גם הבגדים שלכם כבר לא לבנים? אתם לא היחידים!

הרגע שבו אתם מביטים במראה שניה לפני שיוצאים מהבית ותוהים מתי האפרוריות הזו השתלטה עליכם. אז לפני שאתם מעבירים את הבגדים למחלקת הפיג'מות תנשמו – אתם לא היחידים וכן, יש פתרון!

מחזירים את הלובן לבגדים

אחד משירי ארץ ישראל היפים מתחיל במילים "בקיץ הזה תלבשי לבן". הצבע הלבן משדר יוקרה, ניקיון, רעננות והרבה מאוד אסתטיקה. העניין עם הצבע הלבן הוא שאחרי כמה כביסות הלבן הצחור הופך לאפרפר, הכתמים בהרבה מקרים לא יורדים לגמרי והבגדים שקניתם והופכים מהר מאוד לסחבות שלובשים רק בבית. הבשורה הטובה היא שזה קורה לכולם. הבשורה הטובה יותר היא שלא מדובר בגזירת גורל ויש כמה טריקים שיכולים להחזיר את הלובן לבגדים.

בקיץ הזה תלבשי לבן? ועוד איך! (צילום: שאטרסטוק / Master1305)

כדי להחזיר את הלובן לבגדים אפשר לנסות "תרופות סבתא" למיניהן או חומרי הלבנה שלא יועדו לבגדים, אבל לא בטוח שכל אלה יניבו את התוצאות הרצויות ובינינו יצדיקו את הזמן והמאמץ. כך שגם אם עמדתם בכל תנאי המשימה, עדיין עלולה להיות אכזבה בסופו של דבר. מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לשמר את לובן הבגדים ולהחזיר את הלובן שאבד לבגדים שהאפירו או הוכתמו? הנה כמה הצעות יעילות:

כבסו את הבגדים הלבנים בנפרד– הפרידו בין הבגדים הלבנים לבין אלו הצבעוניים. די במעט צבע שיורד מאחד הבגדים כדי להפוך את הצבע הלבן להיסטוריה. יתרון נוסף שיש להפרדת הצבעים הוא שניתן להפעיל כל מיני "קסמים" על הכביסה הלבנה כדי להחזיר את הלובן לבגדים.

אל תייבשו את הבגדים הלבנים בשמש– כשמדובר בבגדים לבנים השמש הופכת את הלבן לצהבהב, כך שעדיף לייבש בצל.

בעדינות, ברכות– הבגדים הלבנים שלנו צבועים בצבע לבן. כל כביסה שוחקת את הצבע ומורידה ממנו עוד שכבה. הדעה הרווחת היא שהרתחה שומרת על הצבע הלבן. נכון? לא נכון! האמת היא שלבגדים הלבנים מספיקה תוכנית של 30 מעלות כדי לכבס וליהנות שוב מהבגד הלבן. למעשה, ההרתחה שוחקת במהירות רבה יותר את הצבע והופכת את הלבן לאפרורי מהר יותר משהיינו רוצים. והבונוס, חסכון אדיר בזמן, מים וחשמל.

יבוש בשמש יהפוך את הבגדים הלבנים לצהבהבים (צילום: שאטרסטוק / Menna)

השתמשו במוצר ייעודי להלבנה של הבגדים – בהמשך לסעיף הקודם, אחרי שהבנו שתוכניות קצרות הן עדיפות לשמירה על הבגדים הלבנים, אפשר להוסיף חומרי הלבנה ייעודיים שיחזירו את הברק לבד. כיום מוצעים בשוק מגוון רחב של מוצרים שמבטיחים כביסה לבנה וצחורה כשלג. אחד מהם הוא וניש קליה. היתרון במוצר הזה הוא שהלובן חוזר לבגדים גם בכביסה של 30 מעלות ולא נדרשת הרתחה או השרייה מקדימה. פירוש הדבר הוא שניתן להכניס את הבגדים למכונה, להוסיף וניש קליה לאבקת הכביסה, לתכנת את המכונה לתוכנית קצרה וחסכונית בחשמל ועדיין ליהנות מתוצאה מבהיקה ובקלי קלות.

כמו כל דבר בחיים, השקעה לאורך זמן בסוף משתלמת –אל תחכו שהכביסה הלבנה תאפיר. תשמרו אותה כבר מהכביסה הראשונה לבנה. וזה מאוד פשוט. תוסיפו לכל מכונה כף של וניש קליה לכביסה לבנה, בנוסף לאבקה או נוזל הכביסה שלכם, והלובן של הבגדים יישמר לאורך זמן. ולא לא צריך להרתיח!