מה לובשות הפריזאיות לערב חג או לארוחה חגיגית?

החג מגיע. החג בא. למרות שאנחנו זוכות לחגוג אותו בצורה הכי מקורית ומיוחדת שאפשר לחשוב, לבד ובזום, יש עדיין דרך להתלבש כמו צרפתיה. איך? הנה עקרונות האיזון אה-לה-פראנסז

הדבר היפה אצל פריזאית אמתית, הוא שהיא יודעת את קוד הלבוש לכל אירוע. תנו לה פיקניק בפארק, היא תדע מה ללבוש, תנו לה קוקטייל פתיחה לתערוכת אמנות, היא תמצא את הדבר הכי מתאים בארון, תתקילו אותה בפגישה ראשונה עם ההורים של הארוס שלה, היא תפציץ במרה שיכבוש את ליבם. ארוחת חג משפחתית? קטן עליה.

הנראות של הפריזאית היא נקיה. ה-finesse בלתי מתיימר. יש בזה סוד לא פתור משום שזה לא מנצנץ, לא ראוותני אבל הפשטות מוקפדת, הבד איכותי, והתפירה בלתי מתפשרת.

ג'ין דאמאס צילום אינסטגרם

והנה, החג מגיע. החג בא. למרות שאנחנו זוכות לחגוג אותו בצורה הכי מקורית ומיוחדת שאפשר לחשוב, לבד ובזום, יש עדיין דרך להתלבש כמו צרפתיה. איך? הנה עקרונות האיזון אה-לה-פראנסז (יש לציין שקיימים הבדלים בין מילייה למילייה בצרפת וההתייחסות שלי היא לפריזאיות בורגניות שחיות לפי קוד השיק הצרפתי המסורתי):

1. הפתרון הקל והפשוט

 שמלה שחורה קטנה. בנות פחות מארבעים יכולות להנות מגזרת מיני, בעוד שבנות ארבעים ומעלה- אורך מעל או מתחת לברך. לא מתחשק לכן? אפשר ללכת עם על קומבניזון (קומבו) רך של מכנסיים וחולצה בצבע שחור. זה הטרנד השיקי של השנה. קיימת האפשרות לבחור בז'קט של חליפה בצבע שחור, גופייה דקה וצבעונית מלמטה ומכנסיים לבנים או שחורים.

2. צעירות יותר?

וודאי יעדיפו לבחור בצבעים כחול כהה (Bleu marine) או כחול אלקטריק (Bleu électrique) ואפילו הצבע הטרנדי אותו ראו ברחובות פריז לפי הסגר- ירוק דשא.

3. קו המחשוף

הפריזאיות עשויות לחשוף עצמן על חוף הים ללא בושה אבל בעיר ובעיקר בערב, זה נחשב וולגרי להסתובב עם מחשוף עמוק. מצד שני, הן לא מסתובבות עם צווארון גולף. כמו כל דבר אצל הפריזאיות, הסוד טמון במינון. הן שומרות על קו נקי וצנוע ויודעות שבעיקר בערב, מה שחושף פחות, משאיר מקום לדימיון.

4. אקססוריז

עגילים גדולים, טבעת גדולה, צמיד גדול ויפה או שרשרת גדולה. אבל רק אחד מהם. אתן לא רוצות להיראות כמו עץ חג המולד בליל הסדר. אם אתן לובשות שמלה שחורה קטנה, אתן יכולות להאיר ולהגניב את המראה אם תשלבו גרבונים ועגילים באותו הצבע, נניח ירוק או אדום.

5. נעלים

בנות ארבעים שומרות על שיק עם נעלי עקב וצעירות יותר יעזו לצוות נעלי סטנסמיט לבנות לשמלה פרחונית קצרה כדי להשיג לוק שונה ומיוחד. לפעמים הן תבחרנה בשמלה שיקית עם ז'קט ג'ינס או ז'קט עור עם נעלי ספורט, שמייחדים את המראה. מצד שני, השנה, בסדר, אף אחד לא יזכה לראות את הנעליים שלך כך שהרגישי חופשי להישאר בגרביים, או יחפה.

מאיה גז צילום רמי זרנגר

6. תספורת

עכשיו הפריזאיות בוחרות בשיער ארוך יותר, שמאפשר תספורת אסופה לגולגול גדול ששוונצים נופלים ממנו, או שיער פזור גלי טבעי או מתולתל טבעי. אפשר לקשט בעדינות את התסרוקת באביזרי שיער, שבצרפתית מכנים אותם בשם "הטרנד הקאפילרי" (capillaire=קרקפת). התכשיטים עוברים אל השיער. הרעיון הוא לתכשט את הראש, לא בנזר אלא בסיכות וסרטים שמשמשים כתכשיטים. את תכשיטי השיער בוחרת כל אחת שעונדת אותם. כדי לעשות את זה נכון צריך להתחשב בפרופורציות של הפנים, לא לבחור תכשיט שירחיב פנים רחבות או יאריך פנים ארוכות. והכי חשוב: התכשיט צריך להיות נוח. כדי שהתכשיט יראה טוב לא כדאי לחפוף ראש ב-24 שעות לפני שעונדים אותו. אם ממש קשה להתמודד עם זה- אפשר לרסס מעט שמפו יבש לפני שמתחילים לעבוד על התסרוקת. רק במחילה: זכרו את עניין המינון. אי אפשר גם וגם וגם.

7. איפור

 העיקרון הוא שהפריזאית רוצה להיראות יפה אבל שזה יראה כאילו היא לא עשתה כל מאמץ. הכל טבעי. זה אומר איפור במראה עדין. שפתון אדום לרוב יעשה את העבודה. אם אתם מעדיפות לאפר את העיניים, בחרו בשפתון ורוד דיסקרטי או בצבע אפרסק.

ד"ר מאיה גז היא מומחית לתרבות ולאופנה צרפתית.

תגיות: צרפתיות, צרפת, פריזאיות, אופנה, ערב חג, שיק, קוטור, מאיה גז, סלונה