שבוע האופנה תל אביב 2020 יוצא לדרך

שבוע האופנה תל אביב ייערך בקרוב בפעם השמינית והשנה, יותר מתמיד, היזם מוטי רייפ מבקש לקדם אג'נדה חברתית לשינוי אידאל היופי באמצעות שילוב דוגמניות מגוונות בכל התצוגות

שבוע האופנה תל-אביב 2020, ייערך בין התאריכים 19-15 במרץ בנמל תל-אביב (האנגר 11). את השבוע ייפתח ערב גאלה נוצץ שכולו הצדעה ומחווה לאופנה העילית הישראלית – Israelite, ובארבעת הימים העוקבים יתקיימו 29 תצוגות ואירועי אופנה בהשתתפות למעלה ממאה מעצבי אופנה ישראלים ויותר מ-300 דוגמניות ודוגמנים.

בהמשך למהלכים שהוביל המפיק מוטי רייפ בשבועות האופנה האחרונים, גם הפעם הוא מבקש להמשיך לקדם, להוקיר ולתת במה למעצבים הישראלים, במקביל לקידום אג'נדה חברתית לשינוי אידאל היופי. השנה כל אחת מתצוגות האופנה תפתח על ידי אישה המציגה מודל יופי חדש ומגוון ועל מסלולי התצוגות נראה נשים וגברים בכל הגילאים, הזהויות המגדריות, המידות, הגבהים, גווני העור והמוגבלויות הפיזיות.

____ ______ __ ____ 2019 ______ _____ ___ _____נטע ברזילי בבגד הים הצהוב, בהופעה עתירת הבאזז מהשנה שעברה על מסלול התצוגה של בננהוט, מותג בגדי הים של נטע אלחימיסטר ונועה בני – שבוע האופנה תל אביב 2019 (צילום: אבי ולדמן)
"בשבוע האופנה תל-אביב 2020, אנו ממשיכים לבסס ולהוביל את האג'נדה החברתית בה לכל אישה וגבר יש מקום ובימה מכובדת וראויה תחת מושג "אידאל היופי" החדש, במטרה להמשיך לקדם את תעשיית מעצבי האופנה הישראליים, שכל אחד מהם הוא מקור לגאווה ישראלית עצומה" אמר היזם והמפיק מוטי רייפ במסיבת עיתונאים שקיים לקראת פתיחת אירועי שבוע האופנה "יש לנו בישראל את בתי הספר הטובים בעולם לעיצוב אופנה. יש לנו מעצבי אופנה מוכשרים, מצוינים, מדהימים, חלקם מצליחים לפרוץ את הגבולות ולהגיע רחוק לשווקים בינלאומיים ולתודעה עולמית. לנו יש את הכבוד והמחויבות להצדיע למעצבי האופנה, למאמצי העל הכמעט בלתי אפשריים להמשיך וליצור, להתמלא כל יום מחדש בתשוקה לעשיה מקורית. יש לנו את המחויבות והאחריות לתת להם את האפשרות לבטא את יצירתם באופן הטוב ביותר, המקצועי ביותר, כדי שיוכלו להמריא למחוזות רחוקים".
מוטי רייפ- צילום תום מרשק מוטי רייפ, יזם ומפיק שבוע האופנה תל אביב (צילום תום מרשק)

"הצורך בשינוי "אידאל היופי" והגדרתו מחדש, הינו תהליך ארוך בו התחלנו בשבוע האופנה 2018 בשיתוף עם רשות לקידום מעמד האישה, תהליך הנרקם ומתחדש בכל יום" הוסיף רייפ "בשבוע האופנה הקרוב אנו מעצימים ומרחיבים תהליך זה. זהו מאבק חברתי, ציבורי, כלכלי, תקשורתי, של כל הנשים והגברים כאחד, אשר נושק לכל תחומי החיים. אין ספק שתחילתו בדימוי האישי של כל אחד מאתנו ובמערך הדימויים אותו אנו היוצרים מייצרים. בשבוע האופנה הקרוב בחרנו לחבור ל-Dove, מותג שמקדם שנים את שינוי אידיאל היופי, ויחד נגדיר מחדש, הלכה למעשה, את משמעות המושג והמקצוע 'דוגמנית'. הגדרת מה היא דוגמנית (או דוגמן), מתחדשת ומשנה את תוקפה בעידן זה. אני מאמין כי בעוד כמה שנים, ימים אלה יהוו ציון דרך שייזכר בהיסטוריה, כעידן בו כללי היופי השתנו".

שבוע האופנה תל אביב 2019 דרור קונטנטו צילום אבי ולדמןמזה מספר שנים מקדם רייפ, יזם ומפיק שבוע האופנה בישראל, שינוי מעשי ותפיסתי של אידאל היופי הרווח בתעשיית האופנה – כאן בתצוגה של המעצב דרור קונטנטו- שבוע האופנה תל אביב 2019 (צילום: אבי ולדמן)

שבוע האופנה תל-אביב 2020, יתפרש על פני ארבעה ימים מלאים (לעומת 3 ימים שארכו שבעת השבועות הקודמים) ויארח מעצבי אופנה ותיקים, משתתפים חדשים שיציגו בפעם הראשונה, תצוגות של מותגים דוגמת טבע נאות, קוקה קולה ואדידס שחברו למעצבים ישראלים ואת התצוגות המסורתיות של שנקר וחממת מפעל הפיס. כדי לאפשר את קיומו של השבוע, גייס רייפ שותפים מסחריים ונותני חסויות רבים. חברת Dove, ששמה לעצמה מטרה כבר לפני שנים לשנות את אידיאל היופי ולהעצים נשים באשר הן, היא השותפה הרשמית של שבוע האופנה השנה.

[youtube 108pH-KFR_o nolink]

"Dove הוא מהמותגים הפעילים ביותר בנושא ניפוץ סטראוטיפ היופי המודרני ואנו פועלים בכל הזירות והכלים שבידינו כדי ליצור שינוי אמיתי: הן בקמפיינים והן בעשייה חברתית" מסר ארנון שפירא, סמנכ"ל שיווק בתאגיד יוניליוור, שבבעלותו המותג Dove "כחלק מכך, בקמפיינים של המותג מאז ומתמיד לקחו חלק נשים שאינן דוגמניות קלאסיות, נשים שהציגו גיוון ושונות. מדי שנה אנו לוקחים צעד גדול ואמיץ קדימה עם מהלכים אלו. השנה בחרנו לשתף פעולה עם מוטי ושבוע האופנה תל אביב, כדי לקדם את השינוי מתוך תעשיית האופנה הישראלית".

שבוע האופנה תל אביב 2019 סנדלי שורש צילום אבי ולדמןשינוי טווח המידות והגילאים כחלק משינויי תפיסתי במודל היופי המקובל – דגמים של רינה צין בתצוגת האופנה של סנדלי שורש – שבוע האופנה תל אביב 2019 (צילום: אבי ולדמן)

נותנת חסות מרכזית נוספת היא רשת מרכזי "רונית רפאל מדע היופי". במסגרת החסות יעניקו עובדות הרשת טיפולי יופי וזוהר לדוגמניות מאחורי הקלעים לאורך כל ימי התצוגות. מותג היופי הבינלאומי של רפאל L.RAPHAEL GENEVE, מעניק כבר שנים את טיפולי היופי המתקדמים של המרכז במגוון אירועים בינלאומיים מהנוצצים והנחשבים ביותר, בין השאר בפסטיבל הסרטים בקאן ובטקס האוסקר שהתקיים בתחילת השבוע בלוס אנג'לס והשנה, לראשונה, תעשה זאת גם בתל-אביב. רייפ עצמו, נבחר לאחרונה להוביל את קמפיין הגברים של רשת מרכזי רונית רפאל ומכהן כשגריר הגברי של המותג, לצד חברותיו הטובות גלית גוטמן ודליה מזור.

רונית רפאל ומוטי רייפ  צילום  איציק בירןרונית רפאל ומוטי רייפ  (צילום: איציק בירן )

את שיתוף הפעולה עם מוטי רייפ ושבוע האופנה, חגגה רונית רפאל בשבוע שעבר, באירוע נוצץ שהתקיים במסעדת דון קמילו שבמלון היוקרה JAFFA, בנוסף נוצל האירוע למסיבת הפתעה מרגשת לפרזנטורית הרשת דליה מזור שחגגה – תנשמו עמוק כי גם אנחנו לא האמנו – 70.  מזור מוכיחה שגנים משובחים ומשחקי טניס בהחלט מועילים, אך להיות פרזנטורית של רשת מכונים אסתטיים, זו פשוט זכייה בפיס. לאירוע הגיעו חברות וחברים ותיקים ומעצבים שעתידים לקחת חלק בשבוע האופנה, ביניהם: גלית גוטמן, רובי פורת שובל, לימור גולדשטיין, אורנה דץ, מיכל צפיר וחמה טוביה צפיר, נועה בני, מירב מילר, רונית יודקביץ, בל אגם, לירז אסייג, מיקה בשן, מירי אלוני, מעצבות האופנה: אפרת קליג, שחר אבנט, ענבל דרור ומעצבי האופנה: שי שלום ודרור קונטנטו.
דליה מזור  חוגגת   70  צילום  איציק  בירןדליה מזור  חוגגת 70!  (צילום  איציק  בירן)
באירוע סיפרה רפאל כי בנוסף לחסות שתעניק לשבוע האופנה עם טיפולי יופי מאחורי הקלעים, הרשת תשתף פעולה עם מעצבת האופנה אפרת קליג ולראשונה יצעדו על מסלול התצוגה של המעצבת בשבוע האופנה לקוחות רונית רפאל שנבחרו לאחר אודישנים שנערכו בכל רחבי הארץ, לצד עובדות הרשת והפרזנטוריות האייקוניות המזוהות עם מותג.
צילום-_איציק_בירן_(5)גלית גוטמן – גם היא אחת הפרזנטוריות של רשת מכוני רונית רפאל באירוע במלון  JAFFA (צילום: איציק בירן)
צילום-_איציק_בירן_(51)אורנה דץ באירוע במלון JAFFA (צילום: איציק בירן)
רובי פורת שובל   צילום איציק בירןרובי פורת שובל באירוע במלון JAFFA (צילום: איציק בירן)

***

התצוגות בשבוע האופנה לפי סדר קיומן-  16.3 – טבע נאות, שני צימרמן, חנה בן סימון ל-CB Fashion, רתמה, דרור קונטנטו, שי שלום, אפרת קליג בשיתוף עם רונית רפאל. 17.3 – ריקי דלאל, שחר אבנט, חממת מפעל הפיס up- comming designers, פלמינגו בגדי ילדים, ענבל דרור בשיתוף איטה פישר פאות, משכית, תכשיטי YVEL בערב התרמה ל"מרכז טל"/חלאסרטן. 18.3  רינה צין, קוקה קולה בסימן קיימות בהשתתפות יצירות של סטודנטים מבית הספר לעיצוב של בצלאל, שנקר, המרכז האקדמי ויצו חיפה והמעצב מאוריציו, שנקר בית הספר הגבוה להנדסה ועיצוב המחלקה לעיצוב אופנה בשיתוף עם converse, מאי משיח, המותק הניו-יורקי sprayground, עידן לרוס, אביתר מיור. 19.3 – הילי ארי, בננהוט, שלומית אזרד, אדידס, אלון לבנה.
שבוע האופנה תל אביב 2019 אלון לבנה צילום אבי ולדמןאלון לבנה בשבוע האופנה תל אביב 2019 אלון לבנה (צילום: אבי ולדמן)
בין האירועים המיוחדים שיערכו במהלך השבוע, תתקיים סדנת איפור מאסטר קלאס של גילי אלגבי (המאפר הראשי של שבוע האופנה) בשיתוף סופר-פארם (האחראית על מוצרי האיפור של תצוגות שבוע האופנה). גילי יעביר כיתת אמן בה יחשוף את כל סודות האיפור של שבוע האופנה ודגים שני מראות מהתצוגות. למשתתפות הסדנה תינתן מתנה מיוחדת של מוצרים מרשת סופר-פארם.

חלק מאירועי האופנה ותצוגות האופנה יהיו פתוחים לקהל הרחב, כרטיסים ניתן לרכוש באתר האנגר 11עלות כרטיס לתצוגות : 402-129 שקל, עלות כרטיס למאסטר קלאס: 1000-250 שקל. 

פייסבוק סלונה אופנה באנר

 

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.