10 עצות של פריזאיות לנשים שעברו את גיל 45

גם בימי הקורונה מותר ומומלץ לפנטז: אם מתחשק לך להתחבר לצד הפריזאי שלך ועברת את גיל ארבעים וחמש, הנה כמה עצות שיאפשרו לך להכנס לעורן של פריזאיות אמיתיות

מאיה גז צילום: רמי זרנגר

אחד הדברים שהכי אהבתי לעשות כשהייתי ילדה, היה לדמיין. שחקתי במשחק, מה היה אם… מה היה אם הייתי נולדת צרפתיה? מה היה אם היה לי ארון של פריזאית מלאה שיק? בגיל 22 זה בדיוק מה שקרה. עליתי על מטוס לפריז עם מזוודה אחת והתחלתי את החיים מחדש. מה היה אם הייתי הופכת להיות פריזאית, הפך להיות החיים אותם חייתי מאז.

כל אחת יכולה להשתמש בתקופה הנוכחית שנכפתה עלינו כהזדמנות לשחק במשחק הזה ולהפוך את הלימון ללימונדה. במילים אחרות, ניתנה לנו ההזדמנות לעשות ריסטארט לחיים ולמיתוג העצמי שלנו. במילים פשוטות: מי שלא מרוצה מעצמה וממה שהיא משדרת, קיבלה בחסות הקורונה את האפשרות להיעלם ולהפציע מחדש בדמות חדשה, רעננה ומושכת.

מאיה גז צילום: רמי זרנגר

זה עובד גם אם את לא בת עשרים או שלושים או ארבעים. זה עובד בכל רגע בחיים. זה רק עניין של החלטה.

אם מתחשק לך להתחבר לצד הפריזאי שלך ועברת את גיל ארבעים וחמש, הנה כמה עצות שיאפשרו לך להכנס לעורן של פריזאיות אמתיות.

1. אל תיראי מוזנחת וגם לא חולנית– זה ממש לא שיק.  גם לא כרגע. גם לא בזום. אף אחד לא ירחם עליך ויזכרו לך את זה לדיראון עולם.

2. אל תקפאי במקום– רגילים לראות אותך תמיד לובשת צבע שחור? הפתיעי פעם אחת עם מכנסיים בצבע ירוק דשא. מצאי את הדרך להראות שאת לא שוקדת על שמרייך, שאת מקורית ושובבה ומצחיקה ובעצם, מאוד צעירה.

3. אל תשארי נאמנה למותגים– מצאי מותג חדש שהבגדים שלו מחמיאים לך. עדיף שזה יהיה מותג של מעצבת סודית, שרק לך יש גישה אליה. נסי את גזרת המכנסיים שהיא מעצבת. הפתיעי את עצמך.

4. אל תשאירי אצלך פרוות, תיקי עור נחש או קרוקודיל או נוצות ציפור גן עדן– קארמה איז אה ביץ'. תמכרי הכל באיביי. חוץ מזה, אם תשתמשי בהם- ידעו שאת מבוגרת. לא חבל?

5. אל תכנעי לטרנדים– את מכירה את עצמך ואת יותר חכמה מזה. אם הטרנד עכשיו הוא הצבע הצהוב והוא גורם לך להיראות אפורה, זה ממש לא בשבילך. עזבי את זה. את יודעת מה טוב לך.

6. אל תלבשי צבעי ניאון– להכניס קצת צבע לגרדרובה כהה היא דבר מבורך, לא משנה באיזה גיל את. לעומת זאת, שמלת ניאון ורודה זה לא לעניין אם עברת את גיל חמש. אם בתך בת העשרים מחליטה שהיא רוצה ללבוש את השמלה, זה עניינה. את, הישמרי לך. אגב, זה לא אומרת שאת לא יכולה להתעטף בצעיף בצבע לילך כשאת אוכלת ארוחת ערב על המרפסת ושרה את "שירת המרפסות" עם השכנים.

קרדיט שמואל צרפתי יחצ שמלת טל קדם-

7. אל תלבשי בגדים ילדותיים– חצאית מיני? מכנסונים קצרצרים? חולצה עם הדפס חד-קרן? עזבי, את יותר טובה מזה. אל תדגישי את הגיל ותעשי לעצמך נזק.

8. אל תתקעי עם אותם תכשיטים– תחליפי, תגווני, תחדשי כל יום מחדש. בשביל עצמך, בשביל ההתרעננות ובשביל המראה המתחדש.

9. אל תענדי סטים– לא לשרשרת פנינים ועגילי פנינים. לא עגילי יהלומים ושרשרת מאותו סט. את סתם תראי כמו דודה.

10. אל תינעלי על נעלי עקב– עברת את גיל חמישים? בחרי דווקא בנעליים עם עקב שטוח כמו נעלי בלרינה, מוקסינים ואפילו נעלי עיר, לדוגמת קונברס. את תראי צעירה יותר בלי להתאמץ ובלי להיראות פאתטית.

 מה בחיים לא לעשות?

לא משנה בת כמה את. החוקים הללו נוגעים לכל גיל- מאפס עד מאה ועשרים.

 בתחום הלנז'רי

1. תוותרי על החזיה עם הכתפיות השקופות. את לא עובדת על אף אחד. זה נראה רע. עדיף שיראו חזיה בצבע שחור.

2. את לובשת חצאית עיפרון? אף אחד לא צריך לראות את התפרים של התחתונים שלך על הישבן. זה הזמן לחוטיני. יש לך אלרגיה למילה עצמה? בחרי בתחתונים ללא תפרים.

3. לבשי ביריות רק אם את חשפנית. את לא? אין לך מה להיראות איתן מחוץ למיטה.

4. הג'ינס שלך בגרסה נמוכה ורואים לך את החוטיני? זה הכי לא שיק.

5. השתדלי ללבוש חזיה, לא משנה מה המידה שלך.

6. גרבונים בצבע עור לא מטשטשים שום דבר. רוצה לטשטש? לבשי גרבונים בצבע שחור או רשת (גרבוני רשת מטשטשים גם סימני פסוריאזיס).

שמלה ירוקה שיק צרפתי

בתחום הביגוד

1. אל תסתובבי ברחוב עם פיז'מת מיקי מאוס. אין גבר שחושב שזה סקסי.

2. אל תלבשי חולצות בטן. אין פריזאית שמסתובבת ככה.

3. חליפת עור היא רעיון רע מאוד. אפשר ז'קט עור או מכנסי עור, אבל לא את שניהם.

4. חולצת כפתורים צמודה מדיי גורמת לחורי הצצה בין כפתור לכפתור. זה לא מחמיא לאף אחת.

** הכותבת היא ד"ר מאיה גז, שהתגוררה בפריז במשך עשור, שם היתה כתבת לייפסטייל. מאיה היא מומחית לתרבות צרפת ומרצה על אורח החיים הצרפתי.