מומחים קובעים: כמה ירוויחו הארי ומייגן?

עכשיו שהם כבר לא הוד מעלתם ורוב האנגלים מתעבים אותם, נשאלת שאלת המיליון ליש"ט: כמה יוכלו הנסיך הארי ומייגן מרקל להרוויח בעולם הגדול?

בעוד שאביה של מייגן מרקל כובש את ליבם של הבריטים, שצפו בסרט התיעודי ששודר לפני מספר ימים ונכבשו בקסמיו ובאמינותו, מייגן, שמתגוררת כעת בקנדה עם הארי וארצ'י, הפכה לפרסונה נון גרטה באנגליה וגם לנסיך אין הרבה לחפש בארץ מולדתו. בשנתיים הם הצליחו להפוך לאנשים הכי לא אהודים בממלכה. במסגרת הסרט האב, תומס, חשף תמונות נדירות של מייגן מילדותה (שחשפו שהיא עברה מאז כמה ניתוחים וטיפולי יופי), סיפר על הקשר החם שהיה ביניהם עד שהארי הגיע, ביקר בחריפות את יחסו המזלזל של הנסיך כלפיו ולמעשה, חשף עד כמה הוא תמך בבתו, כלכלית ונפשית, לאורך השנים, בניגוד לנאום שלה בעבר ובו סיפרה כיצד שילמה את הוצאות הלימוד שלה בעצמה. לא משנה כמה ניסתה מרקל להעלים את אביה מחייה ולמחוק את עברה, הוא צץ וחושף את שקריה אחד אחרי השני. אם הבריטים לא אהבו אותה עד עכשיו, כעת הם סולדים ממנה לגמרי, מה שאומר שהיא תיאלץ להסתדר על קו קנדה-לוס אנג'לס ונראה כי זה בדיוק מה שקיוותה לו בסתר ליבה.

הראיון הראשון: אלן דג'נרס?

מה הצעד הבא של מרקל? אמנם הארי ניסה למכור לכולם עד כמה הוא ורעייתו זקוקים לפרטיות אבל אם להאמין לצהובונים, "הוד מעלתה" לשעבר, זוממת על ראיון מתוקשר אחד על אחד על הספה של אלן דג'נרס. לא בדיוק ניסיון להימלט מהתקשורת. רבים מאמינים שהבחירה בדג'נרס פגעה ב"חברתה" אופרה וינפרי, שהגיעה לחתונתן של הזוג ושמרה על קשר חם עם השניים. מקורות מקורבים למרקל טענו שהיא רואה בדג'נרס "נפש תאומה" ויודעת שהיא תהיה אמפתית כלפיה ותפגין אהדה ל"מצוקתה" (אין לתאר, באמת). בניגוד לווינפרי, דג'נרס לא תשאל את מרקל שאלות קשות וכנראה תרקוד לפי החליל שלה לאורך הראיון הקליל. החשיפה הרבה שזוכה לה דג'נרס היא עצומה ומרקל מחפשת מקום בו תוכל להתבכיין בשלווה, לספר עד כמה התקשורת איומה ולחלוב חמלה מהצופים ובעיקר, לא להתמודד עם שאלות ביקורתיות ולגיטימיות. בינתיים אין אישור רשמי מהצד של מרקל אך דג'רנס ענתה שהיא מראיינת אותה כאשר נשאלה על כך.

מייגן מרקל והנסיך הארי (צילום: Alastair Grant - WPA Pool / Getty Images)

כמה ירוויחו?

בכתבה שפורסמה ב"דיילי מייל" ניסו לנתח את פוטנציאל ההשתכרות של הזוג בעולם הגדול. סוכנים הוליוודיים משערים שאם יחליטו לכתוב ספר, הם עשויים לקבל הקדמה של 7 מיליון ליש"ט ואם יבחרו לצאת למסע הרצאות, הם יוכלו לגרוף על כל הרצאה כ-400 אלף ליש"ט.  בסוכנות אחת, המייצגת את דיאן קיטון וניקול קידמן, טענו שגם בלי התארים "הוד מעלתם" יוכל הזוג להרוויח יותר מכל סלבריטאי ממוצע. הסוכן דארן פרייס מבהיר שהמקדמה על ספר עתידי, בו יחשפו יאלצו לחשוף פרטים אישיים על חייהם, הוא רק ההתחלה, לפני שיקבלו תגמולים רבים ממנו. לא בטוח איך הארי ירגיש מלשפוך סיפורים אישיים כי בכל זאת, בניגוד למרקל, הוא קצת מכבד את המלכה. הם יאלצו ללכת על ביצים כדי לצאת בשלום מתהליך שכזה. הם ודאי ירצו ללכת בדרכם של הזוג אובמה למשל, חתם על חוזה תקדימי בו הרוויחו מספריהם 65 מיליון דולר. הארי ומייגן לא יכניסו הכל לכיס וסביר להניח שהם יתרמו סכומים נאים, גם כדי לא להיראות גרידיים אבל עדיין מדובר על סכום עתק שיוכל להחזיק אותם לא רע בכלל.

צילום: מחשבון האינסטגרם של בית המלוכה

יכולת ההשתכרות שלהם אמנם חסרת גבולות אך יהיה להם מאתגר, שלא לומר קשה, לנווט בין דרישת המלכה לא להביך את בית המלוכה. הם כל הזמן יאלצו לקחת פרויקטים שמיישרים קו עם ערכיה ולא יוכלו לעשות באמת כאוות נפשם. הם ינווטו בין הצעות שונות לאפל, נטפליקס ושאר ערוצי הטלוויזיה שיחפצו בהם וסביר להניח שהשניים ירצו לעבוד על סרטי תעודה או לעמוד מאחורי מיזמים פילנתרופיים. הארי ומרקל עדיין רואים עצמם שליחי היקום שבאים להטיף לכולנו איך לחיות טוב יותר ולכן סביר להניח שבכל מה שקשור לכדור הארץ, צדקה, אלימות ועוני, הם ישמיעו קול ויעשו קופה. בשנה הראשונה של "עצמאותם הכלכלית", הנסיך צ'ארלס עדיין יפריש להם סכום של כ-2 מיליון ליש"ט לפחות ואל תשכחו שלזוג כבר יש הון התחלתי של 34 מיליון ליש"ט, אותו הם כנראה לא ירצו לבזבז כל עוד הם יכולים שלא.

קייט, הארי ומייגן Chris Jackson/Getty Images

הזוג בונה על רווחים אדירים מהמותג "סאסקס רויאל" שלא ברור מה יעלה בגורלו מאחר והם לא ממש סאסקסס ובטח שלא רויאל. השימוש הציני במותג, שאין להם בפועל כל קשר אליו באמת, על מנת למכור טי שרטים, כוסות, מחברות ואלוהים יודע מה עוד, יביך את המלכה ואף יכעיס אותה. במצב כזה, הוד מעלתה תחטוף ביקורת קשה מצד הבריטים, משלמי המיסים ותומכי המונרכיה, שיראו בצעד הזוג הוזלה של בית המלוכה ויתקוממו נגדו. מה גם, שאם הזוג עושה מיליונים, למה אזרחי אנגליה וקנדה צריכים לשלם על אבטחתם? אם הם רצו עצמאות, בכיף, אבל עד הסוף.