חלון ראווה: תמי מלחין ברכה

תמי מלחין ברכה חיפשה את זוג המכנסיים המושלם ולא מצאה, הפתרון שלה היה לעצב את האחד שלה, מה שהוביל להקמת מותג שמתמחה במכנסיים עבור אלו שאינם מוכנים להתפשר על נוחות, איכות וסטייל

מי אני?

תמי מלחין ברכה, בת 52, אמא לארבעה. מעצבת מכנסיים, בעלת המותג TAMU משנת 2017.
TAMU הוא כינוי שניתן לי על ידי האנשים הקרובים אליי ושמייצג עבורי קירבה ונחמה.

צילום יחצ תמי ברכה מלחין מעצבת המותג TAMU

רקע

גדלתי באפקה ולאחר הצבא נסעתי עם רמי, שהיה אז בן זוגי והיום בעלי, לארצות הברית. במהלך השהות שם למדתי ארבע שנים תואר באומנות.
ללמוד אומנות בעיר כמו מנהטן זוהי חוויה בפני עצמה. תוך כדי הלימודים עבדתי בעבודות מלצרות וכך הכרתי את התרבות האמריקאית של עיר גדולה ושופעת. לאחר ארבע שנים נסעתי בעקבות רמי לשנת לימודים בצרפת, חזרנו לארץ ושוב נסענו מטעם העבודה לקליפורניה למשך שנתיים.
את שלושת הילדים הראשונים ילדתי בהפרש של שנה וחצי (מתוכם זוג תאומים) ובתקופה זו בעיקר התמקדתי בלהיות אמא. כשחזרנו ארצה עבדתי כמעצבת בסטודיו פרטי שחלקתי עם מעצבים נוספים. בגיל 37 החלטתי ללמוד תואר שני בפסיכותרפיה כיון שפסיכולוגיה תמיד היה נושא קרוב לליבי. עבדתי במקומות שונים עם אוכלוסיות מגוונות: ילדים בסיכון, בתי אבות ובתי חולים לחולי נפש.
התקופה שבה עבדתי בבתי אבות היתה משמעותית עבורי במיוחד, לראות כיצד אנשים נמצאים ברגעים שעשו חשבון נפש כשהם ״בתחנתם״ האחרונה. תקופה זו השפיעה עלי מאד בבחירות לאחר מכן, בעיקר בהבחנה בין טפל ועיקר בחיים.

מתי ולמה הבנת שאת רוצה להיות מעצבת?

מאז ומתמיד הייתה לי תשוקה לאומנות ויצירה, גורל שרק חיכה להתגשם.
TAMU נולד מתוך כמיהתי לזוג מכנסיים נוח ושיקי, מגוהץ למשעי ומקופל בארון הבגדים, כזה שיהיה מוכן ללבישה בשבילי מדי בוקר. אממה, נוכחתי לגלות כי בקשה זו מעט מוגזמת מאחר והיה ברשותי זוג מכנסיים אחד ויחיד, קבור מתחת לערימות הבגדים שבסל הכביסה. מיותר לציין שלנסות ולדלות את זוג המכנסיים מתוך ערימה של בגדים זו היתה משימה של ממש. ואז, ביום בהיר אחד זה היכה בי – עליי לעצב מכנסיים עבור אלו שאינם מוכנים להתפשר על נוחות, איכות וסטייל.
השילוב בין אומנות, עיצוב, אסתטיקה ועבודה עם אנשים הוא מעניין עבורי. היכולת לשמח נשים וגברים ולגרום להם להרגיש נוח עם עצמם היא סיפוק גדול.

מותג המכנסיים TAMU ליריד שופוני צילום רוני פוקס

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

אינני מעצבת אופנה ומעולם לא למדתי את התחום. אני לא יודעת לתפור כפתור. נעזרתי באורי פישרמן שבאה מעולם האופנה (לשעבר המעצבת והבעלים של מותג האופנה הארטברייקר שנסגר בינואר 2017). אורי מלווה אותי לאורך הדרך ובלעדיה כל זה לא היה קורה.

איך את מתארת את סגנון העיצוב שלך?

הרעיון לעצב מכנסיים בא מצורך. נדמה לי שזהו פריט שקשה למצוא את האחד שמרגישים בו נוח ונעים והוא גם מחמיא. חשוב היה לי לעצב מכנסיים שאשה תרגיש בהם יפה ובטוחה מבלי לוותר על הנוחות, לעניות דעתי זה הולך יחד.

מותג המכנסיים TAMU ליריד שופוני. צילום: רוני פוקס

לאילו בתי אופנה את מתחברת?

ויקטוריה בקהאם מעצבת קולקציות נהדרות וקלאסיות יחד עם זאת מאוד FINE. אני אוהבת גם את המותג שאנל והכי מושלם זה קלואה.

מה מאפיין את הקולקציה האחרונה? 

כמו בכל הקולקציות, חשוב לי לתת מענה לאשה אלגנטית שלובשת פריטים שאתם היא מרגישה בנוח ביום, אחה"צ ובערב, ועדיין הכול יראה מסודר, שיקי ובסטייל.
בכול הקולקציה ישנו מוטיב שחוזר על עצמו והוא פס צדדי בצבעים וחומרים במיקומים שונים על כול דגם. ישנם דגמים של מכנסיים שחוזרים על עצמם מדי עונה בבדים שונים ויש גזרות חדשות. הקולקציה העיקרית שלי היא מכנסיים ובנוסף אני מקפידה להוסיף טויסט עם פריט אחד נוסף, בחורף הזה הוספתי ג׳קט שמתאים באווירה ובסגנון למכנסיים ושתי חולצות מכופתרות בסגנון גברי שמתאימות לכל דגמי המכנסיים. הפשטות היא האלגנטיות.

מותג המכנסיים TAMU ליריד שופוני צילום נועה זני

מותג המכנסיים TAMU ליריד שופוני צילום רוני פוקס

מותג המכנסיים TAMU ליריד שופוני צילום נועה זני

טווח מחירים (לפני הנחת שופוני): 650-450 שקל
טווח מידות: xs-xl
איפה קונים? באתר tamupants.com או בתאום בסטודיו בבני ציון בתאום: 0545219579.
בסוף החודש אגיע ליריד שופוני שיתקיים השנה בפעם הראשונה בלוקיישן חדש ויכלול בנוסף למעצבי תיקים ונעליים גם מעצבי אופנה. במסגרת היריד יינתנו הנחות של 20% על קולקציות סתיו-חורף החדשות ועד 70% הנחה על דגמים מעונות קודמות.
שופוני – אקספו תל אביב (גני התערוכה לשעבר ), ביתן 11. (יום ה' 31/10 22:00-16:00, יום ו' 1/11 18:00-9:00, יום שבת 2/11 19:00-10:00). פרטים נוספים באתר שופוני. 

פייסבוק סלונה אופנה באנר