עצות מתוקות: להכניס את עצמנו לסדר העדיפויות

הזמנים שאנחנו מצליחות לגנוב לעצמנו הם לא "חטאים קטנים". לכבוד חודש האישה הבינלאומי, קבלו 6 כללים שיעזרו לנו לשים את עצמנו בפרונט וליהנות בדרך, בלי רגשות אשם

כוח נשי

הכתבה הוכנה בשיתוף עם Baileys

כוח נשי

אנחנו נשות קריירה, בנות זוג, אימהות, סדר היום שלנו מוטרף ותכלס אנחנו עובדות בשלוש משרות מלאות, כששתיים בכלל ללא תשלום. אנחנו מצליחות לעשות את זה יום אחרי יום אחרי יום: להכיל, לאהוב, לטפח, לדאוג, לנהל, לטפל, להסיע, לנקות, להאכיל והכל (כמעט) תמיד עם חיוך ויד אוהבת.

אנחנו שמות לב לכל הפרטים, מקטן עד גדול ונמצאות שם בשביל כולם, בעצם עבור כולם למעט אחת. את עצמנו אנחנו איכשהו דוחקות לסוף הרשימה הזו, אחרי כולם ומשלמות את המחיר. יש הבדל גדול בין ללכת לקראת אנשים לבין לשים את כולם לפנינו. זה בעיקר משאיר אותנו שחוקות והבעיה היא ששחיקה מתגברת עם הזמן. אף אחד לא יכול לשנות את זה חוץ מאתנו, זה שלנו לעשות ואם מישהו מסוגל אלה אנחנו.

למצוא זמן לכושר

העולם לא יתערער אם נשים קצת פוקוס על עצמנו, להפך – הוא יכול רק להשתפר ודי בקלות:

1. די לגישת ה-guilty pleasures

התרגלנו לחשוב שמה שאנחנו עושות עבור עצמנו הוא בגדר "חטאים קטנים", כי למדנו שהזמן שלנו נמדד ברגעים הקצרים והנדירים שמתפנה לנו קצת זמן. אבל הגיע הזמן שנכיר בעובדה שלעשות למען עצמנו זה לא פינוק, זה צורך והוא בדיוק מה שצריך כדי להמשיך את כל מה שאנחנו עושות ולהרגיש טוב. יציאה עם חברה, שעה במכון כושר, קפה בשקט הם לא "חטא קטן" וזה בסדר, גם כשמדובר בנו. יש גם לנו את הזכות לחיות את החיים עצמם, כמו לשבת עם חברה בערב, להזמין קפה בתוספת מנת אייריש קרים Baileys כפינוק ולשקוע בשיחה בלי הפרעות זו לא סיבה להרגיש רגשות אשם, זו דרך טובה להתמלא בכוחות.

2. לא מחפשות "שעת כושר", קובעות זמן לכושר

כמה פעמים ויתרנו על משהו לעצמנו כי מישהו אחר היה צריך אותנו? כמה פעמים ביטלנו? דחינו? בסוף לא עשינו? הגיע הזמן לזכור שהחיים הם לא מה שאחרים רוצים בשבילנו, אלא מה שאנחנו רוצות לעצמנו. זה נהדר לדאוג לאחרים, כל עוד אנחנו זוכרות את עצמנו. לכן, הגיע הזמן להעביר את מוקד ההחלטה אלינו. רוצות לצאת לשעה הליכה? אין טעם לבדוק אם זה מתאים לכולם, אחרת לא נצא לעולם. אם אנחנו רוצות כושר, אין מה לחכות לשעת כושר, הן נוטות לא להגיע אם לא לוקחים אותן. אגב, מפתיע לגלות כמה הסביבה מתחברת לזה הרבה יותר בקלות ממה שחשבנו ואפילו מפרגנת.

3. שוברות שתיקה

אנחנו נוטות להיות מאוד אסרטיביות בכל מה שנוגע לאהובים שלנו, אבל כשזה מגיע אלינו אנחנו משתתקות. כמה פעמים לא קיבלנו קרדיט בעבודה? או התייחסו אלינו בצורה לא עניינית? כמה פעמים הרגשתן לא נוח להגיד משהו? כמה פעמים עצרתן את עצמכן ולא אמרתן משהו בישיבת צוות? אז זהו שיש חשיבות גדולה לקול שלנו ואלה אנחנו שיכולות להשמיע אותו. אנחנו הופכות את מקומות העבודה ליצירתיים, פרודוקטיביים ונעימים יותר, בזכות ולא בחסד וככל שהנוכחות שלנו תהיה בולטת יותר, כך גם נתקדם.

רגע לעצמך

4. האמונה בעצמי מתחילה מבפנים

זו עובדה ידועה שנשים לא פונות למודעות דרושים אלא אם כן הן עונות על כל דרישות התפקיד, בניגוד לגברים שמיד בטוחים שהם מתאימים לתפקיד. בכלל אנחנו נוטות להיות ביקורתיות כלפי עצמנו ובכל פעם שאנחנו לא טובות כמו שרצינו אנחנו נוטות לוותר. אבל זהו שלא. זה אמנם דורש שינוי בגישה, אבל אם ניתן לעצמנו קצת יותר מרחב בכל תחום בהחלט נרוויח. מלמדים אותנו מהיום שנולדנו לתפוס את התפקיד שלנו, אבל התפקיד שלנו הוא מה שאנחנו רוצות לעצמנו. זה רק מצריך שנאמין בעצמנו כמו שאנחנו מאמינות במי שאנחנו אוהבות.

5. אין יותר "עוזרים לאמא"

כל פעם שאנחנו מבקשות מהילדים לעזור לנו במטלות הבית אנחנו מתכוונות לטוב אבל למעשה מעבירות מסר מוטעה. כי המסר שעובר הוא שהמטלה הזו "שלנו" ובעצם זו מטרה של כולם. הגיע הזמן להפוך את הדברים: לא עוד בקשת עזרה אלא מטלות שכל אחד אחראי לבצע. אין כישורי חיים כמו אלה שנרכשו בבית – זה לכל החיים.

6. להעניק לעצמנו רגעים – אנחנו הכי כשטוב לנו

זה נחמד לעזור לכולם, לתמוך, לעודד ולהיות שם בשביל כולם, אבל בתנאי אחד: בלי לשכוח את עצמנו בדרך. כי המשמעות של להיות אישה זה גם לדעת לראות את עצמנו, למצוא את הזמן שלנו, להתמסר לאהבות שלנו, לפנק את עצמנו ולחגוג את עצמנו כל יום. זה עובד נפלא בערב, בשקט עם Baileys בשתי כוסות עם קרח שמסיימות את היום עם טעם מתוק של עוד.

baileys on Ice

כמה דרכים מומלצות להתפנק עם Baileys:

Baileys on Ice בייליס על קרח, הדרך הקלאסית: מוזגים 60 מ"ל בייליס לכוס נמוכה ומלאה בקרח.

קפה Baileys – לשדרג את הקפה: בספל הקפה האהוב עליכם מוזגים מנת אספרסו, חלב חם ולסיום גם מנת בייליס.

גרניטה Baileys – קפה קפוא ובייליס: שוט אספרסו, קרח, כוס חלס וכ-30 מ"ל בייליס, מכניסים הכל לבלנדר, טוחנים ומוזגים לכוס.

שוקו Baileys מושחת – פינוק למבוגרים בלבד: בספל מפנק שמים 4-6 פרלינים/ קוביות שוקולד, מוזגים מעל חלב חם ומוסיפים 30 מ"ל של בייליס. בהחלט מומלץ להוסיף קצפת (כן.. גם סוכריות צבעוניות הולך).

AffoBaileys – קינוח מרענן ברגע: להוסיף לכוס כדור גלידת וניל, 15 מ"ל בייליס וחצי מנת אספרסו קצר.

AffoBaileys - גלידה, אספרסו ו-Baileys: הכי פינוק למבוגרים (צילום: אתר דיאג'יו)