להוסיף שעה ליום

בין העבודה ובין ה"עבודה" בבית מרגישה שחסרה לך עוד לפחות שעה ביממה? להוסיף עוד שעה אי אפשר אבל 9 הטיפים הבאים יחסכו לך זמן וכסף

אין להוסיף שעה ביום או עוד זוגות ידיים – אבל אפשר לנהל נכון (צילום: שאטרסטוק)

אין להוסיף שעה ביום או עוד זוגות ידיים – אבל אפשר לנהל נכון (צילום: שאטרסטוק)

כשהיום שלנו כל כך עמוס, אנחנו יכולות להתפלל לעוד שעה אבל הסיכויים להצלחה הם לא באמת גבוהים ולכן הדרך לגרום לזה לקרות תלויה רק בנו. ניהול ותכנון הם שם המשחק ואנחנו בהחלט יכולות לנצח בו.

איך תוסיפי לעצמך עוד שעה ביום – שני כללי המועדון:

שני גישה: אל תתנהלי – תנהלי! מה זה אומר? שאת צריכה לקחת אחריות – דעי את הגבולות שלך, מה את מסוגלת לעשות. תכנני את היום נכון כדי למנוע כפילויות ועבודה מיותרת ובעיקר אל תתכנני מיום ליום, תסתכלי על כל השבוע. אמצי נקודת מבט מלמעלה, ממש כמו שאת מנהלת את עצמך בעבודה.

בנות רק רוצות כיף –  אז קחו לכן: זה נשמע מוזר, אבל את לגמרי צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של עצמך. לא תאמיני כמה טוב תרגישי אם תיקחי לעצמך כמה דקות ביום שהן רק לעצמך, כל יום. זה נותן המון אנרגיה שדווקא מאפשרת לך להשלים יותר דברים ביום, פשוט כי יש לך יותר מצב רוח.

 עשי לך מנהג קבוע – לפנק את עצמך, זה נמצא יעיל (צילום: שאטרסטוק)

ועכשיו לתכל'ס – הטיפים שיתנו לכן עוד שעה ביום:

ניהול שבועי שוטף

טיפ ראשון – רשת? המקום לקניות: קניות גוזלות זמן – אין טעם לבזבז זמן על קניות, פקקים, שיטוטים וסחיבות. הכל עובר לרשת: רשימת קניות? שומרים בענן ומעדכנים כל יום. קניות שבועיות? רשימה שמורה באתר הקניות המועדף עליך – זה מקצר זמנים וזה הופך את הקניות ליעילות.

טיפ שני – תני לאפליקציות לחסוך לך זמן: אין לי זמן לעשות גבות? תתעוררי – יש אפליקציות שיביאו לך את הקוסמטיקאית הביתה, בזמן שלך וכשנוח לך. השתמשי בסמארטפון – הוא נפלא לא רק לרשתות חברתיות הוא לגמרי המכשיר שיחסוך לך זמן.

טיפ שלישי – צמצום כלים: ילדים זה אולי שמחה אבל זה גם כלים והרבה. נחסוך לך את ההטפה של "תני לילדים לשטוף", אם את מצליחה כל הכבוד. מה שאת בטוח יכולה לעשות שה "מתחם כוסות בשימוש" – המקום בו נמצאות הכוסות כל היום בשימוש חוזר אישי ורק בערב הן מוצאות את דרכן לכיור – גם פחות עבודה וגם חיסכון למשק המים.

 גרב לא הולך לאיבוד דרך מכונת כביסה (צילום: שאטרסטוק)

טיפ רביעי – גרב לא הולך לאיבוד דרך מכונת כביסה: די לחיפוש הגרביים, גם ככה כולנו חיים מעבר להררי הכביסה. מה עושים? ליד סל הכביסה שמים שק גרביים, כל הגרביים המלוכלכים נזרקים אליו ויוצאים ממנו רק אחרי הכביסה.

כתבנו לא מדווח על לחצים על הבוקר

טיפ חמישי – מי שטרח בערב, יקום בנחת בבוקר: זה לא סוד, בבוקר תמיד הכל יותר לחוץ וכל יום מביא את הבלת"מים שלו. להכין כל ערב כל מה שאפשר ליום המחר – בגדים, תיקים, מעילים וכו', זו לא קלישאה. זה חוסך התלבטויות, בלגן ובזבוז זמן, הגורם מספר אחד ללחץ בבוקר.

טיפ שישי – שייק: בין אם עבורך ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום, נסכים שחשוב שתהיה מזינה. שייק הוא הפתרון האולטימטיבי – רק להכניס פירות ושאר טובין לבלנדר והנה ארוחת בוקר מזינה וטעימה להתחלה מצוינת של יום לכל המשפחה, בלי הרבה עבודה, בלי רגשות אשם, רק עם זריקת אנרגיה נפלאה לבוקר.

קיצורים במטבח

טיפ שביעי – השתמשי במקפיא, ההמצאה הגאונית לחיסכון בזמן ובמשאבים: בצל קצוץ ומטוגן, עשבי טיבול טריים קצוצים, לימון סחוט, שום כתוש, ג'ינג'ר – כל אלה הם בשימוש כמעט יומיומי והכנתם גוזלת זמן. לכן, מה יותר פשוט מלהוציא אותם מהמקפיא ולהוסיף לתבשיל? עוד שימושים? הכינו כמויות כפולות של אוכל והקפיאו. גבינות קשות שאוכלים רק מדי פעם? הכניסו למקפיא והוציאו שוב בפעם הבאה. התותים כבר פחות טובים? הכניסו לבלנדר עם קצפת והכינו מקפא תות, שיהיה קינוח במקפיא.

 כוח המקפיא – מוסיף שעות בשבוע (צילום: שאטרסטוק)

טיפ שמיני – קערת אשפה: כשאת עובדת במטבח הטיולים לפח גוזלים זמן, הכיני קערה על השיש  ואת כל הקילופים, הגרעינים והפסולת המיותרת זרקי שם וטיילי לפח רק פעם אחת – בסוף.

טיפ תשיעי – תתקדמי מתקופת האבן: אנחנו חיים בעולם מלא במכשירים חשמליים. נתחיל דווקא בתנור. חשבת פעם כמה זמן את מבזבזת בטיגון? את מרבית הדברים שאפשר לטגן, אפשר גם לאפות בתנור בלי לאבד מהטעם, אבל עם תוספת של המון בריאות וחיסכון משמעותי של זמן. אבל מה שווה מעבד המזון בארון? השתמשי בקיצורי הדרך שלך – לקצוץ ירקות? במעבד. להכין טחינה? במעבד.