איך להתלבש כמו נסיכה: סודות אופנה מלכותיים

למה המלכה לובשת תמיד צבעים חזקים, מהם "בגדי אהדה" ו"שמלת נקמה" ומי באמת משלם על הבגדים של הדוכסיות? סודות מהמלתחות של הנשים המפורסמות בעולם נחשפים בסרט חדש

"איך להתלבש כמו נסיכה, סודות אופנה מלכותיים" הוא סרט דוקו חדש שסוקר את הבחירות האופנתיות של בנות מלוכה בריטיות בנות זמננו ובוחן את המשמעויות העומדות מאחורי אותן בחירות.

קייט מידלטון מייגן מרקל Photo by Karwai Tang/Getty Images

התקשורת מסביב לעולם עוסקת ללא הרף במה לובשות בנות המלוכה המפורסמות בעולם – משמלות החתונה (חלקו הראשון של הסרט מוקדש לדרך שבה שמלות הכלה שלבשו קייט ומייגן מייצגות אותן ולאופן האירוני שבו שמלת הכלה של דיאנה סימלה את גורל נישואיה), דרך הבגדים באירועים רשמיים (למשל השמלה "הלא ראויה" שלבשה דיאנה ביציאה הרשמית הראשונה שלה עם הנסיך צ'ארלס) ועד בגדי הקז'ואל בבילוי עם הילדים. לצבע השמלה איתה הן מגיעות לפגישה חשובה עם נציג ממדינה אחרת מיוחסת חשיבות עצומה וצורת הכובע אותו הן חובשות מתורגמת לא פעם לעדות על האופי שלהן.

המלכה אליזבת ביום חתונתה צילום יחצ

לאורך השנים, בנות משפחת המלוכה השפיעו רבות על טרנדים, על בתי אופנה ועל תרבות שלמה. הסרט נותן לנו סקירה אופנתית ארוכת שנים ומציע פרשנות של היסטוריוני אופנה, מעצבים ומקורבים לגבי התופעה, תוך התמקדות בנושאים ואירועים שונים והתייחסות לפרטים שכנראה לא ייחסנו להם חשיבות אמיתית, אבל עומדים מאחוריהם סיפורים מעניינים. במקביל הוא מספק הצצה לארונות הבגדים המרשימים של הנסיכה דיאנה, קייט מידלטון, מייגן מרקל והמלכה אליזבת.

המשפחה המלכותית יחצ

במהלך הסרט חוזר ועולה הרעיון שכיון שבנות המלוכה לרוב מנועות מלהביע עמדה או דעה, יש חשיבות גדולה במיוחד למה שהן לובשות. במקרים רבים זו הדרך היחידה שלהן להתבטא בנושאים שנויים במחלוקת ולשדר מסרים שאינן יכולות להעביר במילים (על פי הסרט הנסיכה דיאנה הפכה את העברת המסרים באמצעות הבגדים לאומנות של ממש). עם זאת, בחירות הלבוש שלהן צריכות להיות מאוד מוקפדות ולהתיישר עם הקו השמרני הנהוג בארמון.
מי שחצתה את הקווים וחרגה מהפרוטוקול (שבפועל לא באמת קיים), היא הדוכסית מייגן מרקל שהביאה איתה לבית המלוכה קצת אומץ ותעוזה, למשל כשחשפה כתפיים, מרחה לק שחור, או ויתרה על גרבונים מתחת לשמלה. מייגן, שנכנסה לבית המלוכה עם סגנון מגובש וגינונים הוליוודיים, לא היססה להשקיע הון בבגדים והטביעה את חותמה בדפי ההיסטוריה כדוכסית מסאסקס, כשהיא לובשת בגדי מעצבים אלגנטיים ועם זאת קצת חצופים. הגבולות הקטנים שהיא מותחת זוכים לסיקור אינטנסיבי ובמידה מסויימת משפיעים על ציבור שלם ובתוכן נשים שהיא, הלכה למעשה, שינתה להן את החיים.

מייגן מרקל Photo by Max Mumby/Indigo/Getty Images)

לעומת מייגן מרקל, הגיסה והמלכה העתידית – קייט מידלטון, משדרת סגנון שונה לחלוטין. כשרק הפכה לדוכסית מקיימברידג', נהגה מידלטון ללבוש בגדים נגישים מרשתות כמו זארה, טופשופ, ו-H&M. במודע או שלא, זו היתה דרכה לומר "אני בחורה רגילה, בדיוק כמוכן, וממש במקרה התאהבתי והתחתנתי עם המלך העתידי של אנגליה". הגישה הזו העניקה לה פופולריות גדולה בממלכה שממשיכה עד היום. הסרט מתאר, בין היתר, את תהליך ״ההתבגרות האופנתית" שעברה ונותן לנו, אלו שמתרגשות מסייל בזארה, תקווה.

קייט מידלטון בז'קט של זארה Photo by Pool/Samir Hussein/WireImage

עוד תגלו בסרט למה המלכה לובשת תמיד צבעים חזקים, למה בנות מלוכה חובשות כובעים, איך הנסיכה דיאנה הפכה לאייקון אופנה, מהם "בגדי אהדה" ו"שמלת נקמה", מה אימצה קייט מהלוק המזוהה עם המלכה, מי באמת משלם על הבגדים של הדוכסיות ועוד סודות מהמלתחות של הנשים המפורסמות והמסוקרות ביותר בעולם.
התכוננו להתרגש מדרמה שנגרמה מאורכה של חצאית, להעריך את הפרטים הקטנים שבשמלת כלה, לחייך מכמה כשלי מלתחה וללמוד כמה השפעה וכוח יש לבגדים עלינו ולא פחות מזה – לנו על הבגדים.

הנסיכה דיאנה 1986 Photo by David Levenson/Getty Images

 הסרט "איך להתלבש כמו נסיכה, סודות אופנה מלכותיים" ישודר ביום ראשון 19.01, בשעה 22:15 ב-HOT8 וב-HOTVOD. שידור נוסף בשבת 25.01, בשעה 14:10. 

פייסבוק סלונה אופנה באנר