זוגיות לצד הסרטן

"לאחר ארבע שנים בהן נועה עברה תופת על גופה ונפשה ואני עמדתי שם לצפות, הגיע הנס. דווקא אז, ברגע שנולדה מחדש, לא יכולתי להיות שם יותר"

מאת: דותן ברזלי ונועה בוזנה

דותן ברזלי ונועה בוזנה "הזוגיות החלה בחברות גדולה" (אלבום פרטי)

הזוגיות שלנו התחילה בחברות גדולה. אהבנו לבלות האחד עם השני ולא יכולנו לשבוע מהזמן המשותף שלנו. התחתנו באמונה גדולה שגם בעוד שנים החברות שלנו תהיה הבקשה הגדולה של שנינו.

אבל החיים מתרחשים להם מאליהם. הם משנים אותך לאט, מקבעים בך הרגלים ותפיסות, מסיתים לך את הכוונות. לאחר שמונה שנות נישואין כל אחד מאיתנו ידע את מקומו המדויק במערך הזוגי. נועה הייתה הכח המניע, המארגנת והמבצעת ואילו אני דאגתי לתמוך.

נועה, על יכולות הפלא שלה להגשים כל דבר בעצמה, רצה קדימה ואני הלכתי בעקבותיה. תומך, מכיל ומשקיע בכדי שתמשיכי ותעיף אותנו קדימה.

כשהמחלה באה, התמודדנו איתה ללא כלים והכוונה. נועה, נחושה מתמיד, התעקשה להוביל ולנהל את המאבק בדרכה שלה ואני המשכתי לעקוב. דרך כל הטיפולים והניתוחים נשארתי לצידה אבל שנינו השתננו מבלי שוב. המבט שלנו בשני הלך וקיבל את המנסרה הרעה של המוות שארב בפינה.

"דווקא אז, ברגע שנולדה מחדש, לא יכולתי להיות שם יותר" (אלבום פרטי)

לאחר ארבע שנים בהן נועה עברה תופת על גופה ונפשה ואני עמדתי שם לצפות, הגיע הנס. דווקא אז, ברגע שנולדה מחדש, לא יכולתי להיות שם יותר. הבחירה האוטומטית שלי בחברה הטובה ביותר שלי כבר לא היתה מובנת מאליה. הייתי זקוק לחיזור, לתשומת לב, להערכה ודרשתי מנועה לשים אותי בראש סדר העדיפויות. מתוך הפוסט טראומה שלי בעטתי בעוגן היחיד שידעתי ונועה, מצידה, נסגרה. דווקא עם היציאה לבריאות הזוגיות שלנו חלתה.

בכדי למצוא את החברות הגדולה שלנו שוב נאלצנו ללמוד לדבר מחדש. ממש כך. גילנו לאט היכן מסתתר הביטחון שאבד. מהם הנקודות הכאובות שמקפיצות אותנו ובהן יש לגעת בעדינות. בעזרת הרבה תמיכה מקצועית ותקשורת מקרבת בחרנו לעבוד, בכח ובכנות, על החברות שלנו.

היום, הרבה בזכות המחלה, אנחנו מתבוננים בעזר כנגדנו שלנו בהערצה. יודעים שאין סודות, מזהים מתחים ורגשות בתנועת גבה, מכירים כל פניה בנשמה ואוהבים כמו פעם הראשונה.

"היום, הרבה בזכות המחלה, אנחנו מתבוננים בעזר כנגדנו שלנו בהערצה" (אלבום פרטי)

נועה בוזנה היא חברת קהילת "חלאסרטן"- המונה למעלה מ 25 אלף צעירים חולים ומחלימים מסרטן. זהו מיזם חברתי המהווה רשת תמיכה לכל תחומי החיים הנפגעים מהמחלה – בדידות, זוגיות צעירה, הורות צעירה, קריירה, עצמאות כלכלית ועוד. בנוסף משמש כחממת יוזמות עבור צעירים מחלימים שיוצרים שירותים ייחודיים עבור חבריהם המחלימים. חלאסרטן הפך למקור מידע וידע ייחודי בתחום חולי הסרטן הצעירים, ומוביל את השינוי במערכת הממשל ובבתי החולים להתאמת התמיכה והטיפול באוכלוסייה זו. החודש מציינים את חודש המודעות לסרטן המעי הגס, הסרטן השני בשכיחותו בישראל. לראשונה ניתן לראות כי קיימת עליה מתועדת בקרב צעירים מתחת ל 50.