6 סיבות בריאות לאכול את כל הפירות כל השנה

שמירה על ערנות, חיזוק המערכת החיסונית ותרומה לפעילות מעיים תקינה, אלה רק חלק מהסיבות הטובות לאכול פירות, שחלקם מככבים ברשימת מזונות-העל היותר טעימים שיש בטבע

ליהנות מכל הפירות כל השנה (צילום: שאטרסטוק By Seqoya)

לא סתם ממליצים ארגוני בריאות בעולם על צריכה של פירות מסוגים רבים לאורך כל השנה. יש בהם כל כך הרבה בריאות וטעם והם ללא ספק החטיף הבריא ביותר שאפשר לאכול כשמתחשק לנו משהו מתוק.

אומנם עדיין לא נמצאה דרך לגדל את כל סוגי הפירות בכל עונות השנה, אבל החדשות הטובות הן שהודות למארזי הפירות המוקפאים של חברת סנפרוסט, ניתן ליהנות מפירות איכותיים בכל ימות השנה. חשוב לדעת, כי החל מרגע הקטיף מתחיל "מרוץ נגד השעון" לשמירה על ערכו התזונתי של הפרי. הליך ההקפאה "עוצר את הזמן" ומאפשר שמירה על תכונות הפרי הטרי לזמן ממושך, כאילו זה עתה נקטף. בפירות רגישים, כמו פירות יער אשר נוטים להתקלקל במהירות ורגישים לכל שינוי אקלים קל, ישנו משנה חשיבות להקפאה. ההקפאה לא רק שומרת על ערכו התזונתי של הפרי, אלא גם מונעת את קלקולו.

פירות מוקפאים, הינם בריאים, עשירים בוויטמינים, בסיבים ובתרכובות פעילות לא פחות מפירות טריים. אם דווקא הקיץ הישראלי מעורר בנו רצון לשייק צונן של פירות יער מהסוג שמבשיל בחורף האירופאי, השייק הארגמני נמצא במרחק נגיעה מהמקפיא.

סמודי לבוקר, שייק או פינוק בין ארוחות (צילום: שאטרסטוק By Alena Haurylik)

מה דעתכם להתחיל את היום עם סמודי או עם שייק פירות?

כל דרך (ובכל שעה של היום) שתבחרו להוסיף פירות לתפריט תהייה נפלאה, תמלא אתכם באנרגיה ותתרום לגוף כמות נכבדה של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. אם תחשבו על זה, הכנת סמודי או שייק פירות לא מצריכה יותר זמן מהכנת קפה לבוקר. הפירות הקפואים כבר קלופים וחתוכים ולא מצריכים הפשרה לפני שמעבדים אותם למשקה.

.

6 סיבות בריאות ושמחות לאכול פירות

 1.   ערנות ואנרגיה זמינה  פרוקטוז, או בשמו הנפוץ סוכר פירות, מתוק יותר מסוכר לבן ומספק לגוף אנרגיה זמינה שתורמת לשיפור הזיכרון ולפעילות הפיזית ושומרת על ערנות. בניגוד לחטיף שוקולד שאולי נותן בוסט של אנרגיה מהירה אך נעלם מהר ומשאיר "בור" של רעב בבטן ועייפות, אכילת פרי תשאיר אותנו ערניים ושבעים לאורך זמן.
2.   שיא הויטמין ויטמין C  מונע מהכולסטרול הרע להתחמצן, מסייע בהפחתת נזקי עישון, ותורם במניעת מחלות לב. אבל ויטמין C לא נאגר בגוף ועל כן יש צורך לצרוך האופן שוטף מזונות שמכילים רמה גבוהה שלו.

 3.  נפלאות הסופר-פוד  רוצים להאט את תהליך ההזדקנות? בוודאי שרוצים, ולא רק כדי לשמור על מראה צעיר, אלא גם כדי לשמור על חיוניות ולעודד את פעילות מערכת החיסון וזו כשלעצמה סיבה מצוינת להעשיר את התפריט בפירות ובמיוחד בפירות יער, תותים ודובדבנים המכילים גם הם כמות רבה של נוגדי חמצון ותרכובות פוליפנוליות שתפקידם לנטרל ולמנוע את נזקי הרדיקלים החופשיים.

לא מאבדים מהטעם, לא מהערכים התזונתיים ולא מהמראה- הפירות הקפואים של סנפרוסט (צילום: שלי פדן לורבר)

4.  בטא קרוטן לעור בריא  בטא קרוטן, אותו נוגד חימצון שהופך לויטמין A, מגן על הפירות והירקות מקרינת שמש, פועל בדיוק באותו אופן גם בגוף האדם ותורם למניעת נזקי השמש.

אפרסקים, נקטרינות וגזר מכילים כמות גבוהה במיוחד של בטא קרוטן, וגם משתלבים נהדר בשייק ובסמודי.

5.  חילוף חומרים ופעילות תקינה של מערכת העיכול  אננס, ומנגו הם לא רק פירות אקזוטיים טעימים במיוחד, הם גם חלק מרשימת הפירות שמכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים המסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול, תורמים ל"נקיון" המעיים ולפעילותה הסדירה ותורמים לאיזון תחושת השובע והרעב. כמות הסיבים והמינרלים שיש במנגו ובאננס, לא מושפעת מתהליך ההקפאה, כך שגם הם יוכלו להעשיר את התפריט לאורך כל השנה.

 

במרחק נגיעה מהמקפיא (צילום: יח"ץ סנפרוסט)

6.   חטיפים מעובדים או פירות צבעוניים? בואו נודה על האמת, לכולנו יש רגעים בהם בא לנו לנשנש, גם אם לא מדובר ברעב וגם אם הבטחנו לעצמינו שיותר לא נאכל לפני השינה. אם כבר לפנק את עצמנו, אז מומלץ בפרי שמספק גם את הצורך במתוק וגם תורם לאיכות השינה. דובדבנים וענבים מכילים מלטונין או בשמו הרומנטי – הורמון החלומות המתוקים. כך שאם לפני השינה תפנקו את עצמכם עם חופן דובדבנים הם יתרמו לשינה איכותית ואיזון מחזור השינה.

 

דובדבנים וחלומות מתוקים (צילום: שאטרסטוק By Ivanna Pavliu)

ואם כבר שיניתם את הרגלי התזונה, למה שלא תעזרו גם לכל מי שאתם אוהבים ומארחים לשנות הרגלים? החליפו את החטיפים והעוגות במגשי פירות חתוכים. אם אתם מתעקשים על עוגה, קשטו אותה בפירות ולא בסוכריות.