הישראליות היפות- זה הזמן להתנדב

שרית ארז וענת ארד לא המתינו לקורונה ולמגפה הבינלאומית ואפילו לא להסגר הגלובלי כדי להקים את מיזם ההתנדבות "Gifted". בשנה האחרונה אלפי ילדים ומבוגרים הצליחו לשפר את איכות חייהם וליהנות מדברים שלא העזו לחלום עליהם

שרית ארז וענת ארד

המצב גורם לכך שהן צצות כמו פטריות אחרי הגשם: המתנדבות. בימים האחרונים מתגלה הישראלית היפה. אמנם על פי חוקי צו החירום אסור לה ללכת לעבודה, וקרוב לוודאי שהוציאו אותה לחל"ת, כך שגם אין לה הכנסה. אבל היא הישראלית היפה ולא אישה שכמותה תשב ללא מעש. מה עושה העלמה? מתנדבת.

שרית ארז וענת ארד לא המתינו לקורונה ולמגפה הבינלאומית ואפילו לא להסגר הגלובלי כדי להקים את מיזם ההתנדבות "Gifted". בשנה האחרונה אלפי ילדים ומבוגרים הצליחו לשפר את איכות חייהם וליהנות מדברים שלא העזו לחלום עליהם לדוגמא: לחגוג יום הולדת עם מפעיל מקצועי, ללמוד לנגן עם מורה פרטי, לשפר את ההישגים בלימודים בעזרת שיעורים פרטיים, לקבל שירותים מקצועיים כמו עיצוב גרפי, צילום, תקליטנות ועוד.

בימים אלה הן מספרות על עליה של 100 אחוזים במתנדבים שפונים ומציעים דרך Gifted את התנדבותם. מסתבר שבימים טרופים של משבר בריאותי-כלכלי, יודעים הישראלים להפגין  חוסן חברתי וערבות הדדית כדי להתגבר על תחושת חוסר המעש ולהעניק לאחרים כדי לשמח את עצמם.

ההתנדבות ב-Gifted נעשית במסגרת המגבלות וההנחיות, דרך האתר ואונליין, במסגרת  הרצאות, שיעורים פרטיים ושיחות לקשישים שנמצאים בבידוד ומרגישים לבד עוד יותר מכרגיל.

שרית ארז וענת ארד יזמיות גיפטד_634 צילום ניר קידר

Gifted הוא הלינקדאין של ההתנדבות ונחשב מיזם ראשון מסוגו בישראל, שמחבר באופן בלתי אמצעי בין אנשים שרוצים להתנדב ולתרום מכישרונם לבין אלה שזקוקים אך ידם אינה משגת. הוא מהווה את הביטוי המוחשי ביותר לתחושת הסולידריות ולערך ההתנדבות, שעתה מתברר שהם מאבני היסוד של החברה הישראלית.

ענת ארד מספרת שכשרצתה להתנדב מצאה עצמה מחפשת את הארגון או העמותה, שם תוכל לעשות משהו למען הקהילה. "בסופו של דבר מצאתי את עצמי מחלקת מזון, דבר חשוב לכשעצמו. יחד עם זאת באותה עמותה היה בלאגן לוגיסטי גדול והרגשתי, שעם הכישורים והניסיון שצברתי אפשר היה להפיק ממני תועלת משמעותית יותר. הבנתי שיש צורך במקום נגיש לכולם, שבו המתנדב הפוטנציאלי יוכל להציג לקהלי היעד את הכישורים או התחום שבהם הוא רוצה להתנדב.

הפלטפורמה מאפשרת להגיע למתנדב בעזרת מנוע חיפוש ידידותי, לפי אזור פעילות, תחום התנדבות, ימים ושעות בהם הוא יכול להתנדב. לעיתים ניתן גם למצוא באתר מכתבי תודה, שהם בעצם המלצות על המתנדבים. סוג של לינקדאין של עולם ההתנדבות.

"כשילד בא לאמא  שלו ומבקש לחגוג לו יום הולדת עם מפעיל/ה והיא לא יכולה להרשות לעצמה… למי היא תפנה? בדיוק את החסר הזה ממלא " Gifted, מסבירה שרית ארז.

"את נכנסת לאתר, מקלידה במנוע החיפוש את אזור המגורים, גילאי קהל היעד, נניח ילדים בני 8, ובאזור הקטגוריה בוחרת הופעות והפעלות, או כל הגדרה מתאימה אחרת. את מקבלת  רשימה של נותני שירותים שממתינים לטלפון, כדי לשמח ילד יום הולדת. הפלטפורמה מאפשרת לחסוך את המבוכה שבחיפוש אחר תרומה מצד אחד ולהביא סיפוק גדול למישהו או מישהי מוכשר שרק מחפשים לשמח ילד שקשה לו", מסכמת ארז.

בתקופה הקרובה צפויים הרבה ילדים לחגוג ימי הולדת בבידוד או בהסגר. ייתכן שכל מה שהם צריכים כדי שיהיה להם יום הולדת שמח, זה קליק על Gifted.

צילום_מאיה_גז___גילי_חן_634

איך אפשר להתנדב?

מאד פשוט. הכנסו לאתר https://www.begifted.org. צרו פרופיל אישי שכולל שם, תחום התנדבות, קהל יעד, מועדים מתאימים לפעילות התנדבותית ואזור גאוגרפי (אחרי הסגר). הפניות מגיעות לפרופיל של המתנדב והוא בוחר למי להשיב. תנו מהכישרון שלכם למי שזקוק לו.

** הכותבת, ד"ר מאיה גז, התגוררה בפריז במשך עשור, שם היתה כתבת לייפסטייל. מאיה היא מומחית לתרבות צרפת ומרצה על אורח החיים הצרפתי.