הבלוג של תוכן פרסומי

דברים שצריך לדעת: תוכן פרסומי

עדכונים:

פוסטים: 2

החל ממרץ 2015

נשים רוכשות 39% מהמכוניות בארה”ב אך אחראיות על 85% מהחלטות הרכישה. הן נהגות טובות יותר ולכן נהנות ממחירי ביטוח מוזלים. גם בישראל נשים יכולות לחסוך במחירי הביטוח המקיף

30/03/2015

ליידי AIG

מחקר שערכה אוניברסיטת מישיגן בארה”ב בשנת 2012 חשף לראשונה את העובדה המעניינת כי מספר הנשים הנוהגות בארה”ב גדול ממספר הגברים הנוהגים. המהפך התחולל שנתיים מוקדם יותר, ב-2010, כאשר הנשים חלפו לראשונה בהיסטוריה הממונעת על פני הגברים במספר האוחזים/ות בהגה.

אחד ההסברים שניתנו לתופעה הוא השפעה של העולם הדיגיטלי. לדעת כמה מן המומחים הגברים נוטים יותר ליצור קשרים – מקצועיים, עסקיים וחברתיים – באמצעות האינטרנט ואביזרים אלקטרוניים ולכן הם פחות ופחות צריכים מכונית מבעבר. לא ברור אם זאת באמת הסיבה לשינוי, או שמדובר בשלב נוסף בהתעצמות הנשית. מה שמוסכם על כל המומחים הוא שהמגמה רק החלה והפער יגדל בשנים הקרובות.

כדי להבין את המשמעויות של העניין צריך ללמוד את המספרים. האמריקנים רכשו בשנת 2013 למעלה מ-15 מיליון מכוניות. הנשים אחראיות ל-39% מהרכישות. שנתיים קודם הן אחזו ב-37% אחוז משוק המכוניות האמריקני. עלייה של 2% תוך שנתיים פירושה 300,000 מכוניות.

עורכי המחקר טורחים לציין כי רבות מרכישות הרכב שמתבצעות ע”י גברים מביאות לידי ביטוי החלטה של האשה. מנהלת מותג קאדילק טוענת כי נשים אחריות ליותר מ-85% של רכישות הרכב. לדבריה חלק מן המסקנה נובעת מדיווחים מהשטח של אנשי המכירות באולמי התצוגה. מנהל בכיר בניסאן טוען כי בכל העולם כ-60% מהחלטות הרכישה של מכוניות הן של נשים.

אגב, תחום מכירות הרכב נשלט באופן מוחלט ע”י גברים, שמהווים למעלה מ-90% מכוח העבודה בסוכנויות למכירת מכוניות.

אם רשת האינטרנט גורמת לגברים לרכוש פחות מכוניות, הרי שהנשים משתמשות באינטרנט כדי לרכוש יותר מכוניות. בזירה הדיגיטלית בולט הבדל מעניין בין הרגלי הצריכה של גברים ונשים; בעוד הגברים נוטים להעדיף חוות דעת של מקצוענים, הנשים נוטות להעדיף חוות דעת של צרכנים וחברים. רוח השיתוף של חוויית הנהיגה הנשית וחוויית הבעלות על רכב באה לידי ביטוי באתרים וקהילות בהן נשים מחליפות דעות, המלצות וטיפים בנושא רכב ונהיגה. לדוגמא: אתר AskPetty.com ואתר Women-Drivers.com הכוללים בנוסף לפורומים, מאמרים, המלצות וטיפים גם זירת מסחר במכוניות משומשות לנשים בלבד.

תעשיית הרכב עדיין לא השתחררה מן הדימוי של המכונית כגאדג’ט גברי. 74% מהנשים האמריקניות מרגישות כי תעשיית הרכב אינה מבינה אותן. אבל זה עומד להשתנות במהירות עם דגמים חדשים שעונים על הדרישות המיוחדות של צרכניות, ולא רק בתחום הקלאסי של בחירת הצבע וגווני הריפוד. בתחום השירות ללקוחות נשים כבר חלה תזוזה, כאשר פורד החלה להציע לנשים נסיעות מבחן 24 שעות ביממה, תחת הכותרת “לחיות, לנהוג, לאהוב”.

ענף הביטוח כבר הרים את הכפפה לפני שנים רבות. מיד כאשר הוכח כי נשים מעורבות פחות בתאונות דרכים, ועוד פחות בתאונות קטלניות ובתאונות עם נפגעים, והסתבר כי הן מהוות סיכון נמוך באופן משמעותי, מחירי ביטוח רכב לנשים החלו לרדת.

גם בישראל ככל הנראה לנשים יש השפעה מכרעת על החלטות לרכישת מכוניות, והן מגדילות את נוכחותן בכבישים ובדרכים. מה שבטוח הוא שהסטטיסטיקה העולמית לגבי המעורבות הנמוכה של נשים בתאונות תקפה גם אצלנו. חברת הביטוח AIG ישראל מפרסמת נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדף האינטרנט של פוליסת ליידי AIG, המציעה לנשים ביטוח מקיף לרכב במחיר הנמוך בכ-35% מהמחיר לגברים.

סטיוארט סינה הכותב בנושא רכב עבור פורבס טוען כי מכוניות העתיד יהיו מתוכננות קודם כל עבור נשים. בסדרת מאמרים בהם הוא סוקר את המהפכה האמריקנית (לטענתו גם קנדה ובריטניה כבר שם), הוא מקדיש מאמר שלם לתפיסת התכנון הנשית שמרעננת את תעשיית הרכב. כמה מהדגמים החדשים של מותגי הרכב מבטאים את רוח השינוי, אך בעתיד הצרכניות הן שיניעו את תעשיית הרכב.

עוד מהבלוג של תוכן פרסומי

שלום עולם!

ברוכים הבאים לבלוג החדש שלי!...

תגובות

פורסם לפני 4 years

תגובות

טופ 20 - בלוגים

מתחברים לסלונה

הכתבות הנקראות ביותר

אסור לפספס

בחזרה למעלה