אביה של מייגן מרקל: "בתי לא תראה אותי עד שאקבר"

תומס מרקל פותח פה על הארי ומייגן במסגרת סרט תיעודי שישודר הערב ועוסק ביחסיו העגומים עם בתו. "משפחת המלוכה, מייגן והארי חייבים לי", אמר. "אני יודע שהם לא מעוניינים לראות אותי"

הערב, בערוץ 5 הבריטי, ישודר פצצת הרייטינג 'Thomas Markle: My Story', סרט תיעודי שעוסק באביה של מייגן מרקל ולמעשה, מתמקד בעיקר ביחסיו עם מי שהפכה לרעייתו של הנסיך הארי. בימים אלה הזוג, שעזב את בית המלוכה בבום אחד גדול, הם הסחורה הכי חמה בשוק והראיון עם האב הוא הישג מאחר ובעבר הוא כבר נכווה עמוקות מהתקשורת. סביר להניח שהראיון ישבור שיאי צפייה מאחר וכל העולם עסק במשך ימים כלילות בהסכם הפרישה חסרת התקדים שלהם מבית המלוכה וניתח את הסיבות, המניעים ואת עתיד הצמד בקנדה.
אביה של מרקל חזר לכותרות לאחר שהביע את מורת רוחו מפרישת הזוג ("אני מאוכזב", "מייגן הפכה את בית המלוכה לסניף של רשת וולמארט עם כתר" ו-"הם הופכים לנשמות אבודות") ומשפטים אלה היו רק הפרומו לראיון הבומבסטי שישודר. האב לא זכה לראות את נכדו ארצ'י ונראה כי היחסים עם הבת התקררו לגמרי. הראיון האחרון לא ישקם את הקשר עימה, מרקל התייאש לגמרי ולא מאמין שאי פעם יראה אותה בעודו בחיים. "היא תראה אותו רק כשיניחו אץ גופתי באדמה".
מרקל, שגידל את מייגן מגיל 11 עד 18, תמך בה לאורך כל הקריירה ושילם על לימודיה, הודה שהזוג "אינו מרוצה" ממנו אבל אין זה מפתיע כי הם לא מרוצים מאף אחד חוץ מעצמם. הארי, שלא טרח להכיר אותו לפני החתונה, לא עשה דבר כדי לפגוש את אביה באף שלב. אילו הזמין אותו לאנגליה ואירח אותו יפה, אולי כל הדרמות העצובות היו נחסכות והם היו בקשר חם. מה שמשונה הוא כיצד מייגן התרחקה ממנו פתאום, לאחר שבמהלך כל חייה פרגנה לו בכל הזדמנות, כולל בבלוג שלה "הטיג". מהרגע בו הם החלו לצאת, השניים מידרו את האב. מרקל, חסר ניסיון תקשורתי, הסתבך בפרשת הפפראצי המפורסמת והמביכה, בה נראה בתמונות פפראצי מבויימות, שהציגו אותו כאילו התכונן לחתונה שלהם ומכאן היחסים התדרדרו מהר.

מייגן והארי GettyImages Photo by Samir Hussein WireImage

למי ששכח, מרקל היה אמור ללוות את בתו לחופה המתוקשרת במה שהוכתר "חתונת העשור" אך חטף התקף לב, שהוכחה כאמיתית ולא כתירוץ כפי שרבים סברו ואביו של הארי בסוף עשה זאת. מרקל היה אמור לטוס לאנגליה ולהיות נוכח בחתונה אך דברים הסתבכו. הוא הגיע לבית החולים ושם הבין את חומרת מצבו. "המצב היה רע. יכולתי למות", אמר. מרקל עבר פרוצדורה וביקש למחרת לטוס לאנגליה אבל הרופאים צחקו וטענו שאין מצב שהוא נוסע לאנשהו. "צלצלתי למייגן והארי ואמרתי להם שאיני יכול לבוא. אני בטוח שמייגן התבאסה ובכתה וגם הארי היה מבואס". מרקל נורא רצה להתנצל בפני המלכה וכל משפחת המלוכה, על כך שלא יכול היה להגיע, אך הזוג המליץ שלא. "התנצלתיי רק מפניהם", אמר.
מרקל אמנם לא זכה לביקור מבתו עד היום אבל הוא כן קיבל מכתב ארוך ומדכא ממנה, שחלקים ממנו פורסמו ב"דיילי מייל" (מכתב זה עומד במוקד התביעה של הזוג נגד הצהובון). במשך 90 דקות מתראיין מרקל מביתו במקסיקו והוא לא חוסך ביקורת מהנסיך הארי. "הוא מתנהג כמו נער בן 12", אמר. והוא חשף שהוא יגיע לאנגליה על מנת לתת עדות במסגרת המשפט. הוא ילחם על חפותו ועל הזכות לפרסם חלקים מהמכתב ששלחה מייגן, דבר שעשה רק על מנת להגן על שמו הטוב לאחר שחבריה טינפו עליו במגזין פיפל. "אני עומד להגן על עצמי", אמר. מרקל גם מאשים את בתו ואת הארי בכך שהם הפיצו עליו "דברי טראש" וכך ענה לאחר שנשאל אם אינו חושש מה יעשה הראיון הנוכחי ליחסיו עימם: "לא אכפת לי. בשלב הזה הם חייבים לי. משפחת המלוכה חייבת לי. מייגן חייבת לי. אחרי כל מה שעברתי איתם, אני בכלל ראוי לפרס. בתי אמרה בעבר שכאשר אזדקן היא תדאג לאבא שלה". אף אחד לא בונה על הדאגה הזו ומרקל האב יצטרך לטפל בעצמו או להיעזר בילדיו האחרים.

תומס מרקל צילום מסך

 בסרט מרקל גם חושף את שיחת הטלפון האחרונה עם הסאסקסים, שהתקיימה בערב החתונה שלהם ב-2018, לאחר שפורסם בכל העולם שהאב ביים צילומי פפראצי ("החלטה שתרדוף אחרי כל החיים"). הארי אמר לו "אילו הקשבת לי, כל זה לא היה קורה". מרקל ענה לו באותה שיחה "חבל שלא מתתי כי אז שניכם יכולתם לשחק אותה עצובים" ואז הוא טרק להם את הטלפון בפרצוף. מאז אותה שיחה עגומה הוא לא דיבר איתם ולא ראה את בנו, למרות ששלח מכתבים והודעות. בעצב מרקל הודה "אני לא חושב שבשלב הזה הם מעוניינים לראות אותי או לדבר איתי".
האב, במאי תאורה לשעבר וזוכה פרס אמי, הפך למגה מפורסם בעקבות התהילה של בתו. למרות שהוא חי בתעשיית הסרטים, שום דבר לא הכין אותו לתסריט בו גילה שבשר מבשרו יוצאת עם בן מלוכה. מרקל מתרפק לאחור ונזכר בשיחה הראשונה שקיבל ממייגן לאחר שהתחילה לצאת עם הנסיך. "היא סיפרה לי 'יש לי חבר חדש'. עניתי 'יופי'. היא הוסיפה 'הוא בריטי'. אמרתי 'אוקי'. היא אמרה 'הוא נסיך'. אמרתי 'טוב'. 'הוא הנסיך הארי'. עניתי 'אוקי'. היא יכלה לצאת עם כוכב הוליוודי וזה היה אותו דבר מבחינתי. לא ידעתי מה המשמעות בלצאת עם נסיך. אחר כך היא שאלה אותי אם אני רוצה לדבר איתו והיא העבירה לו את הטלפון. הוא אמר 'הלו' במבטא בריטי, שוחחנו קצת והיה נחמד".
ויליאם, הארי ומייגן צילום Eddie Mulholland - WPA Pool/Getty Images
אילו מרקל באמת קיבל ייעוץ וליווי מסודר, מהזוג עצמו ומבית המלוכה, הרבה בושות היו נחסכות מכולם. חבל שהארי ומייגן לא טרחו להסביר לו את הפרוטוקול. במקום לתת לו מקום של כבוד בחייהם ולאפשר לו לבלות עם נכדו, הם התנכרו אליו ולא ניסו ליישר את ההדורים. נכון, הוא עשה טעויות אבל מי לא? הטעויות שעשה לא נבעו מרוע לב. רבים סבורים כי הוא פשוט לא התיישב עם האג'נדה של מייגן, שלכאורה התביישה באביה, גבר שמן, מוזנח ושקוע בחובות. היה יותר נוח להתמקד באמה השחורה, דוריה, שהפכה ליחידה שהוזמנה לחתונה מטעמה.
מרקל, שהיה מודע לחלומות של בתו להיות כמו דיאנה, סיפר גם ש"כל ילדה חולמת להיות נסיכה ואחרי שהיא הפכה להיות כזו היא משליכה את הכל הצידה". מרקל הוסיף "נראה שהיא משליכה הכל בשביל כסף". כוונתו לכך שהזוג עומד למסחר את "סאסקס רויאל" ולסחוט את הלימון המלכותי הזה עד שלא ישאר ממנו כלום. האב לא חסך בתיאורים גם על הפיאסקו סביב ביתם בפרוגמור, שהשיפוץ עלה הון למשלמי המיסים. "מתברר ש-3 מיליון ליש"ט ובית עם 26 חדרים אינו מספיק עבורם. זה די מביך אותי".
מרקל סיפר בסרט גם על הרגע בו גילה שבתו בהריון. זה קרה במהלך נסיעה כשהידיעה הדרמטית נשמעה ברדיו, ממש לא הדרך בה קיווה האב הנרגש לקבל את הניוז. "זו הבת שלי והנכד שלי ואני שומע על זה ברדיו". אולי בעוד כמה שנים מייגן והארי ירגישו שהם יכולים לכלול אותו בחייהם אבל אחרי הראיוו הנוכחי, ספק רב אם זה יקרה.