כך תשמרי על פנים חלקות בלי הזרקות והתערבויות

בימי בידוד אלה, יש פתרונות ביתיים כדי להחליק את הקמטים. הנה שלושה, שאתן עשויות להתמכר אליהם ורחמנא ליצלן, לא לחזור לבוטוקס

שני הדברים הראשונים שנשים בריאות נחרדו מהם, כשהבינו שהן נאלצות להישאר בבידוד, הם השיער הלבן שעומד לבצבץ (כי סגרו את המספרות) והקמטים שעומדים לבצבץ (כי לקחו להן את הבוטוקס). אבל כמו לכל דבר שיצא מהקורונה הזאת, יש גם דברים טובים- הגוף נחשף לפחות חומרים מזיקים (כמו צבע שיער וחומרים שנמצאים בתוך מזרקים), ויש אפילו פתרונות ביתיים כדי להחליק את הקמטים. הנה שלושה, שאתן עשויות להתמכר אליהם ורחמנא ליצלן, לא לחזור לבוטוקס.

1. אימון חדר כושר לשרירי הפנים

לפני מספר שנים התראיינה השחקנית והדוגמנית לטיסיה קסטה לשער הווג הצרפתי וסיפרה שהמראה הצעיר שלה הוא הודות לכך שהקוסמטיקאית שלה לימדה אותה שיטות מסאז' לשרירי הפנים. בשיא, עוטה הקוסמטיקאית כפפות ועושה לקסטה מסאז' בתוך הפה. אני זוכרת שניסיתי להתחקות אחרי הכתובת של אותה קוסמת ללא הצלחה, אבל דווקא עכשיו, כשכולן בצרתן, מפרסמת צילי קרן, קוסמטיקאית שלמדה בגרמניה והתמחתה בשיטה הצרפתית לגיהוץ קמטים, וידאו בו היא מסבירה איך זה עובד בדיוק: "הסוד שלי הוא כמה תרגילים פשוטים לחיזוק שרירי הצוואר והפנים, שבאמצעותם ניתן להימנע מניתוחי ליפטינג ומתיחת פנים".

שרירי הפנים והצוואר מאבדים את נפחם וגורמים להתרוקנות וצניחה של הפנים. התארכות והתדלדלות שריר הצוואר גורמות לאיבוד נפח שמביא להצטברות עודף עור במרכז הצוואר.

צניחת העפעפיים, למשל, נובעת מרפיון שרירי המצח ומהתכווצות השריר הטבעתי סביב העין פעמים רבות מיום וכל זה גורר למשיכת הגבה.

"הפעלת שרירים בצורה נכונה ומדוייקת (כדי לא לייצר שברים וקמטים חדשים) משפרת מאד את זרימת הדם, מעלה את נפח השרירים וכך מעניקה חיונויות, זוהר, הרמת הפנים והשבת הנפח האבוד. נשים שמתחילות לאמן עצמן בגיל צעיר, תשמורנה על פנים מוצקות לאורך השנים".

מתי? התרגילים אידאלים לביצוע בזמן צפייה בטלויזיה ובכל זמן שאינך מדברת.

הגיל להתחיל עם הבוטוקס (צילום: שאטרסטוק)

2. נטילת קולגן מכל הכיוונים

החומר שגורם לעור להיראות צעיר, זוהר, אלסטי ונטול קמטים, ולציפורניים ולשיער להיראות חזקים ומבריקים, הוא קולגן, חלבון שהגוף מייצר באופן טבעי. בגיל שלושים, ייצור הקולגן בגוף מידרדר, אבל אפשר לשמר את הקיים אם נוטלים תוספי קולגן, כך מספרת רונית יודקביץ', שחקנית ודוגמנית. יודקביץ' יוצאת דווקא עכשיו עם ליין קוסמטיקה חדש של קולגן. "התחלתי עם קולגן לפני למעלה משש שנים בגלל הפציעה שבעקבותיה שברתי את מפרק הירך. קולגן עוזר לאלסטיות המפרקים ואפילו לחניכיים. לעוסקים בספורט אינטנסיבי אין גיל כי הם נוטלים חלבון שמסייע לאלסטיות של הסחוסים. ככל שלוקחים את התוסף בגיל מאוחר יותר, רואים את התוצאות כמו בכל תוסף אחר כעבור שלושה חודשים. התלהבתי והתחלתי לקרוא על החומר הזה. הבנתי שביפן זו ממש דת וגם נסעתי לשם. קולגן נמצא ביפן בכל מקום, כשתיה מוכנה, באוכל, באמפולות".

יודקביץ' התלהבה. "זה בער בי. רציתי ליצור משהו הוליסטי, נתמך קולגן. מבפנים ומבחוץ". בהמשך לאבקת הקולגן שהיא נוטלת, פיתחה יודקביץ' קו קוסמטיקה מבוסס קולגן מגרמניה שמכיל 2.5% אחוז קולגן וחומצה הילארונית. "עבדנו על הקונספט הזה שנתיים. החומר שנמצא בתוסף נמצא בקוסמטיקה. מה שמשמח אותי זה שאני יודעת בוודאות שקלענו בול. כשניסינו להכנס לועד האולימפי כדי שתוסף התזונה ילווה ספורטאים לאולימפיאדה, היינו צריכים להביא חומרים ומחקרים כדי שיסכימו להפגש איתנו. היום אנחנו מלווים שני ספורטאים אולימפיים. זאת גאווה".

מתי ואיך? "אני מכניסה את התוסף לרבע כוס הקפה האחרונה של הבוקר. שוטפת פנים עם סבון קולגן בניחוח הדרים. מורחת סרום עליו קרם פנים, הזנה שמלווה אותי כל היום, קרם עיניים ואז אני מתאפרת. אין בחומרים הגנה נגד השמש, לכן אני מורחת מייקאפ ואפילו אם הוא מאוד קליל, יש בו הגנה מהשמש. את המסכה אני מורחת על פנים נקיות או בבוקר או בערב. בבוקר עשר דקות מספיקות עם הקפה ואז התחושה מאוד נעימה לאורך כל היום. אני שוטפת עם מים פושרים.

טיפ?

"בבוקר אני שוטפת את הפנים עם מים קרים ואז מים חמים. זה נותן לי תחושה של המרצת הדם".

ניתוח פנים צילום: puhhha

3. שיטת החדרת החומרים

ענת פוריש, קוסמטיקאית ביולוכית שמטפלת בשיטה ובחומרים צרפתיים מזה שלושים שנה, למדה מהצרפתיות שיטות החדרת חומרים שבעיסוי בכיוון מסויים מביאות להשטחת ומילוי הקמטים. "כשרוצים להחדיר חומרים לעור הם צריכים להיות בעלי מולקולה קטנה וחדירה ואלו נמצאים לרוב בסרומים וקרמים איכותיים. המרצת הדם היא אחת הפעולות הכי חשובות לעור. היא מנקה את העור מרעלים, עוזרת לבנייתו ולחידוש הרקמה, מהדקת את העור ומבליטה את קווי המתאר של הפנים. כדי להחליק את העור מקמטים נשתמש בסרומים ביולוגים חדירים כמו אלסטין, קולגן, אקסטרט טיסולר, שהם עשירים גם בחומצות האילרוניות. כדי להדק את העור נשתמש בסרום להידוק הרקמה שמושלם לחיזוק תווי הפנים. יש מסכות המכילות חימר לבן. זהו חומר אציל מאמא אדמה, שגורם למתיחה והתחדשות של העור. כדי להחדיר את כל החומרים הללו אפשר להשתמש באביזרים שונים, ואם אין אותם בבית, נלך למטבח. אלו אביזרים שנועדו להידוק העור, למשל ידיות הקפאה cryo – sticks, גלגלת רוז קוורץ או קוביות קרח בתוך שקית עם קצת מים. אחרי מריחת החומרים הפעילים נהדק אותם לתוך העור עם אביזרי קור בתנועות חיצוניות כלפי מעלה. את האביזרים מומלץ לקרר לפני השימוש בקערת מים קרים וקרח או במקרר".

מתי? בתקופה הנוכחית אפשר להנות מהטיפול הביתי פעמיים בשבוע.

** הכותבת, היא ד"ר מאיה גז היא מומחית לתרבות צרפתית.

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית