הבלוג של חן סיון

אופנאית

מעצבת אופנה | אוהבת תרבות | מומחית בסטיילינג אישי לנשות עסקים | קניינית אישית | ייעוץ | סדנאות אופנה וסטיילינג | סידור ארונות | www.facebook.com/ChenSivanFashion

עדכונים:

פוסטים: 171

החל מיולי 2013

אני פותחת את עונת תצוגות הבוגרים בתצוגה של המרכז האקדמי ויצו חיפה

27/06/2016

.

“עת השתחררתי הרופאים המליצו לי…” המלה ‘שחרור’ עולה בדעתי בכל פעם שאני חושבת על סיום לימודי בשנקר כמו השחרור מהצבא

כשהשתחררתי… מ’שנקר’ עדיין המשכתי להגיע לתצוגות הבוגרים אבל תוך שלוש-ארבע שנים זה כבר פחות התאים. את הבוגרים החדשים כבר לא הכרתי ועדיין הייתי עסוקה בפילוס דרכי בתעשיית ההלבשה הישראלית

מאז שהפכתי בלוגרית אופנה, יותר מעשרים שנה מאוחר יותר, אני חוזרת שוב ושוב לתצוגות הבוגרים של מספר בתי ספר מובילים

את התצוגה פתחו, באופן מסורתי, עבודות נבחרות של סטודנטים משנה ב’ ו-ג’ פרומו לתצוגת הבוגרים של הקיץ הבא .

| בר קולקופסקי | פרומו לשנה הבאה |

| בר קולקופסקי | פרומו |

.

* * *

.

ויצו חיפה, אולי יותר משאר בתי הספר המובילים לאופנה בארץ, שם דגש על החומריות של העבודות. החומרים הטקסטיליים – לא רק בדים – מעובדים, מצויירים, מודפסים, סרוגים, יצוקים – על ידי הבוגרים. כל אחד עובר עם מקורות ההשראה שלו תהליכים של פירוק והרכבה, עד למציאת השילוב הנכון לו, הנוסחה שעובדת

כנציגת התקשורת היתה לי הזכות לשבת בשורה הראשונה לחזות מקרוב בחומריות של הפריטים המוצגים, ב-Fit, בתנועה, בצבעים

.

במהלך הצפיה הידהדו בי מחשבות שמעסיקות אותי בזמן האחרון

איכות. מה זו איכות? מה המשמעות?

לאיכות, כמו לאהבה, לא מצאתי הגדרה כשהיא שם, אני פשוט יודעת. מרגישה

.

*

.

‘רק אלוהים ישפוט אותי’, עבודתו של אלי עג’מי היא תצוגה מובהקת של איכות הוא מנצל את הבמה להביע בעבודתו הסתייגות מקודי לבוש שמקורם בעולם החרדי. עג’מי מביע גם מחאה על רציחתה של שירה בנקי בידי חרדי, במצעד הגאווה בירושלים, בקיץ 2015. הקולקציה שמיועדת לנשים עשויה מפריטים בהשראת בגדי גברים חרדים, בהם הוא משלב פריטים שמודפסים בצבעוניות עזה, ובאלמנטים גדולים. קולקציה מרהיבה – לא פחות ולבישה. לא פחות חשוב!!!

.

| אלי עג'מי | יש (לו) אלוהים |

| אלי עג’מי | יש (לו) אלוהים |

.

| אלי עג'מי | מה שצבע |

| אלי עג’מי | מה שצבע |

.

*

.

בעבודתם על הקולקציות, הבוגרים התבקשו לעסוק בקשר בין קווי הגוף לבגד ולצאת מקווי המתאר של הגוף. בדברי הפתיחה שלו, ראש המחלקה היוצא (אחרי כתשע שנים), רן שבני, דיבר על האחריות שנחה על כתפיהם של מעצבי האופנה, בהיותם האנשים שמעצבים את הבגדים שאנחנו – כולנו – לובשים הבגדים שהם חלק מהנוכחות ומהזהות שלנו

בהקשר הזה אני מהרהרת במהותם של פריטי תצוגה, מול בגדים ללבישה.

פריטי תצוגה נועדו, בראש וראשונה, לעניין ולהרשים למשוך תשומת לב להראות יכולות ולאו דווקא להציג אני מאמין אופנתי לביש.

ספיר סבג מגלה אחראיות משלה – אחראיות חברתית. בעבודה שלה ‘רודף שמלות’ היא מתמודדת עם השאלה של הגוף הנשי כבסיס להחפצה, ולרדיפת נשים בגלל המראה והמיניות שלהן. היא מפרקת את מבנה הגוף הנשי למעין מפות טופוגרפיות, והבגדים, גם אם לא כולם ‘מחמיאים’ במובן המקובל של המילה, הרי שבמבנה ובגזרה הם מתייחסים לגוף הנשי. סבג היא גם היחידה בתצוגה, ככל שהצלחתי להבחין, שעשתה שימוש בדוגמנית ‘פלאס סייז’. שאפו

.

| ספיר סבג | אחראיות נשית |

| ספיר סבג | אחראיות נשית |

.

| ספיר סבג | החפצה היא עניין של טופוגרפיה (?) |

| ספיר סבג | החפצה היא עניין של טופוגרפיה (?) |

.

*

.

קולקציה אחת על המסלול כללה פריטים לבישים יותר, נסיוניים פחות, שמציגים התייחסות טובה לעובדה שאלו פריטי לבוש – כסות לגוף אנושי. ב‘גלסנוסט’, דניס קלשצ’ין חוזר לחוויית ילדות, עם נפילת ברית המועצות. הבגדים עשויים היטב, בהשראה ארכיטקטונית גיאומטרית שמצליחה להחמיא ללובשת.

.

| דניס קלשצ'ין | ארכיטקטוני ולביש |

| דניס קלשצ’ין | ארכיטקטוני ולביש |

.

| דניס קלשצ'ין | דרך הגב |

| דניס קלשצ’ין | דרך הגב |

.

*

. במרבית המקרים, מעצב שמסוגל להציג קולקציה בימתית טובה ואיכותית – שוב המלה הזו – רב הסיכוי שהוא יכול לעצב גם קולקציות מסחריות טובות, מעניינות ויעילות.

מצד אחר, ייתכן שיש בעיה עם ההנחיה לצאת מתחומי הגוף. זו סוג של ירייה ברגליהם של חלק מהבוגרים, שיוצרים בגדים שאין בהם מספיק התייחסות כאל פריטים שצריכים להילבש, להחמיא לגוף הלובש/ת לגרום לה/ו להרגיש טוב בבגד

הילה צדוק, בעבודתה ‘Artificial Nature’ מתייחסת לעולם שבו הטבע נאלץ לפנות את מקומו לעִיּוּר, וב’תפר שבים האורגני למכני’, כדבריה. היא יוצרת סדרה של פריטים כהשראה ארכיטקטונית אורבניסטית מובהקת עשירות בעבודת יד, ויפהפיות, גם אם אינן מחמיאות לגוף הלובשת, במובן המוכר של המלה.

.

| הילה צדוק | אורבניזם |

| הילה צדוק | אורבניזם |

.

| הילה צדוק | עושר |

| הילה צדוק | עושר |

.

*

.

נושא שלישי שמעסיק אותי זה זמן רב הוא מידת ה’גבריות’ של קולקציות בגדי הגברים שנראות על מסלולי התצוגות

בעוד שבגדי נשים שמוצגים בתצוגות עשויים להתאים לנשים רבות מאד בהינתן התקציב והאירוע המתאים מעטים הגברים שירצו או יוכלו ללבוש את מרבית הבגדים שמוצגים כקולקציות בגדי גברים.

ברטה נרינסקי מציגה את REBORN, קולקציית בגדי גברים ששואבת השראה מעולם הFאנק, עשירה בעבודת יד, ובהדפסים עשירים שמאפשרות לה לקרוא תיגר על הבית הקווקזי השמרני שבו היא גדלה. אני לא מכירה הרבה גברים שילבשו את הבגדים האלה כמו שהם עם זאת, הפרוייקט משמש היטב במה לעשיה עצובית וביצועית מעולה, ולתצוגת יכולות.

.

| ברטה נרינסקי | היפ-הופ פינת גרפיטי |

| ברטה נרינסקי | היפ-הופ פינת גרפיטי |

.

| ברטה נרינסקי | יכולות |

| ברטה נרינסקי | יכולות |

.

*

. גם פולין נהרא, בת למשפחת צד”ל, מציגה בגדי גברים. היא שואבת השראה ממקורות לבנוניים, מקומיים, ובעבודתה ‘מעבר לגדר’ היא מתמודדת עם הזכרונות. הזכרונות משם ההשתלבות כאן .

| פולין נהרא | ארץ אחרת |

| פולין נהרא | ארץ אחרת |

.

* * *

. ענת גולדשטיין, בעבודה ‘על ממלכה ומדבר’ מבטאת את המעבר מדנמרק לישראל, בילדותה על הניגודים בין הדייקנות האירופאית לבין ה’יהיה בסדר’ שלנו כאן .

| ענת גולדשטיין | פיסוליות יפהפיה על קו התפר שבין שם לכאן |

| ענת גולדשטיין | פיסוליות יפהפיה על קו התפר שבין שם לכאן |

.

*

. פנינה בן מאיר מתייחסת בעבודתה TECHNO-ETHNIC לדמיון בין הדפסת רכיבי אלקטרוניקה’ הקרויים ‘מעגלים מודפסים’, לבין יצירת פריטי לבוש ומשתמשת בטכניקת כיווצים עתיקה – Smock – לצד טכנולוגיות הדפסה עכשיוויות .

| פנינה בן מאיר | מתמטיקה |

| פנינה בן מאיר | מתמטיקה |

.

| פנינה בן מאיר | smock |

| פנינה בן מאיר | smock |

.

*

. 90 שניות. זה כל אורכו של תרגיל התעמלות אמנותית בתחרות רשמית זו התמצית של שנים על-גבי שנים של עבודה פיסית מפרכת ואימונים קשים. על התהליך הזה מספרת סופיה פרי בעבודתה, ועושה שימוש בעץ לבוד גמיש כמשל לגמישות המוגבלת-בכל-זאת של מתעמלת אמנותית. השמלה השמאלית היא, לטעמי, אחד הפריטים היפים בתצוגה הזו! .

| סופיה פרי | גמישות |

| סופיה פרי | גמישות |

. * . חן בלום, בעבודתה ‘בוסר’ מפנה זרקור אל נישואין כפויים של יְלָדוֹת. היא עושה שימוש בעורות, בהתייחס לאבדן השליטה של הילדות בגופן ובבדים שקופים ועוטפים, כאמצעי הגנה וליטוף .

| חן בלום | יופי |

| חן בלום | יופי |

.

*

. חן שוורץ-דגמי מנגדת אריכלות מעשה ידי אדם עם אדריכלות בטבע, בעבודתה ‘מקוריות מתוכננת’

| חן שוורץ | אדריכלות טבעית |

| חן שוורץ | אדריכלות טבעית |

.

* * *

.

עבודותיהם של כל הבוגרים ופרטי התקשרות באתר המרכז האקדמי ויצו חיפה

.

* * *

.

כל התמונות: יח”ץ
צילומי תצוגה: הרצי שפירא
צילומי סטודיו: גלעד בר שלו

עוד מהבלוג של חן סיון

תצוגה מקדימה

על כנפי הכסף

. זה קורה ברחוב, בבית הספר של היורש, בקניון או בנחל הג'ילבון, תוך-כדי טיול משפחות: אני מחמיאה לנשים מכסיפות שיער, שנקרות בדרכי רוב המוחמאות מחייכות בשמחה. חלקן הקטן מסתכלות עליי כאילו נפלתי על הראש ממקום גבוה במיוחד השיער...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

טייץ הם לא מכנסיים | גרבונים הם לא טייץ!

. טייץ הם לא מכנסיים וגם, למען הסר ספק, גרבונים הם לא טייץ! סוגיית הגרבונים-טייץ-מכנסיים מטרידה אותי כל חורף מחדש. הגיע הזמן לטיפול שורש האופנה מכתיבה לנו מכנסיים הולכים ונצמדים, כמו העור חלקנו לובשות מכנסיים שהם כל כך...

תגובות

פורסם לפני 4 years
תצוגה מקדימה

לפרגן, לפרגן. לפרגן!

. | בית יוסף ויעקב בהדרו | . האהבה שלי לאופנה היא בעלת שורשים עמוקים בעולם החומרים הטקסטיליים בדים, מרקמים, צבעים, דפוסים אהבה מיוחדת יש  לי לבדי ריפוד, כאלה שמשמשים...

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה