הבדלי הסטייל בין הישראליות לפריזאיות

רגע לפני שמסתיים הקיץ, נשארו לכן עוד שבועיים להזריק מעט שיק פריזאי ללחות הישראלית. הנה כמה הבדלים בין הנשים הישראליות לאלו הפריזאיות. הבדלים שניתן לגשר עליהם מבלי לעלות על מטוס לפריז

אפשר להגיע מנמל התעופה בן-גוריון לפריז תוך חמש שעות, אבל ההבדלים בין הנשים הישראליות לאלה הפריזאיות הם כמו המרחק בין כדור הארץ לשמש. הנשים הפריזאיות הולכות אחרת, מתלבשות אחרת, מסתפרות אחרת ומתאפרות אחרת. הן אפילו מדברות באופן שונה. אמא שלי הסבה את תשומת לבי לקול שלי ולחיתוך הדיבור, שמשתנה כשאני מדברת בצרפתית. השפתיים של הצרפתיה נסגרות לנשיקה בזמן שהיא מדברת, בעוד שהישראליות מדברות בחתך לסת של חיוך. פניתי למומחיות בכל תחום כדי להבין את ההבדלים בין הישראליות לפריזאיות, בנסיון לראות כיצד מגשרים על הפער.

ואנסה Pascal Le Segretain/Getty Images

 איפור – בעוד הישראליות אוהבות להדגיש ולהעמיס, הפריזאיות מאמינות במינימליזם. סבטלנה קריחלי, מאפרת אופנה, טלויזיה ועיתונות ב-13 השנים האחרונות, מספרת שהישראליות אוהבות הכל זוהר ומשתמשות הרבה בשימר ובהבהרות. "כמה שיותר נוצץ ומבריק-ככה יותר טוב לישראליות. למרבה הצער, זה לא מתאים לקיץ הישראלי. במדינת ישראל ביום חם ומיוזע שימר גורם לך לנצנץ בכמות גדולה ויוצר מראה מיוזע. זה מגדיל ומרחיב את שטח הפנים. הסוד לשימר הוא שימוש זהיר. מעבר לזה, הישראליות לא מתאימות את המייק-אפ לעונות השנה ומשתמשות באותו הצבע בחורף ובקיץ, בעוד שצבע העור שלנו יותר בהיר בחורף ויותר שזוף בקיץ.

והפריזאיות? הן יעדיפו תמיד מראה כמה שיותר טבעי. פריזאית מאמינה שגם אחרי שהיא מאופרת, כולם צריכים לדעת מהו צבע העור הטבעי שלה, ולכן לא תכסה אותו בשכבות של מייק-אפ. הסומק יהיה טבעי במראה בריא, העיניים מאופרות בעדינות והמסקרה תימרח רק על הריסים העליונים (כמובן שפריזאיות לא משתמשות בריסים מלאכותיים). אם הפנים מאופרות בעדינות, השפתון יהיה אדום ותמיד בגוון כהה יותר מזה של השפתיים. בעלת עור כהה תניח שפתונים סגולים וכתומים ובעלת עור בהיר תניח שפתונים אדומים. "פריזאית אף פעם לא תאפר גם את העיניים וגם את השפתיים באופן מודגש", אומרת אלינור ברש, מאפרת Lâncome. "היא תבחר איזה מהם היא רוצה להדגיש".

קרלה ברוני צילום Tony Barson/FilmMagic

טיפולים פולשניים– הישראליות אוהבות הרבה טיפולים ואפקט הזמן הוא הגורם המכריע מבחינתן. תוצאה מהירה עדיפה על תהליכים איטיים. "הישראליות אוהבות כמה שיותר טיפולים. הן אוהבות שינויים מהירים ודרסטיים" מסבירה ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור. "הישראליות אוהבות לעשות טיפול, לצאת והכל טוב. ישראלית הולכת לרופא וחושבת שזה קל לקנות מזרק וגם לא צריך להשקיע הרבה כסף והרבה זמן. אבל שימוש רק במזרקים יוצר מראה פוחלצי ולא טבעי. היום נשים מאוד פוחדות ממראה עשוי כי רואים ברחוב הרבה פוחלצים וזה מחלחל לקהל. הן לא בונות את הקולגן שלהן מבפנים".

והפריזאיות?  כדי לקבל מראה יפה ולא מוגזם, הפריזאיות עוברות בסבלנות תהליך שנבנה לאט. פריזאית בת ארבעים לא תנסה להיראות בת עשרים. היא תשאף להיראות 5-7 שנים צעירה מגילה. "בשנים האחרונות יש יותר הפנמה שהעור משתנה לאט ויש טרנד ללכת לכיוון יותר טבעי ופחות עשוי", מסבירה ד"ר אקרמן. "הגישה הפריזאית הקלאסית היא של שינויים עדינים, לא יותר מדיי. פרוטוקול הטיפול הצרפתי כולל מזותרפיה או סדרות מכשור של חימום עדין או פילינג עדין ואז מזותרפיה. הצרפתים פריקים של מזותרפיה. היום, במקום להזריק את החומר של המזותרפיה, אפשר להשתמש בטיקסל (TIXEL), ואחר כך למרוח את חומרי המזותרפיה וזה עובד מאוד יפה. הטיקסל הוא לא ליזר ולא גלי רדיו אלא חימום של הולכת חשמל. החימום יוצר חורים קטנים בעור שדרכם אפשר להחדיר חומרי מזותרפיה להבהרה או הצערת העור. הצרפתיות עושות גם פילינג עדין וחידוש קולגן. זה טיפול עדין אבל יפה שמקובל בשנים האחרונות באירופה. לא רואים שיפור בבת אחת אלא שיפור שנבנה בהדרגה עם תוצאות עדינות. זה נותן חיות לעור ומשפר את הטקסטורה ואת הגוון שלו".

בריז'יט בארדו צילום Silver Screen Collection/Getty Images

שיער– השיער הישראלי הוא עבה, חלק, גלי או מתולתל ולכל שיער יש נוכחות (לעתים עקשנית במיוחד). "ישראליות מסתובבות עם שיער ארוך ומאחר שרוב הזמן חם אז הן עם קוקו" מסבירה טליה אברך, שהקימה את פזור, ומעצבת שיער בקו הטבעי שלו ונאמנה לשיטה הצרפתית לעיצוב שיער. "הישראליות אוהבות שיער ארוך ודירוג, וכשהן צובעות את השיער זה לא תמיד לצבע שלהן. לא אכפת להן לשנות את הטקסטורה הטבעית של השיער, לעשות החלקות או תספורות דו-ממד. זה נראה נהדר כשיוצאים מהמספרה, אבל אחרי חצי שעה בלחות הכל מתמוטט וצריך לתחזק את התספורת עם פן".

והפריזאיות? השיער של הפריזאית לא יעבור את קו הכתפיים שלה והן לא מפחדות להסתובב עם שיער ממש קצר. "אם פריזאית תצבע שיער, זה יהיה לצבע הטבעי שלה. היא תגזור את השיער בקו שמאפשר לה לשאת אותו בתנאים הקיימים ובצורה האופטימלית ביותר. כלומר, היא לא תזדקק לפן. זו טכניקת גזירת שיער שמאפשרת לו לנוע בתנועה חופשית. זו תספורת תלת-ממד ללא מסגרת מוגדרת מראש, אלא תוך התחשבות בכיוון צמיחת השיער ובצרכים שלו. הרעיון הוא ללכת לישון עם שיער רטוב, אחרי שסירקת אותו במקלחת, לקום בבוקר כשהוא יבש-ויש לך תספורת מושלמת. כך עושות הפריזאיות".

מאיה גז צילום רמי זרנגר

** הכותבת היא ד"ר מאיה גז, שהתגוררה בפריז במשך עשור, שם היתה כתבת לייפסטייל. מאיה היא מומחית לתרבות צרפת ומרצה על אורח החיים הצרפתי. היא תקיים הופעת "הומאז' לשאנסון הצרפתי" עם זמרת האופרה אירית שטרק, ב- 12.9.2019 בשעה 19:30 בבית השחמט בתל-אביב.

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית