טעויות באיפור עיניים שמבגרות אותך

משימוש בקונסילר לא נכון, דרך הדגשת יתר ועד התעלמות מהגבות – 9 טעויות איפור שמוסיפות שנים למראה הפנים

לאיפור יש יכולת עצומה לשפר את המראה שלנו, גם אחרי לילה ללא שינה או ביום הכי עמוס ומעייף, אבל אם לא נדע להשתמש בו נכון, הוא עלול לעשות יותר נזק מתועלת. חשוב לדעת שדווקא ככל שאנחנו מתבגרות, עדיף לנו להסתפק בכמה שפחות איפור, תוך שמירה על מראה טבעי, טשטוש כתמים וקמטוטים והדגשה בעזרת גוונים עדינים.

אשה יפה shutterstock By Sergey Furtaev

אזור העיניים הוא מהראשונים שמסגירים את הגיל, ודווקא שם נשים עושות הרבה טעויות שמדגישות את הסימנים במקום לטשטש אותם. האם גם את עושה אחת מהן?
1. מתעלמת מהגבות 
לגבות יש תפקיד משמעותי במראה הפנים, הן יוצרות מסגרת מחמיאה ולא כדאי להזניח אותן. עם השנים הגבות הופכות להיות דלילות יותר ורצוי להשקיע לפחות בהדגשה שלהן, גם אם את לא נוהגת לאפר כלל את העיניים. את איפור הגבות ניתן לבצע באמצעות צללית, עפרון גבות או מסקרה מיוחדת לגבות, כל אחת וההעדפה שלה, רק חשוב להקפיד להשתמש בצבע שלא יהיה כהה מדי ביחס לגוון השיער והעור, למלא בעדינות ובתנועות קצרות כדי לשמור על מראה טבעי ולשמור על מסגרת מסודרת. את הגבות יש לסרק כלפי מעלה ומומלץ לקבע באמצעות מסקרה שקופה.
2. מוותרת על פריימר 
כדי למנוע את זליגת האיפור לקמטוטים מסביב לעיניים (דבר שגורם להם להיראות עמוקים ומודגשים יותר), כדאי מאוד להשתמש בפריימר ייעודי. הפריימר יוצר משטח חלק ואידיאלי לאיפור, מקבע את האיפור במקום ומגביר את העמידות.
3. מוותרת על קרם עיניים 
אומנם קרם העיניים לא נוגע ישירות לאיפור ומומלץ להשתמש בו באופן קבוע בכל מקרה, אבל על אחת כמה וכמה לפני שאת מתאפרת, על מנת שהאזור יהיה מלוחח היטב. איפור על עור יבש תמיד נראה רע ובמקרה של יובש רציני, עדיף פשוט לוותר עליו ולהתמקד בלחויות.

קרם עיניים shutterstock By Rustle

4. משתמשת בקונסילר לא נכון 
תפקידו של הקונסילר הוא לטשטש כהויות מסביב לעיניים, אבל כדי שימלא את תפקידו, צריך לבחור בגוון הנכון. לטשטוש כהות גדולה מתחת לעיניים מומלץ להשתמש בקונסילר בגוון כתמתם וכהויות קלות אפשר לכסות בקונסילר בחצי גוון בהיר מגוון המייקאפ שלך. אפשר ורצוי להשתמש בקונסילר גם אם את לא משתמשת במייקאפ בכלל. כמו כן, לאזור העדין שמתחת לעיניים מומלץ לבחור בקונסילר נוזלי רווי בלחות.
5. מדגישה את העיניים יותר מדי
הגיע הזמן להודות, אנחנו כבר לא נערות רוק, ואם את עדיין מדגישה את העין למעלה ולמטה באיפור מעושן כהה, זה הזמן להיגמל מההרגל. אם את אוהבת את מראה 'המסגרת' עברי להדגשה עדינה יותר באמצעות צללית רכה (ולא כהה מדי) בקו הריסים העליון והתחתון.
6. משתמשת בצללית אבקה 
רובנו משתמשות בצלליות אבקה, אבל כדאי להכיר ולעבור לצלליות קרם. ההבדל בין אבקה לקרם הוא בעיקר במידת הלחות. צללית אבקתית היא יבשה וככל שאנחנו מתבגרות והעור שלנו מתייבש, עדיף שנשתמש בתכשירים לחותיים. צללית בקרם שומרת על העור שלנו עשיר בלחות, נמרחת בקלות, קלה לשימוש ואם תקפידו להניח אותה מעל פריימר, היא תחזיק מעמד כל היום.
7. משתמשת באיפור מנצנץ 
עם כל אהבתנו לצלליות עיניים גליטריות מבריקות, הן לא מחמיאות לנשים מבוגרות. צלליות שימריות לא מאירות את העור (כפי שהן יכולות לעשות על עור צעיר ורענן), אלא להיפך, הן מדגישות מראה עור יבש וקמטוטים. לכן, העדיפי צלליות בגימור מאט ואם את ממש אוהבת נצנצים, שלבי אותם במקומות אחרים (למשל בתכשיטים או בבגדים).

אשה יפה shutterstock By Rustle

8. מדגישה את קו המים בשחור
הדגשת קו המים בעפרון שחור גורם לעיניים להיראות קטנות יותר תמיד, ונפולות יותר, ככל שאנחנו מתבגרות. נסי להחליף את העפרון השחור בעפרון בהיר בצבע ניוד טבעי, הדגשה כזו תגרום לעיניים להיראות גדולות וערניות יותר.
9. משתמשת באיילנר כהה מדי  
איילנר שחור אינסטסיבי ועיניים בוגרות, הם לא שילוב מוצלח במיוחד. ככל שהעור באזור העפעפיים הופך לדק ומקומט יותר, האיילנר יגרום לעפעפיים להיראות "כבדים" ועייפים. אם את אוהבת איילנר ומתקשה לוותר עליו העדיפי אחד בגוון חום רך שמתאים לכולן או איילנר בצבע נגדי לצבע העיניים, כזה שיגרום להן לזהור – חום נחושת לעיניים כחולות, סגול עמוק לעיניים ירוקות וכחול לעיניים חומות. כדי לרכך את המראה מומלץ להשתמש בעפרון רך במקום באיילנר נוזלי.

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק