המינוי של נתן אשל הוא יריקה בפרצוף שלנו

איזה הסבר יש לראש הממשלה להחלטה שלו למנות שוב את נתן אשל, שהואשם בהטרדה מינית, לתפקיד בצוות המו"מ הקואליציוני ומה אתן יכולות לעשות כדי למחות?

כשנתניהו אמר בשבוע שעבר שהוא "מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל" הוא כנראה לא התכוון גם לאזרחיות. איזה הסבר אחר יש להחלטה שלו למנות שוב את נתן אשל – אותו נתן אשל שנזרק משירות המדינה בעקבות חשדות על הטרדות מיניות וצילום מתחת לחצאיות של נשים – לצוות המו"מ הקואליציוני שלו? זה הצוות שיקבע מי ישב בעמדות הכוח, מה יהיו הנושאים המרכזיים שהממשלה החדשה תקדם ואיך יראו החיים שלנו כאן בשנים הקרובות. למרבה הבושה, לא פורסם בינתיים שם של אישה אחת שתהיה חברה בצוות החשוב הזה, אבל נתן אשל? עליו אי אפשר לוותר.
המינוי של אשל הוא יריקה בפרצוף שלנו ומתן לגיטימציה לאלימות מינית. פנינו היום לראש הממשלה והבהרנו לו שגם אם הוא שכח את #metoo או את עשרות אלפי הנשים שיצאו לרחובות לפני כמה חודשים, אנחנו לא שכחנו ונמשיך להיות כאן כדי להזכיר. העולם שבו אין מחיר על אלימות מינית נגמר. אנחנו לא חוזרות אחורה.

פנו גם אתןם לראש הממשלה בדרישה שנתן אשל לא יהיה חלק מהמו״מ הקואליציוני! 

בנימין נתניהו ונתן אשל (צילום: קובי גדעון / לעמ)

בתגובה לביקורת סביב הסיוע שמקבלת מפלגת 'הליכוד' מנתן אשל, שהורשע ב-2012 בדין משמעתי, לצורך הרכבת הממשלה, תוקף אשל את מנכ"לית שדולת הנשים בישראל שיזמה את המחאה נגדו. "לא יודע מתי נערכו בחירות בשדולת הנשים, ומתי נבחרה המנכ"לית מיכל גרא מרגליות, ובכלל את מי היא מייצגת, אבל כן יודע ששקרים אין לה בעיה לכתוב", אמר מי שהיה בעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ נתניהו. לדבריו, "בפנייתה לראש הממשלה כתבה עלי: 'אדם שהודה שהטריד מינית…', מה שכמובן לא היה ולא נברא. כנראה לשמאלניות מותר לשקר כשמדובר באיש ימין".
‏מסתבר שההרשעה של נתן אשל והחתימה שלו על הסדר הטיעון שהרחיק אותו משירות המדינה ופירט את מעשיו הנלוזים זה בכלל לא קשור להטרדות מיניות. אל תתבלבלו, להפוך את זה לסיפור של שמאל וימין זה הטריק העלוב בספר. אשל צריך להיעלם מהחיים הציבוריים, אין אפשרות סבירה אחרת
המכתב המלא ששלחנו בשבוע שעבר לראש הממשלה נתניהו:
מכתב שדולת הנשים לראש הממשלה