מסעדת סושי זושי: תענוג קולינרי

השפים בסניף הישראלי אמנם עברו הכשרה מקצועית ביפן אבל בעלי הרשת של "סושי זושי" בחרו לא להיצמד למטבח היפני המסורתי אלא ללכת על פיוז'ן ולענין את הקהל הישראלי בטעמים שתואמים את ציפיות החך האירופאי-ישראלי

באחד המבנים ההיסטורים היותר יפים של תל אביב, בית עקיבא וייס, שבפינת הרחובות הרצל ואחד העם, התמקמה לאחרונה מסעדת הסושי החדשה סושי זושי. זהו סניף ראשון לרשת הסושיות היוקרתית שנולדה בוורשה, גדלה שם, התרחבה ללונדון ונדדה עד אלינו. במקרה הזה אפשר כמעט לומר שהיא חוזרת הביתה כי מייסדי הרשת הם משקיעים ישראלים. העולם ככדור אורז אחד קטן.

סושי זושי (צילום: אסף קרלה)

באחד מימי הסערה אחרי שיום שלם לא הוצאנו את האף החוצה מחשש הצפה, כבר התגעגענו לאוויר שבחוץ. מצוידים בחשק עצום לסאקה וסושי פתחנו את המטריה ויצאנו לדלג בין השלוליות. דמיינו את הסצנה – נכנסים מהקור שבחוץ לחלל הגדול ושעוצב מחדש, מנערים מטריה רטובה, מחלצים את עצמנו מאריזות המעילים והצעיפים ומתיישבים ליד חלון דרכו הגשם היורד ללא הרף הופך את העיר למנצנצת מתמיד. רומנטיקה עירונית במיטבה. המלצרית החמודה שקיבלה את פנינו הגישה לנו את תפריטי האייפד והתנצלה עם שמץ של מבטא צרפתי על כך שאין עדיין סאקה חם. זה התבקש באותו יום חורפי אבל המבחר הגדול מאד של סאקה קר פיצה על כך וחימם מבפנים.

סושי זושי (צילום: אסף קרלה)

השפים בסניף הישראלי אמנם עברו הכשרה מקצועית ביפן אבל בעלי הרשת בחרו לא להיצמד למטבח היפני המסורתי אלא ללכת על פיוז'ן ולענין את הקהל הישראלי בטעמים שתואמים את ציפיות החך האירופאי-ישראלי. המשמעות היא שבתפריט תמצאו מבחר סלטים, מרקים, לצד מנות מעניינות כמו אוקטופוס צלוי ברוטב חריף וצדפות בטאבולה, טרטר דגים, קוויאר, סלט שרימפס, סלמון ברוטב טריאקי, ולצידן כמתבקש מבחר יפה של ניגירי ורולים מסוגים שונים, ביניהם לא מעט עם מיונז או גבינת שמנת.

סושי זושי (צילום: אסף קרלה)

אנחנו בחרנו באופציות הבודדות שיש בהן רק דג או דג וירקות. לצידן הוספנו את מנת מאגורו טאטאקי שכללה שורת קוביות טונה אדומה צרובה קלות ברוטב מיסו וג'ינג'ר וזו התגלתה כגולת הכותרת: יפה, מינימליסטית ובעיקר טעימה. וכמובן, לא ויתרנו על מנת שרימפס טמפורה עטופים בטאמאגו, מנה יפהפיה שפותחת נכון את התיאבון.

סושי זושי (צילום: רונית הבר)

בעיקריות המשכנו עם ברווז ברוטב סויה ותפוזים וסינטה צלויה ברוטב סויה ושומשום. שתי המנות מתקתקות-עוקצניות ועשויות נפלא. הסאקה זרם בקצב הגשם הבלתי פוסק ואחרי קינוחי הכוסות האלגנטים, מוס שוקלד ותפוז ומוס שוקולד לבן עם קרמבל תפוחים, יצאנו לאויר המתחדש של העיר הבוהקת.קינוח תפוז סושי זושי צילום אלבום פרטי

** הכותבת הייתה אורחת מרוצה

** סושי זושי, הרצל 2, ת"א