טיפים לסופרים עתידיים

לקראת שבוע הספר - מה נדרש לעשות כדי להוציא כיום ספר? איך סופרים מתחילים יכולים להגיע לרשתות הגדולות? כמה השפעה יש לרשתות החברתיות על הסופרים ומכירת ספרים?

13/06/2019
בלוג אורח קבלו עדכונים מבלוג אורח
  • RSS

מאת: דורון קריספין

  • חובה לבנות קונספט לספר - להבין לעומק איפה אני נמצא ולאן אני רוצה להגיע עם הספר, חייבים להבין "למה" אני כותב/ת על מנת להבין לאן אני רוצה להגיע. כשאני מבין מה אני רוצה אני יכול לבנות תוכנית לאן אני רוצה להגיע

 

  • כל ספר עובד תהליך של עריכה ספרותית, לשונית, מחלקת גרפיקה, בחירת שם, כריכה, תמחור, כתיבה על גבי העריכה ותקציר הספר - חשוב לבחור את האנשים הנכונים

 

  • בעריכה חשוב לא לדלג על חלקים מעריכה: עריכה ספרותית, לשונית והגהה – 3 סוגי עריכה שהספר חייב לעבור על מנת שיהיה נכון ומדויק

 

  • במחלקת הגרפיקה - חשוב לבחור פונט שמתאים מבחינת הצורה לקהל הקוראים, לפי קהל הלקוחות הפוטנציאלי. שיהיה פונט בגודל המתאים לקהל של צעירים/מבוגרים לעומת ספר ילדים שצריך להיות מנוקד בפונט גדול

 

  • שם הספר והכריכה זה דבר קריטי - כשאומרים   DON’T JUDGE A BOOK BY ITS' COVER הם טועים, עטיפה יפה ושם טוב יביאו למכירות טובות יותר

 

  • אם שם הספר הוא שם גנרי - במילה אחת, בכותרת המשנה, חייב להיות הסבר על מה הספר. לדוגמא: הצלחה - ומתחתיו 20 דרכים להצליח

 

  • מחיר הספר - תמחור מדויק יביא לתוצאות הרבה יותר טובות. מחיר נמוך של הספר ימתג אותו כספר פחות טוב, מחיר גבוה מידי יגרום שאנשים לא לקנות - צריך לתמחר על פי עובי הספר, גודל, קהל היעד ונושא הספר

 

 

שם הספר והכריכה זה דבר קריטי (צילום: אלבום פרטי)

  • חשוב לפרגן לאנשים שעזרו לנו בתהליך - כשאתה מוציא ספר זאת הזדמנות טובה להקדיש ולתת קרדיט, ספר זה דבר נצחי וזאת הזדמנות להודות לכל מי שעזר לך בתהליך

 

  • חשוב להוציא ספר טוב, לא חובה שיהיה מושלם, על מנת שנמשיך להוציא ספרים ולא נתקע על פרפקציוניזם

 

  • לגבי הפצה חשוב לזכור שספר הוא כמו תינוק, צריך לעזור לו ללכת ולהצליח, מומלץ לעשות לו יח"צ, להסתובב בחנויות ולקדם אותו, לעשות הכל על מנת להגיע לכמה שיותר אנשים, וכמובן להשתמש ברשתות חברתיות כדי לחשוף אותו. ברגע שכותבים עליו ברשתות החברתיות חשוב לעשות קישור לקניית הספר - להיות תמיד גם מכירתי

 

  • להיות קשוב לאנשי המקצוע, לא לחשוב שאתה יודע הכל. מה שאתה טוב בו - תעשה ומה שפחות  - תיתן לבעלי מקצוע , תיעזר באחרים ותתן להם לעשות את העבודה

 

  • קיימת תופעה רחבה של סבא/סבתא/גננת/פניסונרים שמוציאים ספרים ורצוי שילווה אותם איש מקצוע על מנת שהספר יצא בדיוק עמו שהם רוצים

 

  • בעקבות מהפכת הדפוס הדיגיטלי ניתן כיום להדפיס כמות קטנה של ספרים באיכות טובה מבלי לקחת סיכון, בעבר היינו עדים לכמויות גדולות והוצאות רבות יותר בתהליך

 

  • על מנת לקדם ספר, על הסופר/ת לדעת שעליהם לעבוד בשיווק ובקידום הספר – זה חלק בלתי נפרד

 

 

 יש הילה מקצועית לספר (צילום: אלבום פרטי)

  • כיום 20% ממוציאי ספר ביכורים ראשון ממשיכים אוטומטית להוציא עוד ספרים

 

  • רוב הספרים המקצועיים נכתבים על ידי עצמאיים שיוצאים לשוק העצמאיים ורוצים לקדם את עצמם לכיוון סדנאות, הרצאות וספר על שמם

 

  • הוצאה של ספר עוזרת בתהליך מיתוג של אדם כמומחה או אוטוריטה בתחומו – יש הילה מקצועית לספר

 

  • כשאתם בוחרים הוצאת ספרים תבדקו עם אילו רשתות וחנויות ספרים היא עובדת – כדי שלא תתקלו אחרי הוצאת הספר בבעיות של הפצה וחשיפה על המדף

 

  • מומלץ לכל סופר/ת למכור ולשווק את הספר באמצעות מפגשים, חוגי בית, כנסים, הרצאות, סדנאות, כל מפגש עם קהל מקדם את הספר ואת הסופר

 

 חשוב לפרגן לאנשים שעזרו לנו בתהליך (צילום: אלבום פרטי)

דורון קריספין, מייסד הוצאת הספרים "מדיה 10" שכבר הוציאה תחת ידיה עשרות רבי מכר, הקים את הוצאת הספרים לפני כ-10 שנים, וזאת לאחר שהיה שותף בהוצאה לאור אחרת. "כשהבנתי שהייעוד שלי הוא להוציא ספרים ובדרך זו גם להגשים חלומות של אנשים, יצאתי לעצמאות", הוא אומר.

דורון מספר שמדי שנה הוא מקבל מאות כתבי יד "הישראלים אוהבים לכתוב", לנו בהוצאה חשוב לתת במה לכותבים רבים ולנהל עבורם את תהליך השיווק וההפצה מול רשתות הספרים הגדולות וחנויות הספרים הפרטיות.

**הכותב הוא בעלים של הוצאת הספרים מדיה 10 שחרטה על דגלה לתת במה לכותבים ויוצרים ומוציאה מידי שנה מאות כתבי יד חדשים




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה