ויליאם: "חיבקתי את הארי במהלך כל חיינו אבל איני יכול עוד"

המשבר המלכותי נוצר לפי מקורות יודעי דבר כתוצאה מהניכור בין הנסיך לאחיו, ויליאם, שתמיד היה שם עבורו. "חיבקתי את הארי במהלך כל חיינו אבל איני יכול עוד"

היום, בבית סאנדרינגהאם, התקיים מפגש החירום המלכותי ובו דנו על הקרייסיס שנוצר עם הארי ומייגן, לאחר שאלה הפילו ללא התראה או אזהרה את פצצת העזיבה שלהם. המלכה אליזבת, בנה צ'ארלס, הנסיך ויליאם ועוד נציגים מטעם בית המלוכה (בלי פיליפ שעדיין לא מרגיש במיטבו), ישבו סביב שולחן אחד על מנת למצוא פתרון הולם למצבם המורכב של הארי ומייגן, שהודיעו לפני מספר ימים על רצונם "לסגת לאחור כבני מלוכה בכירים" ולמצוא "תפקיד פרוגרסיבי בתוך בית המלוכה", במטרה לצאת לעצמאות ולהתפרנס באפיקים נוספים שעלולים להתנגש בערכי המונרכיה. ההודעה הדרמטית של השניים, שלא תואמה עם המלכה, ערערה את הדינמיקה המעורערת גם ככה וכולם הבינו שיש למצוא הסדר מהיר, במיוחד לאור כך שמייגן וארצ'י שוהים בקנדה ולא מתכוונים לשוב לאנגליה בעתיד הקרוב.

הארי ומייגן צילום  Samir Hussein/WireImage

מקורות יודעי דבר טענו שהארי קרוע בין העולמות ושלא התכוון שיחסיו עם בני משפחת המלוכה יעלו על שרטון. לטענת המקורות, הארי ומייגן הרגישו שוויליאם "התנהג אליהם בהתנשאות" ו"העמיד אותם במקומם" מתוך קנאה לכאורה על כך שהפכו לסלבריטאים שיצרו באזז ועניין בכל מקום, גם אם מדובר בעניין שלילי. במהלך השנתיים האחרונות. הקשר בין האחים, שהיה חם והרמוני, התערער ונקלע למשבר עמוק. הסיבה לכך במילה נישואיו המהירים של הארי למרקל, שלא הצליחה לשכנע את ויליאם או מישהו מבני המשפחה לשם העניין, שהיא האשה הנכונה עבור הארי. בשנתיים האחרונות היחסים בין ויליאם להארי התדרדרו פלאים והעובדה שקייט מידלטון לא הסתדרה בכלל עם רעייתו של הארי, לא עזר. כעת הארי עומד בסיטואציה בלתי אפשרית, מצד אחד אין לו רצון לנטוש את ארמון המלוכה באופן מכוער ולסיים את מערכת היחסים שלו עם המשפחה שתמיד הייתה עבורו ומצד שני, הוא חש נאמנות לאשתו ואם בנו, שסבלה מאוד באנגליה והבהירה לחבריה ש"זה לא בשבילי".

ויליאם והארי צילום  Eddie Mulholland - WPA Pool/Getty Images

ב"סנדיי טיימס" פורסם שהנסיך ויליאם דיבר בתקשורת על העצב שהוא חש בימים אלה לאור המשבר המתוקשר שלו עם הארי. "חיבקתי אותו במהלך כל חיינו ואיני יכול לעשות זאת יותר. אנחנו ישויות נפרדות", אמר ויליאם לחבר. "אני עצוב לגבי זה וכל מה שניתן לעשות וכל מה שאני אנסה לעשות זה לתמוך בהם ולקוות שהזמן יגיע וכולנו נהיה על אותו תדר. אני רוצה שכולנו נהיה באותו צוות". אל תצפו ליותר מדי רגש מוויליאם. לאורך השנים הוא אימץ את הסטואיות של סבתו אליזבת בכל הנוגע למשברים ומאמין בגישה של "אל תקטר ואל תתלונן". הוא אמנם אוהב את אחיו אבל הוא לא יעשה שום מהלך יוצא דופן שיערער את משפחתו המלוכדת והוא לא יעשה דבר שיקרב אותו יותר מדי למרקל. האחים נמצאים בדרכים שונות בחייהם, אחד במסלול הבטוח למלוכה והשני עדיין מחפש את עצמו.
אחד ממומחי בית המלוכה סיפר ל"דיילי מייל" שהוא מניח שהמלכה תציע בשלב זה או אחר הצעה "שאי אפשר לסרב לה" אך לאור ההצהרה הרשמית שפרסמה המלכה, היא לא התכוונה לעצור בעדם וכיבדה את מבוקשם. מבחינה תדמיתית, חשוב לבית המלוכה לשמור על אחדות ולהפגין כוח והם לא ירצו שהארי יעזוב בתחושה רעה כי זה לא יגמר טוב ולכן הם ירפדו אותו לפחות בשלב ההסתגלות. סביר להניח שבבית המלוכה חוששים שהארי עלול להתראיין ולפתוח פה על בית המלוכה וזה הדבר האחרון שהם צריכים. קשה באמת לדעת איך הארי ומייגן ינהלו את תקופת ההסתגלות והאם היא תבקר עם ארצ'י באנגליה? מייגן יודעת היטב שבימים אלךה היא פרסונה נון גרטה וסביר להניח שלא נראה אותה בלונדון עד הודעה חדשה. בימים הקרובים כולנו נבין מה בדיוק מתכננת המלכה להעניק להם ומה היא מתכוונת לקחת חזרה. זהו אחד המבחנים הקשים של בית המלוכה  ולא יאמן ששחקנית בינונית מלוס אנג'לס הצליחה להטריף את כל משפחת המלוכה.