חוויה מפנקת במים – ווטרדאנס

חוויותי מבריכה טיפולית מחוממת וחדשה שנפתחה במתחם הכפר הירוק, ועל חשיבות המים החמים לסובלים מפיברומיאלגיה

רציתי לשתף אתכם בחוויות שלי מטיפול שקיבלתי במתחם החדש ״ווטרדאנס״ ששוכן בכפר הירוק, מקום שהתפתח לאחרונה בקצב מסחרר ובו גני ילדים, בתי ספר, רפת, אורוות סוסים, שטחי חקלאות אורגנית, מחלבה ועוד.

מהו מתחם ווטרדאנס?
לב המקום ומרכז הכובד שלו הוא הטיפול במים. במקום הבנוי מעץ והמעוצב כולו למראה טבעי, ונעים, יש 2 בריכות המחוממות ל-35 מעלות! אם לדייק: בחורף 35.3 מעלות ובקיץ 34.5 מעלות (לשם השוואה, הטמפרטורה של מה שנקרא ״בריכה מחוממת״ היא 28 מעלות). הטמפרטורה הגבוהה תוכננה במיוחד כדי להתאים לטמפרטורת העור, וזה חם יותר מכל בריכה אחרת שאני מכירה (33-34 מעלות) ואני כבר בעלת 6 שנות ניסיון בבריכות טיפוליות (טיפול במים חמים הוא אחד הטיפולים המומלצים ביותר לחולי פיברומיאלגיה, ואני בתחום הזה פועלת לפי ההמלצות). האמינו לי, כשמדובר בפיברומיאלגיה, ובכלל בבריכה חמה, כל עשירית מעלה מורגשת וקובעת.
מעבר להקפדה על החום הגבוה של המים מקפידים בעלי המקום, אלון ואהובה, על טמפרטורה גבוהה ונעימה בכל החללים של המתחם, כולל השירותים, המלתחות והפרוזדורים. אני מדגישה את העניין כי דמיינו לעצמכם שאתם יוצאים מטיפול במים חמים לעבר המלתחה והפרוזדור קר (מה שקורה בכל הבריכות האחרות שבהן טופלתי). באותו רגע כל הגוף מתכווץ וחלק גדול מההרפייה והנינוחות שהושגו בטיפול יורדים לטמיון! תופעה נפוצה היא לראות אנשים רצים בצעקות ״ברררררר״ במסדרונות הבריכות. באמת כל הכבוד למתכננים על שעלו מראש על נקודת התורפה של הבריכות האחרות והתגברו עליה, למרות שמין הסתם העלויות לחימום כל המתחם גבוהות.

בכלל, כל האווירה במקום עוטפת ומחבקת כי תפיסת העולם של אהובה ואלון היא שהטיפול מתחיל מהכניסה למתחם ולא רק מהכניסה למים. לטעמי, זוהי אסטרטגיה מנצחת, כי בריכות מחוממות בגוש דן יש לא מעט, אך היתרון היחסי של ווטרדאנס הוא הענקת חוויה כוללת וטיפול מוקפד המתייחס לכל ההיבטים ולכל נקודות הממשק של המטופל עם המתחם, כולל שמפו, מרכך וסבון במקלחת, כולל מגבת רחצה ענקית (שבצד אחד היא אמנם מגבת אך מצידה השני היא עשויה מבד כותנה משובץ) שכיף להתעטף בה ולהסתובב כך במתחם.

כפי שכבר הזכרתי, במתחם פועלות 2 בריכות. האחת ענקית והשניה קטנה יותר. שתיהן זהות מבחינת הטמפרטורה והתפקוד שלהן. אז למה 2? שאלתי את אהובה.
ותשובתה היתה: כדי לתת מענה לכל הצרכים. חלק מהטיפולים וחלק מהמטופלים דורשים פרטיות. כך שיש בריכה אינטימית שמיועדת לעד 2 מטופלים ויש את הבריכה גדולה המיועדת לקבוצות. הכל מתוך כוונה לתת מענה לצרכי הלקוח.

איזה טיפולים עושים במתחם?
הידרותרפיה – בטיפול פרטני.
טיפולים לנשים בהיריון.
התעמלות במים לגיל השלישי.
ווטסו – לבודדים ולזוגות.
שחיית פעוטות – בקבוצה (אפשרות לצילום הילדים מתחת למים).
שעורי שחיה פרטניים לילדים ולמבוגרים, הכוללים הן לימוד והן שיפור שחיה.
במקום מלמדים ומכשירים גם מטפלים בווטסו ובווטרדאנס.

מגוון הטיפולים ניתנים ע״י כ- 20 מדריכים, שכאלון (הבעלים) מתווה את האסטרטגיה והדרך.
הטיפול שאני קיבלתי מעדי היה ווטסו. נכנסתי למים ועדי הציגה את עצמה, את הטיפול שהיא מעניקה ושאלה אותי למצבי הרפואי – בריאותי. מה הבעיות? (פיברו) על מה להתמקד? (כתפיים, צואר,שכמות) ממה להיזהר? (כתף מסויידת וכואבת) ואז היא הידקה לרגלי מצופים והשכיבה אותי על המים תוך תמיכה בראשי. עצמתי עיניים והתמסרותה לתנועות העדינות, למגע וליטוף המים. אחרי 45 דקות הושיבה אותי עדי על מדרגה הבנויה בבריכה. שאלה לשלומי ונתנה לי כמה דקות להתאושש. יצאתי ״שיכורה״ ועברתי לסאונה…

מה יש במתחם מלבד בריכות?
סאונה – אליה ניתן להכנס ולהירגע אחרי הטיפול במים.
אוהל אינדיאני (טיפי) – המיועד הן לזוגות או לכאלו שרוצים להתבודד בשקט,להשתרע ולנמנם לעוד שעה קלה אחרי הטיפול.
ערסל – התלוי בין העצים.
פינות ישיבה – בחוץ ובפנים שאפשר להיות בהן בתחושת רוגע ונועם ולשתות תה עם עוגיות המוגשים לאחר הטיפול.
וילה יבשה – חמה שמיועדת ל- מסאז׳ תאילנדי, שיאצו וכל מה שקשור לעיסוי בלי שמנים. בקרוב תעבוד במקום מרפאה בעיסוק ותתבצע פיזיותרפיה לילדים.

אירועים במים? כן!
ניתן לקיים במתחם אירועים לחברות מסחריות, משפחה, מסיבת רווקות…
הפעלה קבוצתית הכוללת 30-40 דקות של פעילות במים, לשבירת קרח, פינוק הדדי.
לאחר מכן, כולם יוצאים מהמים ומקבלים טיפולים קצרים פרטניים בסבבים של 15 דקות.
באירועי חברה, המינגלינג משתנה ויש מפעיל שמערבב את האנשים (אינטראקציה עם המים ועם השכנים בבריכה), כך שיוצא שמכירים אנשים חדשים, שאי אפשר להכיר בסיטואציה אחרת. יש כאן מענה לצורך של חיבור, של מגע שכולנו מחפשים אותו וזקוקים לו.

מחירים:
שיעורי שחיה פרטניים לילדים – 150 שקל לחצי שעה.
הידרותרפיה- 165 שקל לחצי שעה.
חבילה של שעתיים:
ווטסו – 45 דקות טיפול (בפועל 60 דקות במים), ולאחר מכן עוד שעה מחוץ למים. סאונה, תה ועוגיות, אוהל ושהיה במתחם – 330 שקל. זה לא מעט, אך מבדיקה שלי המחיר מאד תחרותי.
במקומות אחרים זהו מחיר לשעה אחת.
מה גם שהמקום מספק: מגבת, שמפו, מרכך, סבון רחצה ומייבש שיער. עוד יתרון הוא המלתחות. במתחם 4 מלתחות זוגיות להענקת פרטיות מירבית (בטיפולי ווטסו מקבלים מלתחה אישית).

רוצים לקבל טיפול במים? בין אם אתם סובלים מבעיה רפואית, ובין אם חשקה נפשכם בפינוק (מגיע לכם, האמינו לי!) . בא לכם להפתיע את בן/בת הזוג בטיפול? כל שאתם צריכים להביא זה רק כפכפים ובגד ים.

המתחם פועל 7 ימים בשבוע!!!

לפרטים והזמנת טיפול: 076-5499399
www.waterdance.co.il
ahuva@waterdance.co.il

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.