סול צבי: "כוחות עצומים מושכים את האנושות להתנגשות או התמזגות"

"החוק לא מאפשר לנהוג ברכב לבד", צופה יזמת ההיי-טק סול צבי. "הכביש ישדר למשטרה בכל זמן נתון את נתיב הבריחה של רכב אוטונומי שנפרץ ע״י האקרים"

שני כוחות עצומים מושכים את האנושות כולה להתנגשות או התמזגות, ימים יגידו. העתיד מול העבר, האתמול אל מול המחר, החזון אל מול האמונה, אלוהים שמיימי או אלוהי המכונה. הטכנולוגיה, המחקר והמדע שמכריחים את האנושות להכתיב ערכים ונורמות חברתיות חדשות, אל מול ההדתה וההתכנסות, השבטיות וההשגחה הפרטית. השינוי מאיים עלינו, אז אנחנו מתכנסים, נאחזים בשורשים יותר ויותר חזק, ויש מי שעף קדימה, מתרגש מהשינוי ומתייחד עם אלוהי המכונה, האנושות. הטכנולוגיה בכל פינה, כולנו לוקחים את אותה גלולה כחולה, שמתפרקת בגופינו לתרופה הנכונה, הגיל הביולוגי שלנו צעיר יותר בלפחות שני עשורים בזכות זריקת הורמון הנעורים, ונשים יכולות ללדת את ילדיהם הביולוגי בכל גיל וכמעט בכל שלב חיים כך שמגדר חדש פנוי לקריירה ותעסוקה באופן מחודש.

המח והגולגולת האנושית גדלים בעוד כסנטימטר של תחכום, והחיים, החיים בעיקר פתוחים לרווחה. הכל חשוף או נחשף, גלוי או מתגלה ואין, כבר אין לאן לברוח, האנושות כולה במערומיה ובשיא גדלותה. העולם לא רע יותר או טוב יותר, הטוב והרע חי בנו תמיד אך במהרה תראו איך הכל פשוט, שקוף ונגיש יותר מאי פעם, וכן זה לפעמים ממש מפחיד. רעיונות זורמים מהר יותר, המרחקים מתקצרים, החיים מתארכים, הרוע ניכר והטוב לעיתים רק בנסתר ועכשיו, עכשיו מה?

אשה בעתיד צילום By Pavel Chagochkin

לפעמים בא לנו לקפוץ אל העתיד ולו לרגע ולחזור לספר משם. אז נניח שראיתי את שאתם עדיין לא, האם תקומו לשנות, לתקן? אז הנה המסע שלי בזמן לישראל של מחר. התעוררתי מוקדם, איידן הבן הקטן שלי כבר מזמן הזמין רכב אוטונומי שיאסוף אותו לבית הספר (אספר לכם אחכ על החוק החדש) הסנוויץ האהוב עליו הגיע עם רחפן הישר לפתח הדלת יחד עם בקבוק אנרגיה לבוקר טוב.

אני מדליקה לי את ״מסך התקשורת״ בכמה פינות בבית, איזה כייף שאין צורך בטלויזיות גדולות ומגושמות, כל משטח הופך מסך מגע תנועה או קול, תלוי במה שבחרתי. החדשות, כמו תמיד לא משהו משהו. מעמד הביניים כבר לא מסוגל לשאת את כל הנטל על גבו אבל ראו איזה פלא, יש אור בקצה המנהרה. החינוך השתנה מהקצה אל הקצה. מקצועות הליבה מחוייבים עבור כל אוכלוסיית ישראל כי הקודקודים כבר הבינו שללא מקצועות ליבה המדינה שלנו תהפוך למדינת עולם שלישי ואז כבר לא תהיה מדינה, ככה זה פה בשכונה שלנו. בכלל החינוך עובר מהפכה של ממש. מכשירים את הילדים למקצועות אמיתיים וכבר אין אוניברסיטאות כמו שאתם זוכרים מפעם, יש מרכזי חינוך ולמידה לפי הכישוריים הטבעיים של הילדים, תאמינו או לא הילדים ממש אוהבים ללכת לבית הספר, הם גם לא קמים ככ מוקדם בבוקר כמו אז… כן, גם את זה הבינו פה, שעות שינה זה סופר קריטי לבריאות של כולנו.

סול צבי צילום יחצ

חברה צעירים נרשמים לחוג נהיגה כי הם ממש נהנים לנהוג ברכב בעצמם כמו פעם, רק שכבר אין מכוניות טיפשות כאלה יותר, נשארו פה ושם כמה גרוטאות לאספנים אבל החוק החדש לא מאפשר לנהוג ברכב לבד אלא בחוג נהיגה, כי פעם ב-2019 היה ממש ג׳ונגל בכבישים, לך תסמוך על אנשים. הכביש משדר למשטרה בכל זמן נתון את נתיב הבריחה של רכב אוטונומי שנפרץ ע״י האקרים ונמלט באמצע הסעה עם שני קטינים, רכב אחר לא מזהה את הנהג שלו ומסרב להמשיך לנסוע והרמזורים מתחלפים מאדום לירוק במהירות ובהתאמה אם יש יולדת ברכב או אמבולנס בנתיב הכביש.

נשק אוטומטי הפך ממש מדוייק מאחר שהוא יורה ופוגע בכל מטרה שהוא מזהה כחשודה, ואנחנו, אנחנו נאלצנו להתאים את הערכים שלנו לעולם החדש. עולם שבו בן שנולד גדל להיות בת, עולם שבו הדת יכולה להתחלף לפי רצונו של אדם, מטען גנטי של ילד יכול להבנות ממספר רב של הורים מעורבים והתא המשפחתי החדש הוא כבר בינלאומי.ֿ

האמת, שאולי קצת הגזמתי. השינוי אומנם צפוי ויש לי עוד הרבה מאוד מה לספר לכם על המחר, אבל יקח עוד טיפה זמן עד שהעולם והאנושות תיגע בנו במלא הדרה. בינתיים, כשבחוץ העולם כולו משתלולל כדאי שנבחר לנו את המסלול אליו כולנו נגיע מחר.