עזרו לנור לקבל חנינה

נור נמכרה על ידי אביה בגיל 16 לגבר שאנס, כלא והכה אותה. היא מרצה עכשיו עונש מאסר על רצח הגבר המתעלל. אנחנו קוראות לנשיא המדינה לתת לנור חנינה

** עדכון 23.12.18**

חמש וחצי שנים אחרי שנכנסה לכלא על רצח הגבר שאנס והתעלל בה, הצעירה הבדואית "נור" (שם בדוי) השתחררה מהכלא.
ארבעה חודשים ויומיים חלפו מהיום שבו החליט נשיא המדינה רובי ריבלין לחון אותה. המדינה התנגדה לשחרורה, גם השב"ס התנגד. הוערמו קשיים ונמצאו תירוצים מתירוצים שונים, אך סוף סוף הפרק האומלל הזה בחייה הסתיים. קשה לדמיין מה עבר על הצעירה הזאת ב-16 השנים שקדמו למעשה הנואש שלה וב-5.5 שנות המאסר שלה, אין ספק שלצד ההקלה שהיא בוודאי שה ביום שחרורה, נותרו לא מעט סימני שאלה וחששות וגם הנזק הנפשי המצטבר של על מה שאירע לה, עם כל אלה היא תצטרף להתמודד,  אבל לפחות היא סוף סוף חופשיה.

 

יצאה לחופשי אחרי 5.5 שנות מאסר (תמונת אילוסטרציה: שאטרסטוק / Iryna Yanchukovich)

כרוניקה של אונס ידוע מראש.

תופעת המטוטלת מוכרת בספרות העוסקת באכיפת החוק, והיא נעה בין שני מוקדי עוצמה מנוגדים, ככל שעוצמת האחד גוברת, עוצמת השני מצטמצמת בהתאמה.

בסיפורה של נור  הבדואית (שם בדוי) הנעת המטוטלת נעה בין כוחו של המנגנון גברי למשמר את זכותו לסחור ולפגוע בנערות, לבין רמיסת כוחו של בית המשפט

נור היא קורבן סחר בבני אדם, אשר נמכרה על ידי אביה כשהיתה בת 16 בלבד לגבר בן 40 שאנס, כלא והכה אותה.

נור נשפטה ונידונה ל-11 שנות מאסר לאחר שהרגה את הגבר בניסיון להגן על חייה. הגנה עצמית של מי שכבר לא יכלה לעמוד בחיים כרכושו של אנס אלים.

סיפורה של נור הוא תמונת מראה לכשל רב שנים של הרשויות במדינה אשר אמונות על ביטחונן גם של הנשים, אך בוחרות להעלים עין מסחר בנערות, אלימות ומעשי אינוס ומאפשרות לעברייני מין להסתובב ברחובות באין מפריע.

כששרת המשפטים  עסוקה ברקימת עסקאות עם יו״ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה, ושר הפנים עובד לילות כימים כדי לפגוע בפעיל החברתי , ברק כהן.

ישנן קורבנות שנותרות בצללים.

יקומו הקולות וישאלו ״מדוע לא התלוננות״, ״אתן לא מערכת המשפט״ אבקש להזכיר כי 84% מתיקי עבירות המין שטופלו בפרקליטות נסגרים, ולא פחות מ-92% מתלונות על הטרדות מיניות נסגרו.

לנערות כמו נור אין גב פוליטי, אין לה כוח, אין לה לוביסטים שילחמו עבורה, היא תלויה לחלוטין בנכונותם של נשים וגברים אשר סיפורה נגע בהם לסייע לה לקבל חנינה ושיקום.

תודה לעורכת הדין רוני אלוני סדובניק, שמסייעת לנור , ודואגת שבעת שחרורה, היא תזכה להגנה ולחברת הכנסת עליזה לביא, יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר בבני אדם שהמליצה על מתן חנינה לנור.

אנא חתמו על העצומה, והעניקו לנור את החיים שהיא ראויה להם.

אל תשאלו אותנו ״למה לא התלוננתן?״ תשאלו אותם ״למה אנסתם?״


 

קווי החירום לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: 1202: נשים | 1203: גברים

04-6566813: נשים ערביות | 02-6730002: נשים דתיות | 02-5328000: גברים דתיים
סיוע דרך WhatsApp ב-052-8361202      |    סיוע אונליין בצ'אט (שעות הערב)

 
 

לי לזר (צילום: אינסטגרם)

** הכותבת היא סטודנטית לפסיכולוגיה, פעילה למען זכויות בע״ח, פמיניסטית, ומאמינה שבכל רע יש קורטוב של טוב
 

לי לזר
סטודנטית לפסיכולוגיה, פעילה למען זכויות בע״ח, פמיניסטית, ומאמינה שבכל רע יש קורטוב של טוב