אני לא רוצה להיות אימא

אני לא רוצה ילדים, לא ביולוגיים, לא מאומצים ולא בכלל. יש שאלות שאנשים שואלים אותי כשאני מספרת שאני אלהורית ואני רוצה לענות עליהן כאן

התפרסם בפרופיל הפייסבוק של מיי גרף

"אני לא רוצה ילדים, לא ביולוגיים, לא מאומצים ולא בכלל" (צילום: סיגל סבן)

סוג של פוסט יציאה מהארון, אני מניחה.

אני אלהורית.

למי שלא מכירה את המונח – הכוונה היא שאני לא רוצה ילדים. לא ביולוגיים שלי, לא מאומצים ולא בכלל.

אני לא בדיוק מסתירה את זה. כששאלו אותי על זה בתגובות תמיד עניתי בכנות, ואני פעילה בקבוצות שעוסקות בנושא. אבל אף פעם לא כתבתי על זה פוסט ראשי ציבורי ופתוח.

אני חייבת להודות שלא מעט זמן ההמנעות הזו נבעה מחשש כלשהו. מחשבה שאם אדבר על הבחירה הזו בקול רם אנשים לא יאהבו אותי, יפסיקו לעקוב אחריי, יחשבו שאני אדם רע או אנוכי. ברמה המקצועית חששתי שזה יפגע בי.

אני לא יודעת בדיוק למה אבל בחודשים האחרונים אני מרגישה שמשהו בהלך הרוח השתנה, וגם במוכנות שלי לפתוח את הנושא הזה. אם יש אנשים שזה יפריע להם עד כדי כך שהם יחליטו לא להיות חברים שלי יותר או לא לשכור את שירותי כבעלת מקצוע – כנראה שמלכתחילה לא "נועדנו זה לזו", וזו זכותם.

אז יש כמה שאלות קבועות שתמיד שואלים אותי כששומעים שאני אלהורית, ואני רוצה לענות עליהן. אני מזמינה אתכן גם לשאול עוד שאלות אם יש לכן, ומבטיחה לנסות לענות כמיטב יכולתי.

מתי ידעת שאת אלהורית?

ידעתי הרבה לפני שיכולתי בכלל להגדיר את זה או שהכרתי את המונח. אני חושבת שהפעם הראשונה בה הצהרתי שאני לא רוצה ילדים היתה בסביבות גיל 12, אבל הרגשתי את זה הרבה לפני. כמובן שבגיל 12 אף אחד לא התייחס אליי ברצינות ואמרו לי שזה יעבור לי. אני תכף בת 36 ובינתיים זה טרם עבר 😉

מה ליאו אומר על זה?

קודם כל כמובן שכשהקשר שלנו רק התחיל אמרתי לו שאני אלהורית, כמו שעשיתי בכל מערכת יחסים בה הייתי. כשרק הכרנו ליאו עצמו לא הכיר את המונח, אני חושבת שהוא לא ממש חשב על האופציה הזו בכלל או ידע שהיא קיימת (בכל זאת מדובר לפני 14 שנים והנושא היה הרבה פחות מדובר בתקשורת, כמובן שלא היו ממש רשתות חברתיות וכדומה). מצד שני הוא גם כנראה לא הרגיש איזה צורך או תשוקה גדולה לילדים בעצמו, והסידור התאים לו. עם הזמן הוא התחבר יותר ויותר לרעיון ולדעתי במובנים מסויימים הוא היום אפילו יותר אלהורי ממני.

את לא מפחדת להתחרט?

האמת, לא ממש. וגם אם הייתי מפחדת אני מודה שאני מעדיפה את האפשרות של להתחרט על היותי אלהורית – שזה משהו שפוגע רק בי – מאשר את האפשרות לעשות ילד ולהתחרט על זה, שזה משהו שפוגע גם בילד עצמו שלא אשם בכלום. בנוסף, אני לא חושבת שזה נכון לעשות צעד כל כך גדול ומשנה חיים רק בשביל האפשרות שאולי אתחרט בעתיד.

"אני פשוט לא רוצה. מעולם לא הרגשתי את הצורך הזה" מיי גרף (צילום: אפרת וייסמן)

את שונאת ילדים? שונאת אנשים שיש להם ילדים?

ממש ממש לא. יש לי אחיין שהוא (אובייקטיבית!!!) הילד הכי חמוד שיצא לי להכיר. ובאופן כללי, יש ילדים שאני יותר אוהבת ויש ילדים שפחות, כמו כולם אני מניחה.

אני בטח ובטח לא שונאת אנשים עם ילדים. אני לפעמים כן חושבת שהיה רצוי שיותר אנשים שיחשבו על המשמעות של הבאת ילד לעולם ולא רק יעשו את זה כי זה מה שכולם עושים או כי "הגיע הזמן". אבל אני מאחלת לכל מי שרוצה ילדים שיצליח להביא אותם במהרה ובקלות.

האם חוסר הרצון בילדים נובע מאיזו טראומה בילדות/ילדות קשה?

ממש לא. היתה לי ילדות סבבה לגמרי. כן, בגיל ההתבגרות רבתי הרבה עם אמא שלי, אבל בינינו, מי מאיתנו לא. יש אנשים שאצלם חוסר הרצון נובע מנסיבות כאלה, אבל זה ממש לא הסיבה היחידה. אצלי זה באמת לא קשור. יש לי הורים אוהבים ותומכים ומשפחה שאני אוהבת. אם יש דבר אחד קטן שכן גורם לי קצת צער באלהורות זה שהם לא יזכו לנכדים ממני. למרבה המזל יש את אחי שכמו שכבר ראינו אחראי לילד מוצלח במיוחד.

אז למה בעצם את לא רוצה?

אני יכולה למנות פה שלל סיבות ורציונליזציות, מסביבתית דרך בריאותית ועד כלכלית, אבל זה מה שהן יהיו: רציונליזציות של העובדה הפשוטה הזו שלעתים קשה להבין: אני פשוט לא רוצה. מעולם לא הרגשתי את הצורך הזה, מעולם לא חלמתי על זה, זה מעולם לא בער בי.

אני פשוט לא רוצה.

.

** הכותבת היא עורכת תוכן, בלוגרית ופאשניסטה בעלת הבלוג may wear it ופועלת לקבלה ואהבה עצמית של נשים בכל משקל וגודל

דף הפייסבוק של מיי גרף 

מיי גרף
עורכת תוכן, בלוגרית ופאשניסטה. בעלת הבלוג may wear it ופועלת לקבלה ואהבה עצמית של נשים בכל משקל וגודל