רגע לפני החג, זמן לעצור ולברך

יש המון א/נשים טובים סביבנו וזה הזמן להרים את העיניים ופשוט להסתכל סביבנו להתחבר אל הבריות הללו ולהמשיך להאיר ולעשות טוב, כל אחד בתחומו ובעניין לבו

השנה, בבוקר הבחירות, יצאתי לגינתי וזכיתי לברך את ברכת האילנות

המקור לברכת האילנות מופיע בגמרא, מסכת ברכות דף מג ע”ב: “אמר רב יהודה: האי מאן דנפיק ביומי ניסן [=זה שיוצא ביומי ניסן], וחזי אילני דקא מלבלבי [=ורואה אילנות מלבלבים], אומר:

בָּרוּךְ אַתָּה ה', אֱלֹהֵֽינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁלֹּא חִסֵּר בְּעוֹלָמוֹ כְּלוּם, וּבָרָא בוֹ בְּרִיוֹת טוֹבוֹת וְאִילָנוֹת טוֹבוֹת, לֵהָנוֹת בָּהֶם בְּנֵי אָדָם.

בְּרִיוֹת טוֹבוֹת וְאִילָנוֹת טוֹבוֹת, לֵהָנוֹת בָּהֶם בְּנֵי אָדָם (צילום: יערה שילה)

פתאום עברה בי מחשבה על הבריות הטובות שהכרתי בשנה זו במסע האישי שלי בבחירות הכלליות, בבחירות בירושלים, ובבחירות היום יומיות הפשוטות.

בארץ זכיתי להכיר אנשים רבים וטובים שבאמת ותמים רוצים להוסיף אור לעולם, לעשות טוב ואין זה קשור לשום מפלגה כזו או אחרת. ישנם גם כאלה שאינני מכירה אישית אך ניכר שהמניעים שלהם הוא להבליט את הטוב והיופי על מנת לשדר כאן משהו אחר, מאחד ומראה גם את הסולידריות הקיימת אצלנו.

כגון: עופר ברקוביץ, עינב בר כהן ומאות פעילי התעוררות, עידית סילמן, קינלי טור פז, תהילה פרידמן, חילי טרופר, יועז הנדל, אלונה ברקת, איציק שמולי, יפעת שאשא ביטון, מירב בן ארי, ליהיא לפיד פרופ' מנואל טרכנטברג   ועוד ועוד ועוד

אנשים שעזבו את חיי הנוחות ורוצים לתרום למען מדינת ישראל. פגשתי גם נוער נפלא כאשר נתתי כמה הרצאות למכינות וכן ליחידת דובר צה"ל. חברה מקסימים שרוצים בכל מאודם לתת מעצמם קצת יותר. פגשתי מדרכי חוץ של בני עקיבא שמוותרים על הבית ועל הסביבה הטבעית על מנת להדריך ולתת כמה שניתן מעצמם לאחרים, חלקם אף הלכו לשל"פ (שמניסטים לעיריות פיתוח).

יערה שילה (התעוררות ירושלים)

כפעילה חברתית אני פוגשת המון א/נשים שכל מהותם היא להוסיף טוב ואור, כגון: עמותת בת מלך, אשר דואגת לנשים למקלט במצבי מצוקה ואלימות, המועצה לשלום הילד, שדואגת באמת ובתמים לילדים שלנו בארץ. במסדר הדר פגשתי א/נשים שנתרמים כל יום שישי ללכת לדרום ולבקש הומניטרי מול הומניטרי. הכרתי פעילים/ות רבות בתחב"צ שאפילו שאינם נוסעים בתחב"צ, חשוב להם כלל ישראל. הייתי שותפה בחלוקת מזון בפרויקט ענק שמארגנת גיסתי כבר שנים. ארגנו יחד אנשי ירושלים שבת מנוחה לאנשי הדרום ועוד.

בשבוע שעבר נעשה ניסיון נחיתה על הירח עם החללית "בראשית". יוזמה של א/נשים פרטיים שלקחו על עצמם לקדם את ישראל בתחום הזה. הם יכלו בהחלט להשקיע את כספם בפרויקטים אחרים ובחרו לעשות טוב לישראל מהזווית המדעית, אותי זה מרגש. מרגשת לא פחות ההחלטה לקיים פרויקט המשך לאחר שהפעם הנחיתה לא צלחה.

בקצרה, יש המון א/נשים טובים סביבנו וזה הזמן לברך שברא בו בריות טובות. להרים את העיניים ופשוט להסתכל סביבנו להתחבר אל הבריות הללו ולהמשיך להאיר ולעשות טוב, כל אחד בתחומו ובעניין לבו.

כמאמר נלסון מנדלה 'מי יתן וכל בחירה בחיינו תשקף את התקווה שבנו ולא את הפחדים'

בברכת חג חירות שמח

מי יתן וכל בחירה תשקף תקווה ולא פחדים (צילום: יערה שילה)