הפינוקים שתמצאי באזור מטה יהודה

לא תיארנו לעצמנו שנמצא כל כך הרבה פינוקים לנפש ולגוף באזור מטה יהודה. החל ממלון נווה אילן, דרך חוות השוקולד ועד לחממת הסחלבים

27/02/2020
בלוג אורח קבלו עדכונים מבלוג אורח
  • RSS

מאת: ארז גזית

כך יצאנו שוב לפחות מ-24 שעות של תענוגות והפעם נבחר אזור מטה יהודה. המלון הנבחר היה מלון נווה אילן של רשת סי הוטל – ממוקם בסביבה פסטורלית ובמרחק של 15 דקות מירושלים. הגענו לאחר צהריים של חוויות במועצה אזורית מטה יהודה בסוף חודש ינואר החורפי. כך התחיל מסע היכרות אינטנסיבי עם מה שיש למטה יהודה להציע לנו בניצוחם של צוות היח"צ המעולה של המטה כשכל תחנה מלווה איך לא, בשולחנות מלאים בכל טוב.

עלינו למיניבוס תיירים עם הצוות החינני וקולגות ברי מזל נוספים ושמנו פעמינו ליקב פלאם האלוהי לצהרי טעימות יין וגבינות. שרית שלו, מנהלת השיווק של היקב פתחה לנו שולחן עם פינוקי גן עדן שחייבים להחליק לקיבתנו בסיוע יינות שונים מתוצרת הייקב. תוך כדי עליית מפלס האלכוהול קיבלנו סקר מקיף על תולדות היקב, הכרמים, סוגי הענבים והטרואר המאפיין של יהודה (לבורים מבינכם כי אנחנו כבר מבינים, הכוונה לסוג האדמה ומרכיביה וכיצד היא מושפעת ממזג האוויר ומשפיעה חזרה על גידולי הזנים. ההגדרה הזו גובשה לאורך מאות שנים בצרפת ואצלנו מנסים לאפיין אותה אינסטנט בראי תעשיית היין הצעירה). אחרי כשעה וחצי התנדנדנו חזרה למיניבוס להמשך הדרך. אוי בוי.

יקב פלאם צילום יפעת גולן_634

יקב פלאם

שעות פעילות: ראשון - חמישי - 10:00-17:00, שישי 10:00-15:00
מיקום: צומת אשתאול
פרטים נוספים: 0542113324 או 029929923, [email protected]

משם המשכנו ל Yvel, חברת התכשיטים המדהימה אשר עושה מפנינים תכשיטים והפוך. גם Yvel זה הפוך מהזוג לוי, עולים מארגנטינה אשר יצרו אקוסיסטם מושלם המשלב עולים מ 24 מדינות עם יצירה ופרנסה אשר קנו שם עולמי ופרסים מובילים על יצירתיות ותעוזה. במתחם המושקע של YVEL ברמת מוצא נחשפנו לעשייה החברתית שלהם עם הקהילה האתיופית (Megamaria) לתכשיטים יוצאי הדופן שלהם אשר כולם מיוצרים כאן ולהיסטוריה של מבנה החברה אשר שימש בעת הקדומה כיקב. ושוב יקב, יין גבינות פחמימות והיידה מתנדנדים לכיוון המיניבוס. תכלס, באנו להשתכר ביהודה.

YVEL

yvel צילם שלמי שלום ואיתן צור (6)_634

שעות פעילות: ראשון – חמישי- 9:00- 17:00, שישי- בתיאום מראש. שבת- סגור
מיקום:
רמת מוצא
פרטים נוספים:
02-673-5811 [email protected]

משם המשכנו לחממת הסחלבים במעלה אדומים. חממת הסחלבים מגדלת ומוכרת, איך לא, סחלבים. אבל אחרי סיור קצר וחשיפה לסיפור המעניין שלהם ותהפוכות המקום (החממה הושמדה לפני כ 30 שנה בהצתה לאומנית), התיישבנו לאכול כי עברה כבר חצי שעה שלמה מאז שאכלנו... ושוב כיד המלך הוזרמו לשולחן פיצות סלטים ופינוקים מאפיינים של מסעדת המקום עד שהרמנו דגל איטלקי לבן.  Mi arrendo!

חממת הסחלבים

חממת הסחלבים צילום עומר הרפז 1_634

שעות פעילות: יום א'-ה' 08:30-22:00, ו' 8:30-15:00
מיקום: מעלה החמישה
פרטים נוספים: 053-9379635

מה נגיד לכם, מטה יהודה משמין אותי. ואם זה לא הספיק, המשכנו לגליתא – השוקליטייר מקיבוץ צובה. בגליתא לימדו אותנו להכין שוקולד פינוקים, פרלינים ומקופלת הכי שווה בארץ. אכלנו שם חצי קילו שוקולד בכל מצב צבירה אפשרי אבל בעיקר במצב צבירה טעים.

גליתא – חוות השוקולד (כשר)

שוקולד גליתא צילום יחצ

שעות פעילותא-ה: 10:00-18:00, שישי וערב חג: 10:00-16:00, שבת וחג סגור.
מיקום: קיבוץ צובה
פרטים נוספים: 02-5347650
סביב 21:00 נכנסנו למלון סי הוטל, החדר הזוגי פינק בג'קוזי שהכין אותנו לשנת לילה מתוקה. הלילה הגשום בנווה אילן וארוחת הבוקר העשירה שאחריה המשכנו ל"מועדון ארוחת הבוקר" – חוויית אירוח שכוללת גם סדרת הרצאות מרתקות בשישי בבוקר במלון עצמו  –יצרו אווירה כייפית ורומנטית.

חדרי הבוטיק נווה אילן_634

לסיכום - תיירות פנים מומלצת בפחות משעת נסיעה מתל אביב.

רק תזכרו לעשות ריצת בוקר לפני או דיאטה אחריי. לא לבעלי נקיפות מצפון.

סי הוטל נווה אילן_634 צילום יחצ

** הכותב, ארז גזית, התארח והיה מרוצה מאוד!