ג'יג'י חדיד: "אל תטוסו למיקונוס" והגולשים נכנסו בה

הדוגמנית המצליחה נשדדה במיקונוס והעלתה באינסטגרם קריאה לא לטוס ליוון אך במקום לגרוף מילות תמיכה, גולשים רבים זעמו עליה, על כך שהיא מכתימה מדינה שלמה בגלל מקרה פרטני

אין דרך לנסח זאת בעדינות אבל דוגמנית הצמרת ג'יג'י חדיד אולי יפה מאוד ומצטלמת נפלא אבל לפעמים צריך לחשוב לפני שמעלים פוסט או לפחות להיות ברורים במסר לפני שמפרסמים, את זה הפנימה חדיד לאחר שהעלתה פוסט באינסטגרם שלה. חדיד המיליונרית נפשה לה בכיף במיקונוס ולצערה הרב, לא היה לה הרבה מזל במהלך החופשה והיא נשדדה. לא משהו שלא יכול לקרות בכל מדינה, בכל מקום, בכל שעה ולכל אדם.
חדיד העלתה באינסטגרם פוסט קצר ובו פרסמה את האזהרה: "אל תתנו לאינסטה לעבוד עליכם. נשדדתי. לעולם לא אחזור. לא הייתי ממליצה להגיע לשם, תשקיעו את כספכם במקום אחר". לצד הטקסט חדיד העלתה תמונה שלה בביקיני. אנשים נשדדים בכל יום ואין מה לעשות, היכן שישנם תיירים, יהיו גניבות. יחד עם זאת, לא עלה בדעתו של איש להזהיר מיליוני בני אדם מלטוס ליעד מהמם רק בגלל זה. יוון, כידוע, מסתמכת על ענף התיירות וזקוקה לתיירים. פוסט מתלהם מסלבריטאית צמרת יכול לפגוע בתיירות ובתדמית של מדינה שלמה.

ג'יג'י חדיד צילום אינסטגרם

לפחות הגולשים, תודה לאל, לא אוהדים אותה באופן עיוור ומפעילים שיקול דעת. רובם הגדול העבירו ביקורת בחדיד, תקפו את הפוסט והבהירו לה כמה היא טועה, בכך שהוא מסמנת ומכתימה אומה שלמה בגלל מקרה יחידני שקרה לה. היו כאלה שכתבו כיצד הם נשדדו במיאמי או בכל מקום אחר, ולא יצאו באינסטגרם עם אזהרות כאלו. לאור הסערה ברשת, הדוגמנית פרסמה הבהרה:
"תנו לי להבהיר זאת לכולם, לכל מי שלא חושב שזכותי להיות בעלת דעה, לאחר החוויה שעברתי ולהזהיר אנשים ממה שקרה. נשדדתי יחד עם עוד 30 משפחות באותו ערב, חלקם תחת איומי אקדח. לא הייתה יכולת ליצור קשר עם רשויות החוק, אלא רק דרך האבטחה המקומית, שבמקרה יכלה ליצור קשר עם מי שצריך. זה משהו שלרוב האנשים אין, רק לבעלי אמצעים. אם משהו כזה קורה כאשר תחנת המשטרה סגורה, אין לך דרך להגן על עצמך וגם כאשר התחנה נפתחת, לא נראה שיש לה את האמצעים והמשאבים לשמור על האנשים או לפקח על כמות מקרי הפשיעה שם. אני מדברת רק על האי עצמו, כי רק שם חוויתי זאת. את המידע הזה לא משתפים עם אנשים לפני שהם נוסעים. אילו ידעתי זאת מראש, לא הייתי נוסעת לשם. מעבר לכך, אני עובדת קשה ומעולם לא עשיתי טיול כזה עבורי ועבור חבריי אז אם ארצה לחלוק תמונות אחרי ששדדו אותי, כך אעשה". 

 ג'יג'י חדיד צילום Taylor Hill/Getty Images

אפשר להבין שחדיד הייתה נסערת ומבוהלת אבל יש לה אחריות רבה, כדמות מפורסמת בעלת עשרות מיליוני עוקבים מכל העולם ועליה להשתמש בפלטפורמה שקיבלה בתבונה. מוטב היה לספר את כל הסיפור, אם כבר ולתת תמונה שלמה על מה שקרה במיקונוס. אחרי שמבינים את השתלשלות האירועים, יתכן ובאמת יש צורך לתקן ליקויים ולהגביר את האבטחה אבל לקרוא לחרם על מדינת תיירות אינו הפתרון. מה שבטוח, לא תראו אותה מצטלמת בביקיני במיקונוס בעתיד. נסתדר גם בלי.