טבעי שזה ישראלי – אורגניק המפ

חברה ישראלית זיהתה את הכיוון של שוק הקוסמטיקה הבינלאומי והקימה מותג טיפוח אורגני על בסיס שמן המפ שכבר נמכר ברשתות הגדולות בעולם ועכשיו גם כאן

22/08/2019
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

גאווה ישראלית מגיעה משלל תחומים ואחד הבולטים שבהם בשנים האחרונות הוא תחום הקוסמטיקה. מבחר חברות ישראליות מפתחות ומייצרות מוצרי טיפוח מתקדמים שמקבלים מקום של כבוד בשוק המקומי והבינלאומי ותופסים נפח משמעותי בשוק רווי במותגי ענק בעלי שמות מוכרים. הסוד הוא בחדשנות, הבנת השוק, זיהוי נישה חסרה, מחקר ארוך שנים ורקיחת מוצרים ללא פשרות שמדברים בזכות עצמם.

כזה הוא מותג הקוסמטיקה הישראלי 'אורגניק המפ ליין' שמציע ליין של מוצרי טיפוח אורגניים על בסיס שמן המפ (שמן קנאביס).

אורגניק המפ ליין יחצ

המותג הוקם במטרה לפתח ולייצר מוצרי קוסמטיקה ייחודיים המבוססים על חדשנות, על ידי חברת אלמין קוסמטיקס שבבעלותם של עו"ד אריק אנקור וקבוצת בהרי (חברת יזמות נדל"ן והשקעות שנוסדה לפני למעה מ-40 שנה ונמצאת בבעלותם של יונה בהרי, אייל בהרי ואמיר בהרי).

אנקור, בעל תואר במשפטים מאוניברסיטת שפילד באנגליה, מכהן כמנכ"ל החברה משנת 2011 ועוסק מזה עשור בתחום הקוסמטיקה. העניין הגובר בקוסמטיקה אורגנית הוביל אותנו לברר איתו מה עומד מאחורי פיתוח המותג, איזו נישה הוא ממלא וכמובן מהו סוד ההצלחה המהירה שלו?

חדשנות וניתוח שוק

"כחברה חדשנית ופורצת דרך היה לנו חשוב להבין קודם כל לאן צועד שוק הקוסמטיקה בשנים הקרובות" מסביר אנקור את הבחירה להתמקד בטיפוח אורגני "לפי כל הסממנים, המחקרים הרבים שנעשו בנושא ע"י חברות מחקר מהגדולות בשוק, והדרישה ההולכת וגוברת מצד צרכנים לקוסמטיקה על בסיס מרכיבים טבעיים, מוצרים אורגניים מאושרים והבאז שיש מסביב לתמצית שמן הקנאביס הבנו שלשם צועדת הקוסמטיקה".

מה לימדו אתכם המחקרים?

"אם לפני חמש או שש שנים בתערוכות קוסמטיקה הבינלאומיות הגדולות השטח שהוקצה לקוסמטיקה טבעית/אורגנית היה מספר ביתנים קטן ביותר בשטח מצומצם (סביב 5% משטח התערוכה), כיום השטח המוקצה לקוסמטיקה טבעית/אורגנית מתקרב לאזור ה 25% מהשטח הכולל. הגידול השנתי במכירות של קוסמטיקה טבעית/אורגנית עומד על 13%-14% בעוד גידול המכירה השנתי בקוסמטיקה הקונבנציונלית עומד על 3%-4% כקצב גידול האוכלוסיה. במקביל, בשנים האחרונות יש גידול עצום בדרישה למרכיב תמצית שמן קנאביס אשר התגלה כשמן בעל סגולות מדהימות וייחודיות לבריאות וטיפוח עור הגוף. שמן הקנאביס עשיר מאוד באומגות 3 ו-6 (עם איזון מושלם ביניהם), וכן הוא השמן היחיד המכיל את כל 21 חומצות האמינו החיוניות לטיפוח והזנת העור".

אז בפועל זיהיתם נישה מאוד ספציפית שהיתה חסרה

"מתוך כל התובנות הנ"ל, זיהינו את "החור" שהיה קיים בשוק הקוסמטיקה, אשר התחלק עד כה למוצר או על בסיס מרכיבים טבעיים או מוצר אורגני מאושר או מוצר קונבנציונלי רגיל המועשר בתמצית שמן קנאביס. מכאן עלה הרעיון לפתח ליין מוצרים אשר יכלול את שלושת האלמנטים יחד, קרי, מוצר בעל מרכיבים טבעיים, שיהיה אורגני מאושר ובנוסף מועשר בתמצית שמן קנאביס אורגנית. לדעתנו שלושת האלמנטים הנ"ל שלובים ומחוברים בחיבור טבעי ומתבקש".

מה מייחד את המוצרים של אורגניק המפ ממוצרים אחרים בשוק הקוסמטיקה האורגנית?

"קודם כל השילוב של שלושת האלמנטים המבוקשים ביותר בעולם הקוסמטיקה כיום: מרכיבים טבעיים, אורגני מאושר ותמצית שמן קנאביס.

שנית, רמת הספיגה ואיכות המירקם של מוצרינו שלא היתה ידועה עד היום בשוק הקוסמטיקה האורגנית. בקוסמטיקה האורגנית הקיימת בשוק כיום, איכות המרקם ורמת הספיגה נמוכה מאוד ודומה לתחושת וזלין (שומני שלא נספג בעור). אנחנו הצלחנו להתגבר על מכשול זה בפיתוח חדשני ולהביא בשורה אמיתית לתחום האורגני – טבעי/אורגני עם ספיגה מדהימה.

שלישית, אחוז המרכיבים האורגניים הינו מהגבוהים ביותר בתעשייה. אם עד כה היה מקובל שמוצרים אורגנים מאושרים יכילו בין 25% ל 50% מרכיבים אורגניים, מוצרינו מתחילים ב 72% מרכיבים אורגניים ומגיעים עד 90% מרכיבים אורגניים במוצר שזו ממש מהפיכה!"

תהליכים ותקנים

על פיתוח מוצרי המותג עבד צוות כימאים מנוסה ומקצועי ממעבדות בי פור יו על פי הדרישות והקווים המנחים של המייסדים. מדובר בתהליך של שנים. בנוסף לתהליך הפיתוח והמחקר נדרש תהליך נוסף, ארוך ומייגע, של אישור המוצרים ע"י ecocert-cosmos - ארגון הגג העולמי לתו תקן אורגני. תהליך כזה לוקח סביב 4-5 שנים. המוצרים המאושרים מיוצרים במפעלי בי פור יו בישראל, בהתאם לסטנדרטים והתקנים הכי מחמירים שיש בעולם הקוסמטיקה - תקני iso ותקן gmp, ותו התקן האורגני של אקו-סרט בהתאם לתקינה המחמירה של קוסמוס והתקינה האירופאית המחמירה.

organic hemp line יחצ

אי אפשר להתעלם גם מהאריזות הייחודיות של המוצרים. איזו מחשבה עמדה מאחוריהן?

"לקחנו החלטה שלמוצר כל כך איכותי וייחודי מגיעה אריזה תואמת המשדרת ייחודיות, איכות ומראה טבעי/אורגני. לכן ארזנו את המוצרים בצנצנות מדהימות העשויות מבמבוק טבעי בעבודת יד אשר מייצרים הרמוניה מושלמת בין האריזה למוצר עצמו. בנוסף במקום להדפיס את הטקסטים והלוגו על הצנצנות בצבע המכיל חומרים סינתטיים/כימיים, החלטנו לעשות חריטות לייזר ללא שימוש בשום צבע מלאכותי".

הצלחה בינלאומית

תהליך השיווק של המותג הישראלי התחיל דווקא בשוק הבינלאומי שבו הקוסמטיקה האורגנית כבר ביססה את עצמה ונמצאת בשיא הביקושים "בשווקים מפותחים אלה תהליך החדירה הוא קצר יותר ולא דורש מאיתנו "לחנך" את השוק על יתרונות הקוסמטיקה האורגנית" מסביר אנקור את האסטרטגיה "רק לפני מספר חודשים הוחלט על כניסה לשוק המקומי בשת"פ עם סופר-פארם. השוק הישראלי נמצא רק בתחילת התהליך של מעבר לקוסמטיקה אורגנית ועל כן נדרשת מאיתנו השקעה רבה יותר בהעברת כל התכנים ולימוד השוק המקומי בכל הקשור לתועלות והיתרונות של מוצרי טיפוח אורגניים. החודש אנו עולים לאוויר עם קמפיין רציני שיכלול גם טלויזיה וגם דיגיטל, להעלאת המודעות של צרכנים למותג שלנו, ולתועלות הקוסמטיקה האורגנית ותמצית שמן הקנאביס".

נכון להיום המוצרים של 'אורגניק המפ ליין' כבר נמכרים ברשת דאגלס העולמית. אנקור מציין שהחברה נמצאת בעיצומו של תהליך פריסה רחב היקף ועל פי תכנית העבודה עם דאגלס הם מתוכננים להיכנס לכל 2,500 סניפי הרשת הפזורים ב־ 17 מדינות. לאחרונה המוצרים אושרו לכניסה גם לרשת הבינלאומית סאפורה ובקרוב יגיעו למדפים. במקביל נערך מו"מ מתקדם עם רשתות גדולות נוספות. בישראל המותג נמכר ברשת סופר פארם בפריסה רחבה ובאתר סופר-פארם אונליין.

איך הגיב הקהל הישראלי?

"התגובות מהקהל הישראלי היו מדהימות. ברור שגם בישראל יש דרישה הולכת וגוברת לקוסמטיקה טבעית ואורגנית, אולם בישראל מדובר רק בתחילתו של תהליך. בחו"ל, ובעיקר באסיה ואירופה התהליך כבר קרה. המודעות והדרישה בחו"ל הרבה יותר גבוהות וקוסמטיקה טבעית/אורגנית כבר תופסת נתח ניכר ומשמעותי מאחוזי המכירות של הקוסמטיקה העולמית. באופן יחסי הרבה יותר בהשוואה לישראל, אבל אנו בדיעה כי ישראל תיישר קו עם יתר העולם כבר בזמן הקרוב".

נגישות ללקוחות

עד היום היה אפשר למצוא מוצרי טיפוח טבעיים ואורגניים בעיקר בחנויות מתמחות, מה הוביל אתכם להחלטה להכניס את המוצרים שלכם לרשת פארם גדולה?

"הבסיס להחלטה של מכירה דווקא ברשתות המובילות ולא בחנויות טבע נובעת מהתפיסה שלנו כי מוצרים טבעיים/אורגניים הם כבר מזמן לא מוצרי נישה המיועדים לפריקים של מוצרי טבע בלבד. מדובר במוצרים אשר ביססו את מעמדם בבמה העולמית כאלטרנטיבה בריאה לקוסמטיקה הקונבנציונלית. בכל הרשתות הגדולות בעולם כגון סאפורה ודאגלס מוצרים טבעיים ואורגניים נמכרים על אותו מדף יחד עם כל המותגים המובילים בעולם".

כמה מוצרים המותג מציע?

"הליין שלנו מונה כרגע 9 מוצרים. קרם פנים יום, קרם פנים לילה, סרום פנים, סרום עיניים, קרם עיניים, תחליב גוף, מסיכת פילינג ושני המוצרים החדשים שלנו שהושקו בשבוע שעבר בסופר-פארם: ג'ל מקציף ומי פנים לניקוי טבעי ואורגני של הפנים כמוצרים משלימים. הבסט סלר נכון להיום הוא קרם פנים יום".

organic hemp line יחצ

מוצרים אורגניים נתפסים כיקרים יותר ממוצרי טיפוח רגילים מה טווח המחירים שאתם מציעים?

"כחלק מההכרה בעובדה שמוצרים אורגניים הפכו ל"מיינסטרים", היה לנו חשוב גם שרמת המחיר תישאר סבירה ונגישה לכל כיס. בישראל מחיר המוצרים נע בין 129 שקל ל 219 שקל, כאשר קרם פנים לדוגמה נמכר ב־ 189 שקל. אנו עושים את כל המאמצים לשמור על מחיר אחיד בכל העולם עבור המוצרים, כאשר רק בישראל (מדינת הייצור) הוא נמוך במקצת מזה הנמכר בחו"ל. גם ביחס למוצרים אורגניים מאושרים אחרים הקיימים בשוק אנחנו בהחלט יותר אטרקטיביים".

מה אתה צופה הלאה למותג?

"אנו שוקדים באופן רציף וקבוע על פיתוח מוצרים חדשים והרחבת הליין קיים. בשבוע שעבר השקנו בשעה טובה שני מוצרים חדשים שהתווספו לליין הקיים (תהליך שארך למעלה משנה וחצי). תהליך הפיתוח והשגת האישורים הדרושים מאקו סרט של מוצר אורגני הוא תהליך ארוך ומורכב בהרבה מפיתוח וייצור של מוצר קונבנציונלי הדורש רק את רישיונות משרד הבריאות הישראלי".

לפרטים נוספים: 

אתר אורגניק המפ ליין

אורגניק המפ ליין בסופר-פארם אונליין

אורגניק המפ ליין באינסטגרם

אורגניק המפ ליין בפייסבוק

 ***

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה