגולה לחיים ארוכים

בקולקציה מלאת צבע, הומור ומשחקי פרופורציות

שמבוססת מחד על חגורת הציפה המתנפחת שנשא על גופו בכל עת, כלוחם סטי”ל

ומאידך על קמעות ששימשו את יורדי הים המסורתיים של אלסקה.

חגורות הציפה שימשו לו כאמצעי לפיתוח טכניקה שמתאימה את מידת הבגד ללובש.ת

לפחות בתחושה על הגוף…

| עמיר מארק | הומור, סגולה לחיים ארוכים |

| עמיר מארק | הומור, סגולה לחיים ארוכים |

.

*

.

שרון ולרי מושי חוקרת את תהליך העבודה על עיצובו ויצירתו של בגד, צעד אחר צעד

אותו היא מבטאת באמצעות דפוסים גדולים, צבעוניים ומלאי חיים

על גבי בד ניאופרן, כזה שסוג מסויים שלו משמש לבגדי צלילה

וסוג אחר משמש בתעשיית ההלבשה התחתונה

| שרון ולרי מושי | קלילות. לבישות. הומור |

| שרון ולרי מושי | קלילות. לבישות. הומור |

.

*

.

אילן פלג יוצרת את קולקציית הגמר שלה מ’החיה האורבנית הנפוצה ביותר’ – השקית

הפריטים בקולקציה שלה, גזור ושמור, עשויים מחומרים קיימים, ברובם פסולת,

שלהם היא נותנת חיים חדשים

שלעתים אף מרמזים, בצבעוניות ובהומור, על מקורם השקיתי

| אילן פלג | קיימות |

| אילן פלג | קיימות |

.

*

.

שחר אבנט פתחה את התצוגה, בקולקציה שמבוססת על הנשים בחייה,

אלו שהטביעו בה את חותמן: אמא, סבתובת, אחיות.

בקילומטרים של בדים, אבנים וחוטי רקמה היא יוצרת אוסף של שמלות עצומות,

שמתארות תהליך חשיבה ויצירה

והן מעין אלבום תמונות גרוטסקי של הזכרונות שלה

| שחר אבנט | גדולות מהחיים |

| שחר אבנט | נשים גדולות מהחיים |

.

*

.

בילבוי הוא שמה של קולקציית חורף לבישה, בצבעוניות יפהפיה ומאוזנת היטב

שיצרה קורל סימנוביץ, בהתבסס על דמותה האסרטיבית והמורדת במוסכמות

של האחת והיחידה – בילבי גרב ברך.

היא מציגה פריטים אנדרוגניים, בפרופורציות יוצאות דופן

ובטכנולוגיה שניתנת לייצור כמעט מייד

| קורל סימנוביץ' | למי קאראת בילבי? |

| קורל סימנוביץ’ | למי קראת בילבי? |

.

*

.

מתן גליק יוצא לבדוק את סממני הקולוניאליזם הבריטי בעולם החדש, ובגלובליזציה בת ימינו

“בקולקציית גברים ‘רחוק מקרוב’ שמתארת “אחווה” של שבט מגינאה החדשה בשם “גורוקה”,

תוך התייחסות להשתלבותו בפנימיית בנים באנגליה”.

הוא משלב פריטי קולג’ עם מוטיבים וצבעוניות מהיבש האחרת,

התוצאה: שלמות, בקולקציית בגדי גברים, שמתייחסת לגוף הגברי ולהעדפות גבריות

בלי להתחנף לקונבנציות אופנה נשיות

| מתן גליק | עולם חדש |

| מתן גליק | עולם חדש |

.

*

.

ניל ברוש יוצאת לחקור את הדואליות שבחיים שלנו בארץ הזאת

כאן! ולמה?

ארץ שחיה על חרבה ומטוסיה, ומשתדלת לשמור על חיוניות ואף חגיגיות לעתים

היא מתארת תצלום ישן שבו סבתה, בשמלת ערב, ממתינה לסבה הטייס

שחוזר מהשבי המצרי, לאחר מלחמת ההתשה.

הקולקציה – תוצר של הדואליות הזו – היא אוסף יפהפה של שמלות ערב מתנופפות,

שמצוותות עם חלקים עליונים שמוצאם במדי הצבא.

דפוסים צבאיים מופיעים גם על בדי השמלות הקלילות

| ניל ברוש | הטובות לטיס |

| ניל ברוש | הטובות לטיס |

.

*

.

דיה דודובסקי שואבת השראה ממחול בן זמננו, ומשאלות של קלילות, משקל ושליטה בגוף

בקולקציה שכולה נפחיות, בהדפסים ‘כבדים’ וחורפיים, על בדי ניילון קלילים

שיוצרים מעין עננים סביב ללובשת, ‘בין שמים לארץ

| דיה דוידובסקי | מרכז שליטה |

| דיה דוידובסקי | מרכז שליטה |

.

*

.

“יום יבוא ותהיה בנמצא הנערה והאישה ששמה לא ישתמע עוד

כניגוד לתכונה הגברית אלא כדבר עצמו,

דבר שאינו מעלה מחשבות על השלמה או על גבול,

כי אם אך ורק על החיים והוויה – האדם הנשי.”

כן מצטטת קיאן פרנפורט (כן, הבת של… ומעצבת מאד מוכשרת בזכות עצמה)

מתוך ‘מכתבים אל משורר צעיר’, מאת ריינר מריה רילקה.

הקולקציה שלה ‘האדם הנשי’ מסכמת חיפוש אחר הזהות הזאת, הנשית,

שמנוגדת וגם אינה מנוגדת ליישות הגברית, ומפרקת חליפות גבריות ומחוכי נשים

לכדי ישויות נשיות חדשות

| קיאן פרנקפורט | דימוי ומציאות |

| קיאן פרנקפורט | דימוי ומציאות |

.

*

.

שירן אפרתי מבכה את מותה של ‘אופליה‘, אהובתו של המלט השקספירי

ואת דמותה האפלה,

בחמישיית מערכות לערב, בצבעים חורפיים אפלים, ובעיצוב שובה/שובר לב

ברקמה ואבני סוורובסקי שמוסיפות עומק מלכותי

ומדמות את בגדיה של אופליה שנפרשו על פני מימי הנחל שבו שמה קץ לחייה

ואת צמחיית המים הסבוכה שבה היא נכלאה.

| שירן אפרתי | יופי אפל |

| שירן אפרתי | יופי אפל |

.

*

.

ניב קרן עושה דה-קונסטרוקציה של החליפה הגברית המחוייטת

ושל מעיל האופנוענים,

מוסיף להם חבלים ונוצות, תרמילי רובה ופרוות (סינטטיות, כך אני מקווה)

ומרכיב אותם מחדש לכדי בגדי נשים מחוייטים לעילא.

דיסטופיה’ הוא מכנה את הקולקציה שלו, ומעמת מאבקי כוח ופוליטיקה של ג’נדר

עם מציאות אופנתית יפהפייה

| ניב קרן | פוליטיקה של מאבקי כוחות |

| ניב קרן | פוליטיקה של מאבקי כוחות |

.

*

.

“האם בעתיד יהיה למעצב האופנה החופש לחשב מחדש את הגוף של הלקוחה ולשנות אותו?

האם תפישת האיברים תהיה אופנתית ויעשה בהם שימוש כבאקססוריז?”

השאלות האלה מעסיקות את שני גבאי

בקולקציה ‘גוף אופנתי‘ – קולקציה לבנה, נקיה ומבהיקה כמו מעיל מעבדה

שמשלבת גזרות פשוטות יחסית, עם רקמות ואבני סוורובסקי

שמדמות אברי גוף

| שני גבאי | ביולוגיה |

| שני גבאי | ביולוגיה |

.

*

.

אלינה ינובר חפרה עמוק אל תוך התודעה האפלה שלה

בהשראת לילות החורף שנמשכים יממות על גבי יממות: הלילה הארקטי.

היא יוצרת דמויות מסועפות קרניים –

ספק נשים, ספק בעלי חיים דמיוניים ומצמררים.

דמויות בלי זרועות. דמויות בלי פנים. ויופי עמוק

| אלינה ינובסקי | לילה נצחי |

| אלינה ינובסקי | לילה נצחי |

.

*

.

שיחת פייסבוק עם העורכת שלי החזירה אותי לנושאים המעשיים של עולם ההלבשה,

לאחריות שחייבים בה מעצבי הבגדים, שיוצרים את מה שכולנו נלבש.

היא הפנתה אותי לפרקטיות, להתייחסות אל גוף הלובשת, ואל המחמיא לו.

הפנתה זרקור לעובדה שבחלק משמעותי של הקולקציות נכחו פריטים

שמגבילים משמעותית את התנועה, ולא מאפשרים פעולה של זרועות וידיים,

ובשתיים אף כוסו פניהן של הדוגמניות במסכות שמסתירות את פניהן.

חופש, זהות ודימוי-גוף נשי הם נושאים חשובים וכבדי משקל,

שמעסיקים אותי מאד ביומיום.

מולם אני שוקלת את החוויה שלי, כצופה בתצוגה הזאת.

החוויה שלי היתה של התפעלות והתרגשות

מול הפגנת יכולות יוצאות מהכלל, של מרבית הבוגרים.

הזדמנות כזו להפגין יכולות ויצירתיות לא תהיה למעצבים האלה עוד לעולם.

.

* * *

.

את עבודותיהם של כל הבוגרים אפשר למצוא באתר המחלקה

 

כל התצלומים: יח”צ
תצלומי סטודיו: רון קדמי
תצלומי מסלול: רפי דלויה

עוד מהבלוג של חן סיון

תצוגה מקדימה

על כנפי הכסף

. זה קורה ברחוב, בבית הספר של היורש, בקניון או בנחל הג'ילבון, תוך-כדי טיול משפחות: אני מחמיאה לנשים מכסיפות שיער, שנקרות בדרכי רוב המוחמאות מחייכות בשמחה. חלקן הקטן מסתכלות עליי כאילו נפלתי על הראש ממקום גבוה במיוחד השיער...

תגובות

פורסם לפני 3 years
תצוגה מקדימה

טייץ הם לא מכנסיים | גרבונים הם לא טייץ!

. טייץ הם לא מכנסיים וגם, למען הסר ספק, גרבונים הם לא טייץ! סוגיית הגרבונים-טייץ-מכנסיים מטרידה אותי כל חורף מחדש. הגיע הזמן לטיפול שורש האופנה מכתיבה לנו מכנסיים הולכים ונצמדים, כמו העור חלקנו לובשות מכנסיים שהם כל כך...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

לפרגן, לפרגן. לפרגן!

. | בית יוסף ויעקב בהדרו | . האהבה שלי לאופנה היא בעלת שורשים עמוקים בעולם החומרים הטקסטיליים בדים, מרקמים, צבעים, דפוסים אהבה מיוחדת יש  לי לבדי ריפוד, כאלה שמשמשים...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה