סיון, בת 24, נאבקת בסרטן: "אני חוששת לחיי"

סיון מימוני נאבקת בסרטן ועכשיו גם ברפורמה במשרד הבריאות, שמגבילה את גישתה לטיפול בשמן קנביס שכבר שיפר משמעותית את מצבה. סיון שוב סובלת כאבים וחוששת לחייה

התפרסם לראשונה בפרופיל הפייסבוק של סיון מימוני

שמי סיון מימוני ואני בת 24. במהלך השירות הצבאי התחלתי לסבול מכאבים מוזרים ופניתי במשך 9 חודשים לקבלת טיפול רפואי מתאים, ובאופן לא מפתיע זכיתי ליחס לקוי ומזלזל של חיילת שרק רוצה להוציא גימלים. כשהגוף לא הצליח יותר לסחוב, התמוטטתי בביתי לאחר שלא הרגשתי את פלג הגוף התחתון שלי והובהלתי לבית החולים שם התגלה גידול סרטני אגרסיבי מסוג יואינג סרקומה בעמוד השדרה.

לאחר ניתוח דחוף של 10 שעות (!!) שכלל קיבוע של עמוד השדרה על ידי פלטינות – עקב נזק בלתי הפיך שנגרם לעצמות מהגידול, התחלתי סדרת טיפולים כימותרפיים והקרנות שהרגישו כאין סוף ולאט לאט הרגו אותי נפשית, וכמעט גם פיזית. אחרי כל התהליך הזה, הודיעו לי שאני נקייה מתאים סרטניים, אם כי עדיין היו בגופי (פשוט לא באופן שהיה אמור לפגוע בי).

וכך לאחר 3 שנים, בהן היו כאבים מוזרים פה ושם תוך מעקב רפואי, והייתי בטוחה שזה תופעות לוואי שילוו אותי בעקבות הכימותרפיה – הגיע אוקטובר 2017, אז התפרצה המחלה מחדש, והפעם בצורה אגרסיבית יותר שהתפשטה לעוד מקומות. עד כאן, כל מי שחווה התמודדות עם המחלה גם פעם אחת, ידע מה זה לקבל את הבשורה בפעם השנייה, להכין את עצמך למוות, שוב.

הטיפולים הכימותרפיים: הרגו נפשית וכמעט גם פיזית (אלבום פרטי)

אלו היו תחושות של פחד, חרדה, חוסר וודאות, אי רצון לחוות שוב סבל ולהסתכל למוות בעיניים ולהתחיל להספיד את עצמי בשקט בלב. ואלו רק התחושות שלי. מה עם זה שהטיפולים הראשונים פגעו בגוף שלי כאישה צעירה, באורח החיים שלי ובשנים הכי יפות שאדם יכול לחוות ולהתבגר כמו כולם? כשכולכם עשיתם צבא, את הטיול שאחרי, מסיבות, עבודות ולימודים.. אני שכבתי ללא יכולת ורצון לחיות, לאכול ולישון כמו שצריך.. וכל זה בגלל שאז ידעתי שהדבר היחיד שיכול להרוג את הסרטן זה הכימותרפיה.

לאחר הנסיגה של המחלה, קיבלתי רישיון לקנאביס רפואי לטיפול בכאבים מהם אני סובלת עד היום מהפלטינות ומהטיפולים.

משם ההבנה שהקנאביס הוא התרופה הטובה ביותר, הייתה קצרה. פחות כאבים, ללא תופעות לוואי מסכנות חיים וללא הבדל בין מחלות שונות, פשוט מטפל בהכל. וכך החלטתי לטפל בעצמי באמצעות קנאביס בלבד ללא התערבות קונבנציונלית, שלא מפסיקים לדחוף לך בלי שתאמר מילה מצדך. למרות שקיבלתי שתי חוות דעת שונות משני אונקולוגים שניסו לשכנע אותי בכל דרך לחזור לטיפול הקונבנציונלי החלטתי שהפעם הבמה היא של האינטואיציות שלי והתחלתי לטפל בעצמי ללא שום התערבות קונבנציונלית למשך חודש אחד, לאחריו לעבור סריקת פט סיטי ומשם לראות אם תחושות הבטן צדקו או לא.

לאחר חודש שנטלתי שמן קנאביס בריכוז גבוה לפי הפרוטוקול של "ריק סימפסון" (גרם ביום), אני והאונקולוגית שלי נדהמנו לגלות נסיגה משמעותית בכל הגידולים והגרורות בגופי, עד כדי כך שהיא ביקשה דוגמה מהשמן בו השתמשתי על מנת לבדוק וללמוד את הנושא. לאור התוצאות המדהימות שהשגתי בזכות השמן, האונקולוגית החליטה שלאור המצב החדש אין צורך כרגע בהתערבות קונבנציונלית ושאמשיך לצרוך את השמן ואשאר במעקב.

הטיפול בשמן קנאביס הביא לשיפור משמעותי (אלבום פרטי)

ופה הסוף הטוב מתחיל קצת להשתבש.

עקב שינוי באספקת הזנים שמהם הכנתי את השמן ראיתי עצירה בנסיגה של המחלה.

לאחר שנאלצתי לנסות ולחפש שוב בכל דרך אפשרית את אותם הזנים שבהם השתמשתי בתקופה שבה ראינו נסיגה במחלה, הרגשתי שוב את תחושת הכאב/מיחוש שנוצרת עקב השימוש בשמן הקנאביס בריכוז גבוה.

כיום אחרי שלמדתי על גופי וחקרתי לעומק את נושא הקנאביס, הבנתי איזה זנים עוזרים לי להילחם בסרטן ואיזה מעכבים או אפילו מזיקים לי, אני חוששת מאוד לחיי, בכנות.

עקב המהלכים הנלוזים של משרד הבריאות בכל הקשור לטיפול בקנאביס עם הרפורמה החדשה.

כיום אני חווה על בשרי את תהליך הרפורמה כפגיעה במהלך הטיפול שלי, הטיפול הטוב שלי. אם זה עקב הגבלת המינון החודשי שקיבלתי ע"י הספק ולא ע"י הרופא המטפל בטענה שאלו הנהלים החדשים של משרד הבריאות, או כתוצאה מחוסר פיקוח של משרד הבריאות שגורם למחסור בתרופה מסוימת (זן מסוים) ובהגבלת הרופא המומחה לקנאביס שליווה, תמך וטיפל בי עד היום- ד"ר ג'וני גרינפלד .

למי שאינו בקיא, אסביר בקצרה: הרפורמה מכוונת להגבלת מינונים, ביטול של 85% מזני הקנאביס בישראל ומעבר לשימוש במוצרים שלא עומדים בקנה מידה אחד עם כל הניסיון שהצטבר במהלך 16 השנים בהן קיים הטיפול בקנאביס במדינת ישראל ובניגוד לדעת מומחים בעלי שם עולמי בתחום.

עקב המצב החדש שנוצר אני חוששת לחיי ומרגישה חוסר וודאות וחוסר יכולת לטפל בעצמי וגורלי.

לכן, אם הגעתם עד מילים אלו בכל סיפור חיי, אבקש ממכם להצטרף אלי ולחולים נוספים כמוני לתמיכה במאבק ולהשמיע יחד איתי קול זעקה שיעצור את הרפורמה הזו, בתקווה שחיי אדם חשובים יותר, ולא כספם.

גוף ונפש
כתבות, חדשות ודעות על הקשר שבין הגוף לנפש, איך לשמור על הבריאות, הכושר והאושר האישי