ההחלקה שכולן מדברות עליה

יותר ויותר נשים פונות להחלקות שיער קבועות, אבל התוצאות לא תמיד מספקות. הספרית חפצי חכם שמה לעצמה מטרה לייצר החלקה אופטימלית לשיער של הישראליות והגשימה את החלום למאות נשים מרוצות

עם כל הכבוד למראה הטבעי, יש דבר אחד שהמוני נשים לא מוכנות לוותר עליו – שיער חלק. אבל אצלנו במזרח התיכון, מעטות הן הנשים בנות המזל שזכו להיוולד עם סוג שיער שכזה. לרובנו הטבע והגנטיקה העניקו שיער גלי עד מתולתל שהוביל אותנו לשנים של התעסקות עם פנים ומחליקים מסוגים שונים.
בשנים האחרונות יותר ויותר נשים פונות להחלקות קבועות כדי להשתחרר מהשעבוד היומיומי להחלקת השיער. בהתאם לביקוש, ההיצע גדל והיום ניתן למצוא מגוון גדול של החלקות קבועות בשיטות שונות, אבל התוצאות, איך נאמר בעדינות? לא תמיד מספקות.

ההחלקה שנולדה במספרה קטנה

הספרית חפצי חכם, רק בת 34 ואמא לארבעה, התחילה לעסוק בספרות כבר בגיל 16. היא למדה בבית-ספר מקצועי ואף עשתה בגרות 5 יחידות בספרות. תוך כדי הלימודים עבדה בכמה מספרות, למדה והתמקצעה, צברה ניסיון ובטחון ואחרי שהרגישה מספיק בשלה החליטה לצאת לדרך עצמאית והפכה לספרית שעושה הכל: צבעים, תספורות, פנים מכל הסוגים והחלקות.

חפצי חכם אלבום פרטי

כשההחלקות תפסו תאוצה בשוק הלכה חפצי להרבה השתלמויות על מנת ללמוד עליהן, להכיר אותן מהבסיס ולערוך השוואה במטרה לעבוד עם ההחלקה הכי טובה. לאור הביקוש הפחיתה את העיסוק עם פנים, צבעים ותספורות והתמקדה בהחלקות, אבל לא מצאה מתוך ההיצע הקיים את זו שבאמת סיפקה את התוצאה שהיא רצתה.
כשהבינה שלא תמצא בשוק את מה שהיא רוצה, החליטה ליצור אותו בעצמה: "יצרתי קשר עם כמה כימאים, הסברתי להם מהי המטרה שלי ולאיזו תוצאה אני רוצה להגיע והם ניסו במשך שנה להגיע לתוצאה שרציתי. לאחר שנה וחצי החומר שלי כבר היה בחוץ והתחלתי לעבוד איתו. אומרים שמתכון מנצח לא מחליפים וזה נכון. ראיתי את התוצאה שהחומר מביא והחלטתי שאני לא מחליפה אותו. לזה ייחלתי".
זה צעד מאוד אמיץ לפתח מוצר פרטי בתחום של חברות ענק עם תקציבי מחקר ופיתוח גדולים, מה עמד מאחורי ההחלטה לעשות את זה?
"מה שהוביל אותי לפתח החלקה משלי היו האכזבות שחוו נשים עם שיער קשה. ראיתי את העצב והכעס שלהן כשהוציאו הרבה כסף על החלקות כושלות. החלטתי לקחת את המושכות לידיים ולהגשים את חלומן של אלפי בנות שלא מסתדרות ולא אוהבות את השיער שלהן".
מאיפה הבטחון? 
"בתוך תוכי הייתה לי הרגשה שאני אצליח, שאני אעשה היסטוריה אצל כל אותן בנות ושבעבודה קשה אבנה את השם שלי. וזה קרה. עד היום כשאני מקבלת הודעות מבנות חדשות שהגיעו אלי סקפטיות אני באמת באמת מתרגשת. זה אף פעם לא יהפוך לברור מאליו מבחינתי. כל בחורה שמגיעה אלי הופכת לאתגר עבורי. אני אוהבת את העבודה שלי מכל הנשמה".

לפני/אחרי. ההחלקה של חפצי חכם. צילום: יח"צ

מה כלל תהליך הפיתוח של ההחלקה שלך?
"תהליך הפיתוח נעשה בשלבים ובאופן מקצועי: לפני שעשיתי את ההחלקה על אחרים בדקתי אותה על עצמי גם כדי להתייעל וגם כדי לראות שאכן החומר עובד כשורה. כמובן שגם קיבלתי את כל האישורים הנדרשים – ההחלקה מאושרת במשרד הבריאות".

התאמה לשיער ישראלי

מה שמייחד את ההחלקה שחפצי פיתחה מהחלקות אחרות שקיימות בשוק, היא קודם כל ההתאמה לשיער הישראלי: "את ההחלקה שלי הרכבתי במיוחד במטרה לתת פתרון לסוג השיער היבש שמאפיין ישראליות רבות. היא מותאמת לכל סוגי השיער בארץ ולא רק שהיא משקמת אותו, היא גם מנטרלת יובש ונפח ומעניקה לו ברק".

ההחלקה של חפצי חכם. יחצ

את עובדת לבד, ללא תקציב שיווק, איך הצלחת לפרוץ בתחום כל כך תחרותי?
"ההצלחה שלי בשוק הגיעה הודות ללקוחות המדהימות שלי שמפרגנות בלי סוף והשם שלי עובר מפה לאוזן. מגיעות אלי נשים מהצפון והדרום וזה מרגש אותי! זה רק מוכיח לי שההחלקה באמת עושה פלאים. רוב הלקוחות שלי בכלל לא מייבשות את השיער אחרי חפיפה, הן יוצאות מהבית עם שיער רטוב ומצלמות לי שיער גולש"

הטאץ' שעושה את ההבדל

בשנים הראשונות חפצי עבדה בעסק שלה לגמרי לבד, אבל מאז שהשם שלה הופץ וההצלחה הגיעה, היא מעסיקה שני עובדים: אחת מנהלת את היומן ואת הקשר עם הלקוחות והעובד השני עוזר בחפיפות ובייבוש השיער: "אני עדיין היחידה שעובדת על המחליק, בסופו של דבר המחליק הוא זה שמקבע ועל כן דרושה עבודה יסודית, ידע והבנה במכשיר וניסיון. ניסיתי בעבר להקל על עצמי ולתת לעובדים להחליק, אבל ראיתי שהתוצאה לא מספקת אותי, גם לאחר שהשקעתי זמן בהדרכה. גיליתי שהרבה פעמים לא מדובר בניסיון ולמידה אלא בטאץ׳".
מאז ששמה של חפצי הפך לשם דבר בתחום, היא מקבלת לא מעט פניות ממספרות אחרות לרכישת המוצרים, אבל מסרבת למכור להם משתי סיבות. ראשית, היא לא סומכת מספיק על ספרים אחרים שיעבדו כמו שצריך עם החומר והמחליק, ותוצאות כוזבות עלולות לפגוע בשם שלה ושנית, אחרי הדרך הארוכה שעשתה כדי להגיע לתוצר הזה, היא מעדיפה, נכון לעכשיו, לשמור אותו אצלה. עם זאת היא לא שוללת התרחבות בעתיד: "השאיפה העיקרית שלי היא להמשיך להצליח עם ההחלקה שלי ולהגיע איתה לגדולות בע״ה".

ההחלקה של חפצי חכם. יחצ

למי מתאימה ההחלקה?
"ההחלקה מתאימה לכל סוגי השיער: מקורזל, נפוח, צבוע, דליל, תלתלים, גלי, אפרו ועוד. רק חשוב לי לציין שההחלקה אינה משקמת שיער מובהר ושרוף – הפתרון היחיד לשקם שיער שרוף הוא להתמיד בתספורות ולתת לשיער להבריא מכל הנזקים שעשו לו".
כמה זמן לוקח תהליך ההחלקה?
"החלקה מלאה לוקחת בין 5-6 שעות. יש צורך רק בטיפול אחד על מנת להגיע לשיער גולש".
כמה זמן ההחלקה מחזיקה?
"ההחלקה היא החלקה קבועה. מה שהוחלק נשאר חלק ושורשים כמובן צריך לחדש אבל זה תלוי שיער: יש נשים שהשורש צומח להן חלק והן יכולות למשוך יותר זמן ויש לקוחות שהשורש שלהן מקורזל והן צריכות להגיע לחדש כבר לאחר שלושה-ארבעה חודשים".
מה העלויות?
"העלויות הן בין 850 ל-1,200 שקל, תלוי באורך, עובי ונפח השיער. התמחור נעשה ע״י העובדת שלי לאחר שהיא רואה את סוג השיער בסרטון. אני יודעת שלא מדובר בסכום קטן, אפשר למצוא בשוק גם החלקות זולות יותר. אבל איך לקוחות חדשות שמגיעות אלי אומרות לי? ״הזול עולה ביוקר״! מי שנכוותה עם שיער יודעת שעדיף לשלם יותר ולהגיע לתוצאה טובה מאשר לשפוך כספים לחינם ובתדירות גבוהה יותר".

ההחלקה של חפצי חכם. יחצ

הטיפים של חפצי לשמירה על ההחלקה:
1. לחפוף בשמפו ומרכך ללא מלחים
2. לייבש את השיער לאחר חפיפה
3. במידה והקצוות שרופים – להסתפר כדי למנוע קצוות מפוצלים ואף קריעה בשיער
4. לא ללכת לישון עם שיער רטוב
5. להימנע מחפיפות מרובות
שמירה על ההחלקה היא חלק בלתי נפרד ממנה.
המספרה ממוקמת בהרצליה, בשכונת גן רשל. טלפון: 052-6746270. לפרטים נוספים: עמוד הפייסבוק

 ***