עדכונים:
פוסטים: 428
החל מיולי 2010
1. גלים אפורים ירקו קצף כהה. העולם נרטב והחוויר אני הייתי במנוחה גמורה. 2 המלח הרטוב מחה את האבק. ובכל זאת – ביקשתי לי את התפל, את התפל הבהיר, המדויק 3. איך אפשר להסביר את זה? את זה אי אפשר להסביר. ההסבר יאפיר....
מה שהטלוויזיה עושה זה בדיוק מה שהמבקרים שלה אומרים שהיא עושה. הופכת את הפרטי לציבורי. מרדדת את הדיון הציבורי. מפשטת את המסרים בהתאם לפשטות המדיום. אבל, כמה מוזר – זוהי הדמוקרטיזציה של החיים התרבותיים שלנו. דמוקרטיה מתנגדת במהותה לשגב ולעומק. הדמוקרטיה מרחיבה את האפשרי באופן שערורייתי. זה טמון במבנה הדמוקרטי. ועוד: הטלוויזיה...
כדי לחנך את צריכה להיות משכילה מאוד, חזקה מאוד, מתוחכמת מאוד. מה מורכב יותר? מה דורש יותר יציאה מעצמך יחד עם גילוי מתמיד של כוחות נפש? את מחנכת באמצעות נדיבות, זריזות, הומור. את יוצרת....
בַּהַתְחָלָה הֻזְמַנְתִּי לִפְגִישָׁה עִם הַצֶּוֶת. שַׁאֲלוּ אוֹתִי – מָה קָרָה לְךָ? עָמַדְתִּי לַעֲנוֹת וְאָז שַׂמְתִּי לֵב שֶׁהַמַּיִם בַּכּוֹס רוֹתְחִים. רָצִיתִי מְאֹד לְהָבְרִיא. בָּאתִי לְמַעְגָּל. כָּל אֶחָד דִּבֵּר כְּמוֹ קוֹנְכִיָּה, וְהַמּוּזָרָה מִכֻּלָּם אָמְרָה לִי: ” אֶת חוֹשֶׁבֶת שֶׁאֲנַחְנוּ לֹא...
אֲנַחְנוּ נַעֲרִים בְּלִי שֵׁמוֹת. רֹאשֶׁךְ מוּנָח עַל תְּלוּלִיוֹת קֶצֶף. בְּאֶצְבָּעוֹת קְצָרוֹת אֲנִי מְסָרֶקֶת אֵת שֶׁעָרֵךְ. אֲנִי מַרְגִּישָׁה עֲקִיצוֹת נְמָלִים. אֲנַחְנוּ לֹא מְדַבְּרוֹת בְּחֹשֶׁךְ. כָּל מָה שֶׁאָסוּר מֻשְׁתָּק בִּנְשִׁיקוֹת. אֲנַחְנוּ נַעֲרִים יֵשׁ לָנוּ מְעִילֵי רוּחַ. לְעוֹלָם לֹא אֶרְכַּב...
ארגון המורים נאבק על הקטנת הכיתות ועל החזרת השעות שקוצצו, אבל המאבק החינוכי שתהיה לו השלכה לא פחות משמעותית על עתיד התלמידים, הוא המאבק על תנאי ההעסקה. זהו מאבק על מסגרת המשרה ועל העיקרון כי השכר והקביעות ייקבעו במשא ומתן מול הארגון המקצועי, ולא במשא ומתן אישי של המורים מול המנהלים.עמדת האוצר, החותר להרעת תנאי ...
הדובר איננו, לא מכיוון שאין עוד חשיבות למי שמדבר. להיפך. חשיבותו של מי שמדבר הלכה והתעצמה, עד כדי כך שהמדבר מוחק בשירה את הפיקציה. אין עוד פונקציה פיקטיבית של דובר. כמעט כל השירה היא לירית, וכל הלירי שבנמצא הוא על העצמי הממשי. הדובר מת, משום שהעמדה המודרניסטית, על – פיה שיר מתקיים גם ללא זיקות ...
מהי המשמעות של העובדה שתרופות פסיכיאטריות מאפשרות לראות את העולם כמקום ידידותי, להתייחס לאנשים כאל מלאי כוונות טובות, לחוש סיפוק, להיות יצירתיים, להירגע, לא להיות מתוחים? הנפש והגוף הם שני ביטויים של אותו דבר. כמו המראה והצליל של הפסנתר. חשובים יותר הצליל, הנפש אבל איכות הצליל תלויה בחומר. ואילו החומר, כלל אינו תלוי באיכות...
להיכנס לצ’אט של הבת שלי, לפתוח הסטוריה של שיחות, לגלות שהיא מתכתבת עם מישהו שקורא לה כוסית והיא לא מכירה אותו בכלל, לדבר איתה על זה ולאסור עליה להתכתב עם אנשים שהיא לא מכירה. פלישה איומה לפרטיות, דורסנות חסרת רגישות, או נקיטת זהירות הכרחית עבור ילדה בת שתים – עשרה? מה שהסברתי לה זה שלתת ...
כל השירים שפורסמו בבלוג עד עכשיו, פרט לתרגום הצולע של מיה אנג’לו, נכתבו לפני למעלה מ – 15 שנה. כתבתי הרבה ומחקתי הרבה, ומה שנשאר מהמחיקות אני זוכרת. היה הרבה זמן שממון והרבה זמן כתיבה. היתה תחושה שאני לא עושה כלום. עכשיו אני מעלה את השירים הישנים. אני סהלי ואני יכולה להיות ילדה....