הדבר הראשון שאמרה דיאנה לצ'ארלס אחרי הגירושים

הגירושים של הנסיך צ'ארלס מהנסיכה דיאנה לא עברו חלק והעלו הרבה מאוד תהיות והחלטות גורליות בנוגע לטייטל שלה, המעמד שלה וסכום הכסף שקיבלה כחלק מהסכם הפרידה

אי אפשר היה להעתיק את העיניים מהם. הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה, שנישאו ב-1981 במה שהוכתר בזמנו כ"חתונת העשור", ריתקו מיליוני בני אדם בכל העולם, עד שנפרדו 11 שנה לאחר מכן. מה הוביל לפרידה המתוקשרת כולם כבר יודעים. הנישואים הללו לא היו אמורים להתקיים מלכתחילה והנסיך היה תמיד מאוהב בקמילה ולמרות חיבתו לדיאנה התמימה והצעירה, הוא לא מצא שפה משותפת או חיבור איתה. הבגידות היו עניין של זמן וגם דיאנה עצמה התייאשה מלגרום לצ'ארלס לראות בה אהובתו. הפרידה הייתה בלתי נמנעת, לא לפני שסבלה מבולימיה, דיכאון וכמוהו ומצאה מושאי אהבה חלופיים.
לאחרונה יותר ויותר כותבי ביוגרפיות, שהתמקדו בכל הנוגע למשפחת המלוכה הבריטית, מדברים וכותבים על מה שקרה בין שתי דמויות מפורסמות אלו ואיך בעצם הגיבה דיאנה לגירושים. למרות שהשניים נפרדו ב-1992 וניהלו חיים נפרדים, גירושים רשמיים לא היו בתוכניות של הנסיכה דיאנה, לפי החברה והמאמנת האישית שלה, ג'ני ריווט. "היא אהבה את צ'ארלס", אמרה רוויט ליאהו, הבוק המלכותי. "היא לא הייתה זו שרצתה להיפרד ולהתגרש. היא הייתה עצובה מההחלטה ורצתה להיות רעייה אוהבת".

הנסיכה דיאנה וצ'ארלס צילום  Tim Graham Photo Library via Getty Images

עוד סיבה, בגינה לא רצתה דיאנה להתגרש (למרות שידעה על הבגידה של צ'ארלס עם קמילה), היה כדי לשמור על משפחתיות למען הילדים, הנסיכים ויליאם והארי. היא ראתה את הוריה נפרדים מגיל צעיר, הייתה עדה לכאב ולא רצתה שיורשיה יעברו את אותו דבר. בסוף לא הייתה לה ברירה, מאחר והמלכה אליזבת' השנייה האיצה בשניהם להפריד כוחות. למרות שהשניים ניהלו מערכת יחסים הרסנית ומבולבלת, היה זה מפתיע שדווקא ביום גירושים הם נראו כמו שני חברים טובים שאיבדו משהו ולא אויבים מרים ששמחו להיפטר זה מזו.

הנסיך צ'ארלס ודיאנה צילום Tim Graham Photo Library via Getty Images

בספרה, The Queen and Di: The Untold Story, חושפת אינגריד סוורד שבים בו הגירושים צ'ארלס לדיאנה הפכו לרשמיים, ב-1996, דיאנה סיפרה לה שהיא וצ'ארלס נפגשו בחדר הציור בקומה הראשונה, מה שכינתה "הסלון של ארמון קנזינגטון" והם ישבו על ספה צהובה והדבר הראשון ששאלה את בעלה לשעבר היה "למה זה היה צריך לקרות?". כמו כן, נחשף ש"ביום בו התגרשו, דיאנה וצ'ארלס ישבו ביחד על הספה ושניהם בכו. זו היתה פרידה מטורפת אבל כשהמסמכים כבר נחתמו, הם כבר היו ביחסים טובים יותר".
במסגרת הסכם הגירושים, דיאנה הייתה רשאית לשמור את כל התכשיטים שלה, חוץ מהטיארה שהיא ענדה במספר אירועים. היא נאלצה להחזירה מאחר והיא השתייכה לאוסף הפרטי של משפחת המלוכה ולפי החוק הבריטי, היא כבר לא הייתה נציגה של משפחה זו. עוד דבר שדיאנה נאלצה לוותר עליו היה הטייטל "הוד מעלתה". בלי הטייטל, דיאנה הייתה צריכה לקוד בפני כל משפחת המלוכה כולל בניה. המלכה אליזבת' הסכימה שהיא תשמור על הטייטל אבל צ'ארלס התנגד לכך. ולכן בסוף לקחו ממנה את הטייטל הוד מעלתה אבל השאירו לה את התואר "הנסיכה של ויילס". כמו כן, השאירו לנסיכה גם את הדירה שלה בארמון קנזינגטון וגם הייתה לה גישה חופשית למטוסי הסילון של משפחת המלוכה בכל פעם שהיא נאלצה לטוס. במסגרת ההסכם הורישה לה יותר מ-22.5 מיליון דולר ועוד 600 אלף דולר לניהול צוות המשרד שלה. הנסיכה האהובה הייתה חופשיה כדי להגשים חלומות ומטרות אבל הגורל האכזר לקח סיבוב ובסוף היא מצאה את מותה ב-1997 בפריז.