"היום שבו חיינו התנפצו לרסיסים"

באותו יום נורא, הגיעה ענת לאסוף את בנה מהגן וגילתה שאמבולנס כבר לקח אותו. מה קרה לבנה של ענת ומה אנחנו, ההורים, יודעים על מי שמטפל בתינוקות שלנו?

התפרסם לראשונה בפרופיל הפייסבוק של ענת דייגי בורג

דויד ז"ל עם הוריו ענת וארז (אלבום פרטי)

לפני שנה בדיוק חיינו התנפצו לרסיסים. באתי לקחת את הבן שלי מהגן וגיליתי שאמבולנס כבר לקח אותו, שעה מאוחר יותר כבר הבנתי שהוא לא יחזור.

הגננת התחייבה שבכל רגע נתון תהיה לפחות גננת/סייעת אחת על כל 5 ילדים. אז התחייבה…

גם אמרה שהיא ושאר הצוות יודע החייאה. אז אמרה…

וציפיתי שתתקשר למד"א או אליי ישר כשזה קרה. אז ציפיתי…

בפועל בזמן שזה קרה, היא הייתה לבד! עם 8 פעוטות, מתוכם 4 תינוקות רכים! ולדבריה "חצי-נרדמה". היא לא ידעה החייאה וגם לא התקשרה ישירות למד"א, אלא לבעלה. אליי היא עד היום לא התקשרה.

דויד דייגי ז"ל. עד היום, הגננת לא התקשרה (אלבום פרטי)

זאת רשלנות, לא?

אז מסתבר שאין תקן. מעונות וגנים פרטיים, מטפלות, משפחתונים – יכולים לעשות כל שעולה על רוחם. 77% מהתינוקות והפעוטות עד גיל 3 נמצאים במסגרות האלו ואין שום תקן, שום פיקוח, שום הנחייה (ולא חברים יקרים, איגוד הגנים הפרטיים ודומיו הם סוג של קבוצות רכישה לגננות, הם לאו דווקא מפוקחים).

המערכת מצפה שנחזור לעבודה אחרי חצי שנה ונפקיר את התינוקות שלנו אצל זרים גמורים, כאלו שהמדינה לא הייתה נותנת להם לפתוח פיצרייה בלי לבדוק היטב אם הם עומדים בסטנדרט של ניקיון. אבל לטפל בתינוקות חסרי ישע – בטח! אין בעיה! מי שבא ברוך הבא. כל חסר הכשרה וכל עבריין מוזמן. אין צורך למלא טפסים, רק לשלם מסים.

הגן של דויד ממשיך לפעול כרגיל, הורים שבאים לשם לא יודעים וגם לא יידעו. אנחנו לא נוכל לספר בגלל לשון הרע. אפילו גננות שהורשעו בהתעללות פותחות גנים מחדש. אולי כאן המקום להזכיר כמה זה כמעט בלתי אפשרי להרשיע כי אין עדים.

אז מה באמת אתם יודעים על מי שמטפל בתינוק שלכם?

בואו נפעל להסדרת (פיקוח ותקינה) של מסגרות הילדים בגילאי לידה עד 3 ונגיד די להפקרות.  מבקשים ממכם בשביל הילדים שלנו ושלכם, חתמו על העצומה

ענת עם התינוק לביא שנולד בדצמבר 2017 (אלבום פרטי)