אי נוחות באזור האינטימי? יש לזה פיתרון

אי נוחות באזור הנרתיק עלולה לפגוע בביטחון העצמי ולירידה באיכות החיים. במקום לסבול, ניתן לפתור את הנושא בקלות, ביעילות ובדיסקרטיות. ככה עושים את זה

כאבים בזמן קיום יחסי מין, גרד, צריבה, ריחות לא נעימים באזור האינטימי – אלו הן רק חלק מהתופעות שמטרידות נשים. אמנם מדובר במצב מעט מביך לדבר עליו או לבקש טיפול, אולם החלופה האחרת – להמשיך לסבול מכך בלי לפעול בנושא נשמע כמו רעיון הרבה פחות טוב. הנה הסיבות המרכזיות שגורמות לנו לאי נוחות באזור ודרכים לפתרון המצב. רמז: לא בכל מקרה צריך לערב את הגניקולוג. לא מעט פעמים ניתן להגיע להקלה משמעותית באמצעות משחות שניתן לקנות אפילו ללא צורך במרשם רופא.

אי נוחות באזור האינטימי זו לא גזירת גורל. צילום: Christo / Shuterstock
אי נוחות באזור האינטימי זו לא גזירת גורל. צילום: Christo / Shuterstock

יובש בנרתיקמדובר בבעיה שכיחה בעיקר בתקופת גיל המעבר ולאחריה (50%-60%מהנשים בגיל זה סובלות מכך) בעיקר בשל השינויים ההורמונליים שחלים בגוף האישה, אך חשוב לציין שיובש נרתיקי יתכן גם בכל גיל אחר ומסיבות שונות .

מה מרגישים? כאבים בעת קיום יחסי מין, צריבה בעת מתן שתן ואי נוחות כללית באזור האינטימי.

מדוע זה קורה? כאמור, גיל המעבר הוא אחד הגורמים ליובש בנרתיק, אבל לא רק. גם הריון ולידה, מתח, דיכאון, הפרעות שינה, עישון, שימוש אינטימי בסבונים למיניהם, נטילת תרופות, טיפולים כימותרפיים עלולים לגרום ליובש נרתיקי.

מה ניתן לעשות? כיום מוצעים מוצרים על בסיס מים וצמחים אשר בעלי אפקט שימון הרגעה ושיקום הרקמה, דוגמת וונליי קרם וגינלי אשר מכיל בנוסף לכך חומצה הילראונית. קרמים אלו מעלים את הסיכוך בנרתיק ובהם מומלץ לעשות שימוש כקו ראשון להקלה ביובש. לצד השימוש בתכשירים מומלץ גם להגביר את שתיית המים היומיומית. אמנם זה נשמע פשוט, אבל אין כמו מים כדי להעלות את לחות הגוף. במידה ואלו לא מצליחים להקל על התופעה, ניתן להתייעץ ברופא הנשים ולשקול שימוש בתכשירים או תרופות המבוססות על הורמונים.

וונליי קרם. צילום: יח"צ
וונליי קרם. צילום: יח"צ

גרד בנרתיק – תופעה שכיחה נוספת בקרב נשים, שגורמת לאי נוחות ופוגעת באיכות החיים ולכן חשוב לטפל בה בהקדם.

מה מרגישים? גירוד שמלווה לעיתים באדמומיות ובהפרשה צמיגית לבנה.

מדוע זה קורה? הגרד הנרתיקי עלול לנבוע מאלרגיה, זיהום חיידקי או מפטריה (קנדידה). ישנם מקרים ששילוב בין כמה גורמים מוביל לגרד ועל כן חשוב לאבחן את הנושא כראוי.

מה ניתן לעשות? ניתן להשתמש בקרמים מקומיים לשימוש חיצוני או פנימי אשר מקלים על תופעת הגירוד ומרגיעים את האזור כמו וונליי קרם פלורה וגינלי , כמו כן, להקפיד על החלפת תחתוניות, להשתמש בתחתוני כותנה ולהיזהר משימוש עם סבונים שלא מותאמים לאזור . ניתן כמובן, להתייעץ עם רופא נשים כדי לבחון האם נדרש טיפול תרופתי נוסף כלשהו לטיפול בנושא.

להשאיר את אי הנוחות מאחור וליהנות מנשיות מתפרצת, צילום: Rohappy / Shuterstock
להשאיר את אי הנוחות מאחור וליהנות מנשיות מתפרצת, צילום: Rohappy / Shuterstock

ריח לא נעים מהאזור האינטימי – גוף המדיף ריח רע הוא עניין לא נעים. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בריח רע מהאזור האינטימי, בעקבות זאת עלולה להיגרם פגיעה באיכות החיים, הימנעות מאינטימיות , לקיחת חלק בפעילויות ספורטיביות ופגיעה בדימוי העצמי.

מה מרגישים? ריח חריף מהאזור האינטימי.

מדוע זה קורה? הריח הרע עלול לנבוע מהזעת יתר , מהווסת החודשית, היגיינה לא מספקת או שימוש בסבונים לא מותאמים לאזור . ישנם מצבים שמקלחת תעביר את הריח. במקרים אחרים ישנה הפרעה בהרכב החיידקים בנרתיק והתרבות של חיידקים המייצרים תרכובות אמיניות.

מה ניתן לעשות? גם כאן הקפדה על שתיית מים יכולה להפחית את הריחות הנודפים מהגוף. לצד זה מומלץ להפחית בצריכת מזון המבוסס על פחמימות וסוכרים. בנוסף, יש לשמור על היגיינה גבוהה, שטיפה אינטימית עם מוצרים יעודיים בעלי חומציות המותאמת לנרתיק, דוגמת וונליי קצף לשטיפה אינטימית לצד מריחה של וונליי ג'ל פעיל וגינילי אלו יכולים לסייע בהפחתת הריחות הרעים עד כדי היעלמותם. במידה וכל אלו לא עוזרים, ניתן להתייעץ ברופא הנשים לאבחון מקור הבעיה וישנם מצבים שאפילו יהיה צורך במתן טיפול אנטיביוטי .

בשורה התחתונה, חשוב לדעת: ריח רע מהאזור האינטימי הוא לא גזירת גורל. ניתן לטפל בעניין בקלות וביעילות וליהנות מאיכות חיים ומנשיות מתפרצת.